سفیر سوریه: سردار سلیمانی یک اسطوره الهام بخش برای جهانیان است

نماینده دائم سوریه نزد سازمان ملل در ژنو حاج قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک قهرمان و اسطوره الهام‌بخش برای جهانیان توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «حیدر علی احمد» این اظهارات را روز پنجشنبه در نشست با موضوع «نقض‌های فراسرزمینی حقوق بشر با هدف بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی» که بصورت برخط در حاشیه جلسه ۵۲ شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار شد مطرح کرد.

وی گفت: قاسم سلیمانی یک رهبر و مدافع حقوق بشر عالی‌قدر بود. او مانند یک قهرمان زندگی کرد و به درجه شهادت نائل شد.

دیپلمات ارشد سوریه تصریح کرد: قاسم سلیمانی یک اسطوره الهام‌بخش، نه تنها در منطقه غرب آسیا بلکه برای بسیاری از کشورهای جهان بشمار می‌رود.

نشست امروز به میزبانی علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو و با حضور سفرا و نمایندگان سایر کشورها و همچنین اندیشمندان و صاحب‌نظران برگزار شد.

سفیر کشورمان در ابتدای جلسه با ایراد سخنانی ترور ناجوانمردانه فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک جنایت بین المللی خواند که مردم ایران از عدالتخواهی و پاسخگویی عاملین آن دست برنخواهند داشت.

وی تصریح کرد: غیرقانونی بودن این جنایت به لحاظ نقض فاحش قوانین بین المللی و حقوق بشر و نیز پیامدهای منفی کوتاه مدت و بلندمدت آن بر حاکمیت قانون و صلح و امنیت منطقه ای، ایجاب می کند که تمامی نهادهای بین المللی ذیربط، عاملان آن را پاسخگو بدانند و به دنبال عدالت برای قربانیان باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    4 0
    سردار سلیمانی یک اسطوره ی بی نظیر بود. روحش شاد .‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس