کد خبر 1473301
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
اختلاف اتحادیه اروپا درباره راهبرد تعامل با چین

یک نشریه آمریکایی در گزارشی به نقل از مقامات اروپایی گزارش داد که کشورهای اتحادیه اروپا درباره راهبرد تعامل با چین با اختلاف مواجه شده‌اند.

به گزارش مشرق، کشورهای اتحادیه اروپا درباره راهبرد تعامل با چین به اختلاف خورده‌اند.

بر اساس گزارش نشریه پالتیکو، رئیس شورای اروپا خواهان بحران با چین نبوده اما رئیس کمیسیون اروپا بر اساس سیاست‌های آمریکا عمل می‌کند.

از سوی دیگر، یک مقام اروپایی به این نشریه گفت که اروپا نگران است که درگیری میان آمریکا و چین بر اتحادیه اروپا تاثیر بگذارد.

وی اضافه کرد: «کشورهای اروپایی وابسته به آمریکا نیستند و نباید از چین دور شویم».

تنش‌ها میان آمریکا و چین طی ماه‌های گذشته با روندی فزاینده همراه بوده است. «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت کاخ سفیدچند روز پیش بار دیگر به چین درباره هرگونه ارسال سلاح به روسیه هشدار داد.

وی در سخنانی گفت: «در صورتی که چین ارسال سلاح به روسیه را انتخاب کند، این اقدام پکن با پیامدهایی همراه خواهد بود».

هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت کاخ سفید اضافه کرد: «در تلاش برای رقابت با چین هستیم و نمی‌خواهیم که با آن درگیر شویم».

این در حالی است که «کین گانگ» وزیر خارجه چین در نشست خبری اخیر در حاشیه کنگره(پارلمان) خلق چین به فضاسازیهای اخیر مقامات غربی علیه پکن در زمینه جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

وی افزود: دولت چین هرگز به هیچ یک از طرفهای جنگ اوکراین سلاح ارسال نکرده است و با تلاشها برای تغییر مسئولیت جنگ اوکراین و همچنین تهدید علیه پکن مخالف است.

گانگ با طعنه به طرفهای غربی افزود: پکن این بحران را آغاز نکرد و بخشی از این جنگ نیست و تاکنون هرگز هیچ سلاحی به هیچ یک از طرفین نداده است. چرا آنها تلاش می‌کنند مسئولیت را گردن چین بیندازند؟ حتی کار به تهدید و تحریم هم رسیده است. این برای ما کاملا غیرقابل قبول است.

با این حال وزیر خارجه چین تاکید کرد که هرگونه کمک تسلیحاتی چین به روسیه در آینده با فروش تسلیحات آمریکا به جزیره خودگردان تایوان یکی است. گانگ با اشاره به تناقض در اقدامات مقامات آمریکایی افزود: چرا درحالیکه آمریکا به تایوان سلاح می‌دهد از چین می‌خواهد به روسیه سلاح ندهد؟

اخیرا برخی مقامات غربی درباره ارسال هرگونه سلاح توسط چین به روسیه هشدار داده‌اند. با این حال «اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید که شواهدی مبنی بر ارسال سلاح به روسیه از چین وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    اتفاقا اروپا غیر مستقل هست وگرنه به انفجار خط لوله نورد استریم واکنش مناسب نشان میداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس