خانه‌تکانی و نوسازی ارتش آلمان نیم‌قرن طول می‌کشد!

براساس گزارشی از شرایط ارتش آلمان، نیروهای مسلح این کشور برای مواجهه با مشکلات، نامجهز، دچار کمبود بودجه و بسیار کُند هستند.

به گزارش مشرق، در گزارش ارتش آلمان درباره شرایط نیروهای مسلح این کشور، به این نکته اشاره شده که گرچه بسیاری از مشکلات سال‌ها وجود داشته‌اند، «اقدامات بسیار ناچیزی» برای رسیدگی به آنها صورت گرفته که به نوبه خود غافلگیرکننده است؛ مشکلاتی که باتوجه به تامین تسلیحاتی اوکراین، ارتش ژرمن‌ها را از حیث تجهیزات، منابع مالی و سرعت مواجهه با مشکلات، به شدت با چالش روبه‌رو کرده است!

این گزارش را دفتر اِوا هوگل، کمیسر ارتش آلمان در پارلمان این کشور تولید و منتشر کرده و او نیز دیروز (سه‌شنبه) آن را در اختیار بربل باس، رئیس پارلمان آلمان قرار داده است.

هوگل در این گزارش هشدار داده که ارتش آلمان «از تمام جهات» از کلاه‌خود گرفته تا جلیقه و بی‌سیم‌های مدرن با «کمبود» مواجه بوده و در هنگام پر کردن انبار نیز، کاغذبازی‌های اداری دست و پای او را بسته است. به گفته هوگل، این موضوع درباره جایگزین کردن سلاح و مهماتی که برلین برای استفاده در جنگ با روسیه به اوکراین فرستاده نیز صادق است.

روند کُند تامین تجهیزات در زرادخانه تسلیحاتی ارتش آلمان بدان معنا است که برنامه مدرن‌سازی ارتش این کشور، مدت زیادی طول خواهد کشید. به گفته هوگل، برای مثال، تامین و نوسازی پادگان‌ها دهه‌ها طول خواهد کشید زیرا برخی از پادگان‌های ارتش در شرایط «اسف‌باری» هستند.

هوگل نوشته است: اگر با همین سرعت ادامه دهیم، تنها نوسازی کامل زیرساخت کنونی ارتش، نیم‌قرن طول خواهد کشید. وزارت دفاع آلمان نیز برای پر کردن جای خالی نیروها نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

بر اساس اعلام ارتش آلمان، این کشور تا سال ۲۰۳۱ به ۲۰۳ هزار سرباز نیاز دارد اما این رقم در حال حاضر تقریباً ۱۸۳ هزار نفر بوده و پارسال هم کاهش یافته بود.

هوگل با استقبال از تصمیم اولاف شولتز، صدراعظم آلمان برای تخصیص ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار ویژه برای بازسازی ارتش گفت که برای آنکه ارتش این کشور به طور کامل قابل بهره‌برداری باشد، به سه برابر این رقم نیاز است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    4 0
    لازم نیست شما نگران اونا باشین اونا بالای ۵۰ م یورو بودجه نظامی دارن، ی فکری واسه زرهی خودمون بکنین،ما ام۴۷ همسایه ها....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس