«قرداحی» درباره توافق ایران و عربستان سعودی: حقم را گرفتم

وزیر سابق لبنانی که پیش‌تر با انتقاد از سیاست‌های عربستان، جنگ یمن را «جنگی بیهوده» توصیف کرده بود از توافق بین تهران و ریاض استقبال کرد.

به گزارش مشرق، «جورج قرداحی»، چهره رسانه‌ای و وزیر سابق ارتباطات و رسانه در لبنان، طی توئیتی از توافق عربستان و ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک ابراز خرسندی کرده و این توافق را به ریاض و تهران تبریک گفت.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، قرداحی در صفحه توئیتری خود نوشت: بهترین درودها بر هر دو کشور ایران و عربستان سعودی و تبریک به خاطر موافقتشان در ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین آن‌ها تحت نظارت رئیس‌جمهور چین. با تمام صداقت و محبت، حقم را گرفتم... ممنونم.

«قرداحی» درباره توافق ایران و عربستان سعودی: حقم را گرفتم

دوازدهم آذرماه سال گذشته پس از پخش ویدئویی از قرداحی در یک مصاحبه تلویزیونی فشارها علیه او آغاز شد؛ در آن وی برنامه سیاست سعودی‌های برای شروع جنگ علیه یمن را به باد انتقاد گرفت و آن را جنگی بیهوده توصیف کرده بود.

انتقادات قرداحی از حمله به یمن باعث ایجاد تنش بین ریاض و بیروت شد؛ بسیاری از کشورهای عربی در پی این امر سُفرای خود را از لبنان فراخواندند. او هم که به عنوان وزیر رسانه و ارتباطات دولت لبنان منصوب شده بود، مجبور به استعفا شد.

ایران و عربستان سعودی بعد از مذاکراتی چند روزه در پکن، روز جمعه (۱۰مارس) در بیانیه‌ای از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها طی چند ماه آینده خبر دادند که مورد استقبال کشورهای زیادی قرار گرفت. چین که میزبانی این مذاکرات را برعهده داشت، تصمیم ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را «پیروزی صلح» خواند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره این توافق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت در مسیر تامین منافع ملت ایران و ملت‌های مسلمان، دوست و همسایه و به کارگیری ظرفیت‌های منطقه‌ای برای تحقق و تحکیم صلح و ثبات فراگیر و تأمین منافع مشترک و جمعی دولت‌ها و ملت‌های منطقه، عزم جدی داشته و گام‌های موثر و رو به جلو طراحی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گاو پیشونی سفید IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    به قول احمدی نژاد چه خبره تونه،!! یک توافقی با بن سلمان و عربستان صورت گرفته و حالا همه طلبکار هستن و دنبال سهم خواهی هستن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس