کد خبر 1473320
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
استقبال صدر اعظم آلمان از توافق ایران و عربستان

صدر اعظم آلمان از تواق ایران و عربستان در برقراری روابط دیپلماتیک استقبال کرد.

به گزارش مشرق، صدر اعظم آلمان دوشنبه شب به وقت تهران از توافق ایران و عربستان سعودی در برقراری مجدد روابط دیپلماتیک استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در نشست خبری با «لوتی تشرینگ» نخست وزیر بوتان در شهر «برلین» گفت: «خوب است که عربستان سعودی و ایران می‌خواهند روابط خصمانه کمتری با یکدیگر داشته باشند.»

صدر اعظم آلمان در سخنان خود به نقش محوری چین در این شکل گیری توافق ایران و عربستان هیچ اشاره‌ای نکرد.

بر اساس این گزارش، ایران و عربستان سعودی بعد از مذاکراتی چند روزه در پکن، جمعه گذشته در بیانیه‌ای از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور و بازگشایی سفارتخانه‌ها طی چند ماه آینده خبر دادند که مورد استقبال کشورهای زیادی قرار گرفت. چین که میزبانی این مذاکرات را برعهده داشت، تصمیم ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را «پیروزی صلح» خواند.

به دنبال این تحول دیپلماتیک، نشریه «داون» در تحلیلی در این رابطه نوشت، از زمان انقلاب تاکنون روابط ایران و عربستان سعودی به تناوب گرم و خصومت آمیز بوده و تنش‌زدایی سعودی-ایران پتانسیل ایجاد ثبات در همه این کشورها به ویژه یمن را دارد.

استقبال صدر اعظم آلمان از توافق ایران و عربستان

نشریه داون با اشاره به نقش میانجیگری چین در این زمینه و نگرانی رژیم صهیونیستی و آمریکا نوشت، چین خواهان ثبات در بازار مهم خلیج فارس است و در عین حال روابط خوبی با ریاض و تهران دارد. البته عراق و عمان نیز نقش مهمی در آوردن تهران و ریاض به میز مذاکره داشته اند. با این حال، این توافق زنگ خطر را در پایتخت‌های مهم، به ویژه واشنگتن به صدا درآورده است.

این نشریه نوشت، هرچند آمریکا از این اقدام استقبال کرده اما به نظر می‌رسد آمریکا نسبت به خروج ایران از انزوا که برای حفظ آن بسیار سخت تلاش کرده محتاط است.در تل‌آویو، نگرانی در حد وحشت وجود دارد، زیرا شخصیت‌های ارشد اپوزیسیون توافق صلح را شکست سیاست خارجی رژیم اسرائیل می‌خوانند .

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    هیتلر زمان
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    بیشتر سوزش بود تا استقبال
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    به فرموده خمینی کبیر رمز نابودی اسرائیل اتحاد کشورهای مسلمان برای نابودی اسرائیل است.توافق ایران با عربستان پیش زمینه توافق برجام نیست .بلکه توافق ایران وعربستان بستر وزمینه تشکیل اتحاد نظامی بین کشورهای عربی با ایران برای تشکیل ناتوی نظامی عربی اسلامی برای حمله به اسرائیل ونابودی اسرائیل است. ایران فرمانده این جنگ است و همه کشورهای عربی با فرماندهی ایران در ساعت صفر در نبرد بزرگ به اسرائیل به زودی حمله گسترده خواهند کرد واسرائیل را نابود خواهند کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس