رئیس امارات متحده عربی: آماده ارتقای سطح روابط با ایران هستیم

رئیس امارات متحده عربی در گفتگو با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، تاکید کرد: امارات آماده رفع سوء تفاهم‌ها و ارتقای سطح روابط با ایران است.

به گزارش مشرق، دریابان «علی شمخانی» نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات امارات به ابوظبی سفر کرده، با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس دولت این کشور دیدار کرد.

رئیس امارات متحده عربی در دیدار با شمخانی گفت: امارات آماده رفع سوء تفاهم‌ها و ارتقای روابط دوجانبه با ایران در همه زمینه‌ها به بالاترین سطوح است.

محمد بن زاید در این دیدار گفت: امیدواریم سفر دریابان شمخانی صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات بگشاید.

شمخانی نیز در این دیدار تصریح کرد: ایران و امارات می‌توانند گام‌های بلندی در جهت گسترش روابط و تقویت دیپلماسی همسایگی بردارند.

شمخانی همچنین در دیدار با همتای اماراتی خود با تاکید بر راهبرد تغییر ناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی‌ ایران در زمینه همکاری همه جانبه، مستمر و سازنده با همسایگان اظهار داشت: برای برون رفت از چالش‌های موجود که تداوم آن به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست باید همکاری و هم‌گرایی جایگزین خصومت و واگرایی شود.

شمخانی وجود اختلاف و بی اعتمادی میان کشورهای حوزه استراتژیک خلیج فارس را مانعی جدی برای توسعه اقتصادی منطقه و خواست دشمنان فرامنطقه‌ای عنوان کرد و گفت: باید با گفتگو و تعامل و گسترش همکاری‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی ضمن جلوگیری ایفای نقش غیر سازنده بیگانگان، برای افزایش امنیت، آرامش و رفاه مردم منطقه تلاش کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    به فرموده خمینی کبیر رمز نابودی اسرائیل اتحاد کشورهای مسلمان برای نابودی اسرائیل است.توافق ایران با عربستان پیش زمینه توافق برجام نیست .بلکه توافق ایران وعربستان بستر وزمینه تشکیل اتحاد نظامی بین کشورهای عربی با ایران برای تشکیل ناتوی نظامی عربی اسلامی برای حمله به اسرائیل ونابودی اسرائیل است. ایران فرمانده این جنگ است و همه کشورهای عربی با فرماندهی ایران در ساعت صفر در نبرد بزرگ به اسرائیل به زودی حمله گسترده خواهند کرد واسرائیل را نابود خواهند کرد.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    درمیان __ سرزمین های اشغال شده یمن چه می شود چگونه میخواهید عربستان وامارات رامتقاعد کنید که از یمن خارج شده وغرامت جنگی به ملت یمن بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس