کد خبر 1474331
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
جاده‌های مازندران زیر پوشش شبکه ارتباطات پرسرعت

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: با اقدامات زیرساختی انجام شده در این استان پرگردشگر کشور در زمان حاضر پوشش شبکه ارتباطی پرسرعت در تمامی جاده های اصل استان برقرار است.

به گزارش مشرق، دسترسی به اینترنت امروزه به عنوان یکی از نیازهای اولیه افراد جامعه به شمار می رود و به همان اندازه که فناوری و استفاده از تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و همه‌گیری است، نیاز به وجود اینترنت برای پیشبرد زندگی تا حد زیادی احساس و جزو ضروریات محسوب می شود.

بسیاری از امور زندگی مردم جامعه با اینترنت گره خورده است و در کنار مطالبه تامین نیازهایی همچون آب، جاده، گاز و برق، اینترنت نیز به آن افزوده شده است و تامین این نیاز تنها محدود به شهرها نمی شود و مناطق روستایی هم این مطالبه را از مسوولان دارند.

زمانی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد، توسعه ارتباطات روستایی و اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت را در اولویت قرار داد. از همان ابتدا سفر به شهرهای مختلف کشور برای بررسی وضعیت اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد.

ذائقه کاربران برای دسترسی به اینترنت اکنون با گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد و افراد حتی در زمان سفر خواهان اینترنت پرسرعت هستند تا از طریق آن بتوانند خدمات مورد نیاز از قبیل جستجو برای یافتن اماکن دیدنی و جذاب، فضاهای اقامتی و یا مسیر سفر پیدا کنند.

در همین راستا، مازندران که سالانه میزبان حضور میلیونی مسافران است سعی شده تا زیرساخت و بستر لازم برای خدماتدهی مطلوب برای آنها در استان فراهم شود.

براساس گزارش توسعه ارتباطات مازندران در حوزه مخابرات استان نشان می دهد که ضریب نفوذ تلفن ثابت استان با یک میلیون و ۴۹۸هزار مشترک به ۴۵ درصد رسیده است، ضریب نفوذ اینترنت ADSL پرسرعت با تعداد ۴۷۱ هزار و ۹۸۶ مشترک به حدود ۱۴ درصد رسیده است.

طبق آمار در حال حاضر از مجموع حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار سیم کارت فعال درمازندران با ضریب نفوذ حدود ۱۶۱ درصد تلفن همراه، سه میلیون و ۶۱۶هزار و ۳۶۰ سیم کارت با ضریب حدود ۱۰۷درصد از اینترنت سیار برخوردارند.

در این ارتباط معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در حال حاضر پوشش اینترنت در جاده های مازندران اینترنت ۴G است و شبکه ارتباطی صوتی و تصویری متصل هستند.

امید محبی ادامه داد: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران برنامه شناسایی نقاط کور در این استان انجام شده است.

وی گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون ایجاد سایت جدید ارتباطی برای ۱۵۰ روستای مازندران ابلاغ گرفته است و در مراحل انجام کار قرار دارد.

این مقام مسوول، میزان بهره مندی مازندرانی ها از پوشش اینترنت پرسرعت ۴G را ۹۲ و ۵ دهم درصد اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران همچنین از اقدامات صورت گرفته برای ایجاد زیرساخت شبکه فیبر نوری در استان خبرداد و افزود : با تزریق اعتبار و فراهم کردن زیرساخت های لازم در حال حاضر ۱۱ هزار کیلومتر زیرساخت آن در استان اجرا شده است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس