ژنرال حسن‌اف: به هرگونه تهدید ارمنستان پاسخ مناسب می‌دهیم

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان اظهار داشت که ارتش این کشور اقدامات لازم را برای سرکوب هرگونه اقدام تحریک آمیز توسط ارمنستان انجام خواهد داد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه اظهار داشت که ارتش این کشور اقدامات لازم را برای سرکوب هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی ارمنستان انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «آذرنیوز» ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در نشستی با حضور معاونان و فرماندهان ارتش شرایط عملیاتی در امتداد مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان و اوضاع منطقه قره باغ را تجزیه و تحلیل کرد.

حسن اف در این جلسه خاطر نشان کرد که نظارت بر فعالیت‌های ارتش ارمنستان باید از این پس نیز ادامه یابد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان تاکید کرد: «ارتش باید برابر تهدیدات احتمالی ارمنستان که در تلاش برای ایجاد تنش کاذب در منطقه است، اقدامات سرکوبگرانه انجام دهد و در صورت لزوم پاسخ مناسبی بدهد.»

وی در ادامه در خصوص به کارگیری موثر سلاح‌ها و تجهیزات جنگی جدید توسط پرسنل نظامی توصیه‌هایی به فرماندهان ارائه کرد و وظایف مشخصی برای حفظ وضعیت آمادگی رزمی یگان‌ها و افزایش هرچه بیشتر هوشیاری پرسنل نظامی در تعطیلات نوروزی ارائه شد.

در تحولی دیگر، دبیر شورای امنیت ارمنستان اظهار داشته که ارمنستان بدون مذاکره در مورد تضمین‌های امنیتی برای «قره باغ کوهستانی»، پیمان صلح با جمهوری آذربایجان امضا نخواهد کرد.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان روز شنبه در گفت‌وگو با «رادیو اروپای آزاد» گفت: «شکی نیست که توافقاتی برای حل مسئله قره باغ کوهستانی لازم است و برداشت ما و شرکای بین‌المللی این است که در صورت پیشرفت در موضوع قره باغ کوهستانی و در صورت وجود ضمانت، پیمان صلح می‌تواند نهایی شود. تضمین امنیت و حقوق ارامنه ساکن قره باغ از جمله شروط است.»

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر تلاش کرد به ارامنه ساکن در منطقه قره‌باغ درباره زندگی بهتر در آینده اطمینان بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حمیدرضا IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    8 5
    همه این دعواها وجنگهای بین باکو وایروان سیاه بازیه!میخواهند راه ترانزیتی ایران به اروپا راببندندوپای اسرایل را به مرز ایران باز کنند!
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      3 7
      مرزهای ایران‌مرزهای یونان است. حتی اردن و مصر هم داخل مرزهای ایران هستند
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    5 7
    زیر چکمه های ایرانِ قوی‌ به زوزه ها و ناله های خود ادامه بدهید مهم این است که زنگزور ساخته نشد.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    7 8
    جمهوری‌خودمختار قرباغ از باکو مستقل شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس