کد خبر 1473582
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹

میلگرد یکی از قطعات بسیار پراهمیت در صنعت ساختمان‌سازی است که استفاده از آن به افزایش مقاومت کششی بتن کمک می‌کند. میلگردها در سایزهای مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. دو مورد از میلگردهای مورد توجه سایز 12 و سایز 14 است که فروش بالایی دارد. اصلی‌ترین عامل اثرگذار در قیمت میلگرد سایز 12 وزن آن است.

میلگردها در کارخانه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و به همین جهت استانداردهای تولید و ترکیبات شیمیایی متفاوتی دارند. این عوامل نیز در آخرین قیمت میلگرد سایز 14 و سایز 12 مؤثر خواهد بود. با توجه به متفاوت بودن کیفیت، باید در زمان خرید تحقیقات کاملی داشته باشید و متناسب با کار خود یک نوع از آن را انتخاب کنید.

نکاتی که برای خرید انواع میلگرد باید بدانید

قبل از اینکه بخواهید میلگرد سایز 12 یا 14 را خریداری کنید، باید به چند نکته دقت داشته باشید که در ادامه آورده شده است. لازم بوده بدانید تنها نباید بر اساس قیمت میلگرد خرید خود را انجام بدهید. نکات مهم دیگری نیز هستند که باید در نظر داشته باشید:

عوامل موثر بر تعیین قیمت میلگرد سایز 12

اطلاعات لازم برای خرید میلگرد

اطلاعاتی که قبل از خرید باید بدانید

قبل از انتخاب میلگرد در مورد نوع میلگرد مورد نظر، برندی که قصد خرید دارید، وزن میلگرد مورد نیاز شما و در نهایت قیمت میلگرد سایز 12 یا 14 تحقیق کنید. تمام این اطلاعات را باید قبل از خرید داشته باشید. پس از انتخاب سایز 12 یا 14 برای کار خود (اگر یکی از این دو مورد مناسب کار شما هستند) در مورد تعداد شاخه لازم تحقیق کنید. همچنین به کیفیت متفاوت کار در برندهای مختلف دقت داشته باشید.

انتخاب محل خرید

با توجه به تخمین زده شده در مورد وزن میلگرد مورد نیاز و با تحقیق در مورد قیمت میلگرد سایز 14 یا ،12 باید در مورد محل خرید خود تصمیم‌گیری کنید. می‌توانید این محصول را مستقیماً از کارخانه‌ها خریداری کرده یا از شرکت‌های بازرگانی یا بورس تهیه کنید.

عوامل موثر بر تعیین قیمت میلگرد سایز 12

قیمت میلگرد در کارخانه‌ها

تخمین قیمت نهایی میلگرد

اگر بخواهید قیمت میلگرد مورد نیاز خود را تخمین بزنید، باید اطلاعات کاملی در این رابطه داشته باشید و به خوبی تحقیق کنید. قیمت میلگرد تحت تأثیر عوامل بسیار متعددی قرار دارد که اطلاع از آن‌ها می‌تواند به شما در خریدی مقرون‌به‌صرفه کمک کند. یکی از عوامل اثرگذار در قیمت میلگرد سایز 12، کارخانه تولیدکننده آن است. برای مثال با نگاهی به جداول زیر از وب‌سایت آهن ملل، می‌توانید این اختلاف قیمت در هر برند را متوجه شوید. قیمت‌ها مربوط به روز 13 اسفند 1401 هستند.

نوع میلگرد

حالت

آنالیز

وزن

واحد

بارگیری

سایز

قیمت

میلگرد 12 ذوب آهن اصفهان


شاخه آج‌دار

A3

11

کیلوگرم

کارخانه

12


29,358


میلگرد 12 پرشین فولاد


شاخه آج‌دار

A3

11

کیلوگرم

کارخانه

12

24,495

در مورد میلگردهای سایز 14 نیز همین قضیه صدق می‌کند. کارخانه‌ها با توجه به قیمت مواد اولیه در زمان تولید و یا عواملی همچون قیمت جهانی میلگرد یا مشخصات فنی میلگرد قیمت خود را اعلام میکنند، البته باید بدانید مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت این محصول وزن نهایی مورد نیاز شماست. در ادامه نگاهی به قیمت میلگرد سایز 14 در دو کارخانه متفاوت در یک روز می‌اندازیم.

نوع میلگرد

حالت

آنالیز

وزن

واحد

بارگیری

سایز

قیمت

میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان

شاخه آج‌دار

A3

15

کیلوگرم

کارخانه

14

24,771

میلگرد 14 سیادن ابهر

شاخه آج‌دار

A3

14.5

کیلوگرم

کارخانه

14

21,835

احتمال شکستگی در کدام میلگردها بیشتر است؟

هرچقدر میزان کربن مورد استفاده در ساخت میلگرد بیشتر باشد، احتمال شکستن آن زیادتر خواهد بود. میلگردهای آج‌دار A3 اغلب از درصد کربن بیشتری تشکیل شده‌اند و به همین دلیل احتمال شکست آن‌ها زیادتر خواهد بود. درست است که در کیفیت پایین‌تر، قیمت میلگرد سایز 14 یا 12 نیز پایین‌تر است؛ اما این قیمت کم همیشه برای شما مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.

عوامل موثر بر تعیین قیمت میلگرد سایز 12

کاربرد میلگرد در ساختمان‌سازی

کلام آخر

میلگردها از جمله سازه‌هایی هستند که در صنعت ساختمان‌سازی برای تقویت بتن و رفع ضعف آن به کار می‌روند. سایز میلگردها متفاوت است و باید بر اساس نیاز خود سایز مناسب را خریداری کنید. میلگردهای سایز 12 و 14 دو نوع پرفروش از این کار هستند. قیمت میلگرد سایز 12 یا 14 در بازار متغیر بوده و بر اساس عوامل متفاوتی مشخص میشود. مهم‌ترین نکته در تخمین قیمت این محصول وزن مورد نیاز شماست که باید توسط مهندسان پروژه تخمین زده شود. البته عوامل دیگری نیز در قیمت اثر دارند که پیش از این به آنها اشاره کردیم.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس