کد خبر 1474155
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
آغاز جلسه مهم شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۲

جلسه شورای عالی کار از دقایقی پیش با حضور وزیر کار و شرکای اجتماعی آغاز شده و تعیین رقم دستمزد ۱۴۰۲ در جلسه امروز بسیار محتمل است.

به گزارش مشرق، جلسه امروز شورای عالی کار (۲۶ اسفند ماه) از ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور وزیر کار و سایر شرکای اجتماعی به منظور افزایش مزد ۱۴۰۲ آغاز شد.

جلسه قبلی شورای عالی کار در حالی بدون نتیجه پایان یافت که بسیاری از نمایندگان کارگری اعتقاد داشتند دولت و کارفرمایان سبد معیشت را مطابق واقعیت های حامعه محاسبه نکرده اند. آخرین رقم از سبد معیشت که از سوی کمیته مزد اعلام شد، رقم ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود که کارگران این رقم را قبول نداشتند و رقم پیشنهادی خود برای کمیته مزد را ۱۷ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۱۶۰ تومان اعلام کرده بودند.

پیش بینی ها حاکی از این است که جلسه امروز شورای عالی کار حتی با وجود چندین ساعت مذاکره با نتیجه تعیین دستمزد پایان پذیرد. صولت مرتضوی، وزیر کار نیز طی روزهای اخیر، با بیان اینکه "دستمزد کارگران به صورت کارشناسی در حال پیگیری است"، بیان کرده است: در اوایل هفته دستمزد کارگران تعیین خواهد شد.

بیش از ۱۴.۵ میلیون کارگر، امروز منتظر مصوبه شورای عالی کار برای افزایش مزد سال اینده خود هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 1
    اولا تائین دستمزد باید ۳ ماه مانده به عید مشخص شود تا اقتصاد وقیمت کالاها وخدمات مشخص شود
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 1
    امیدوارم کف حقوق تعیین شده از زمان حسن روحانی و اصلاحطلب ها بهتر باشه که باید کف حقوق ها به دلار همون سال (اسفند سال قبلش یا فروردین همون سال) رو برای ۱۰ سال اخیر محاسبه کنید، حتما حتما. امیدوارم با آوردن دلار روی ۲ یا ۳ هزار تومن، این کف حقوق به بالای ۲ هزار دلار برسه.
    • عباس IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      1 0
      شیشه میزنی؟؟ برو بالاتر ده هزار دلار
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 0
    چه مذاکراتی ؟؟؟ برجام زودتر به نتیجه رسید
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    حقوق کارگر از سایر حقوق بگیران کمتر نیست که اکثرا بیشتر است، اما دائما به آنها القا می شود کمتر از بقیه می گیرند. کارگران معترض فقط خود را می بینند. در حالیکه با افزایش حقوق آنها سایر مشاغل هم به حقوق خود معترض می شوند که این باعث افزایش هزینه دولت بیش از موجودی، کسر بودجه و جهش تورم شده و عملا افزایش دستمزد جز افزایش تورم و افزایش دومینووار قیمت کالاها و خدمات اثری نخواهد داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس