کد خبر 1471963
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
شوکه‌شدن اوکراین از شدت حملات روسیه؛ کی‌یف: شب سختی را گذراندیم

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های ارشد اوکراین ضمن محکوم کردن حملات گسترده موشکی روسیه به مناطق مختلف، مسکو را به هدف قرار دادن مناطق مسکونی متهم کردند.

به گزارش مشرق، حملات موشکی روسیه به اوکراین، سخنگوی نیروی هوایی کی‌یف را شوکه کرد و نخست‌وزیر اوکراین را به درخواست از غرب برای ارسال کمک‌های تسلیحاتی و تشدید تحریم‌های روسیه واداشته است.

حملات گسترده روسیه به مناطق وسیعی از اوکراین که شامگاه چهارشنبه آغاز شد و تا صبح امروز پنجشنبه ادامه داشت، همچنان خبرساز است.

مقام‌های ارشد اوکراین اعلام کردند که در حملات موشکی شدید روسیه به هفت منطقه اوکراین که با شلیک حداقل ۸۱ موشک از انواع مختلف انجام شده است، حداقل ۱۱ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

ولودیکمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، روسیه را به انجام حملات علیه زیرساخت‌های حیاتی و مناطق مسکونی متهم کرد. به گفته او، اوکراین شب سختی را پشت سر گذاشت چرا که روسیه به کی‌یف، میکلایف، خارکیف، زاپوروژیا، اودسا، دنیپرو و ژیتومیر و دیگر مناطق حملات گسترده‌ای انجام داده است.

«دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین ضمن اتهام‌زنی به روسیه درباره حمله به مناطق مسکونی از کشورهای غربی حامی کی‌یف خواست، کمک‌های تسلیحاتی را به اوکراین بیشتر کنند و تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کنند.

«یوری ایهنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در یک نطق تلویزیونی درباره وضعیت جاری صحبت کرد. این مقام نظامی اوکراین، از حجم شدید حملات روسیه و تنوع موشک‌های استفاده شده این کشور در این حملات، حیرت کرد.

ایهنات گفت: «همانطور که می‌بینید، این حمله واقعا در مقیاس بزرگ است و برای اولین بار است که (روسیه) از انواع مختلفی از موشک‌ها استفاده می‌کند. این بار از شش (موشک) کینژال استفاده شد. این حمله‌ای است که من به یاد ندارم قبلا دیده باشم».

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین افزود: «(در حملات اخیر روسیه) انواع مختلف هواپیما استفاده شد، (هواپیمای) راهبردی، دوربرد، میگ ۲۱ و ۸۱ موشک شلیک شد. موشک‌های X-۲۲ هم بود که ما نمی‌توانیم آن‌ها را ساقط کنیم، ما کینژال را هم نمی‌توانیم ساقط کنیم... هیچ توانایی برای مقابله با این سلاح‌ها نداریم».

وزارت دفاع روسیه پنجشنبه (نهم مارس، ۱۸ اسفند) اعلام کرد به تلافی تررویسم هفته گذشته در منطقه «بریانسک»، حملات موشکی گسترده به اهدافی داخل اوکراین انجام داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به تروریسم سازماندهی‌شده توسط رژیم کی‌یف در دوم مارس در منطقه بریانسک، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه دست به حمله گسترده تلافی‌جویانه زد.

این وزارتخانه افزود: سلاح‌های دقیق هوایی، دریایی و زمین با برد بلند از جمله سامانه موشکی کینژال عناصر کلیدی زیرساخت نظامی اوکراین، شرکت‌های مجتمع نظامی-صنعتی و همچنین تاسیسات انرژی که نیروی آن‌ها را تامین می‌کند را هدف قرار داد.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، همه اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفت و این حملات، سایت‌های محل استقرار هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی را منهدم کرد، زیرساخت‌های راه‌آهن درگیر در انتقال تسلیحات خارجی را ویران کرد و تاسیسات درگیر در تولید مهمات و تعمیر تجهیزات نظامی را از کار انداخت.

به نوشته اسپوتنیک، هفته گذشته در پی نفوذ گروهی خرابکار به مرز روسیه و اوکراین در منطقه بریانسک روسیه و تیراندازی به خودروها و زیرساخت‌های غیرنظامی، دو غیرنظامی کشته و یک پسر ده ساله زخمی شدند. سلاح‌های اهدایی ناتو در صحنه این جنایت کشف شد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه این حادثه را «حمله تروریستی» خواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    38 6
    تقدیم به غرب پرستانی که گمان می کزدند قدرت روسیه همان جنگ بازی ماه های اخیر بود! اگر روسها می خواستند مانند یانکی ها با طرف مقابل شان بجنگند یعنی روزهای پی در پی موشک باران و بمباران شدید به مانند حمله به عراق آن طور که شهرها را از چرخ گوشت رد کنند، مسلماً این جنگ فقط چند هفته طول می کشید! نه این که در طول جنگ مقامات سیاسی حامیان اوکراین بتوانند به راحتی به این کشور رفت و آمد کنند آن گونه که اکنون می بینیم!!!
  • عمیر IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    7 21
    خدا لعنت پوتین جنایتکار کنه ک توی جبهه نبرد کم میاره میاد سراغ غیرنظامیا ، سرنگونی رژیم کثیف روسیاه نزدیک تر از هر دفعه ایه ، زنده باد اوکراین !!
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    6 0
    نقاط حساس و مهمی را هدف قرار دادند از جمله تاسیسات راه آهن که قبلا راجع به آن که برای انتقال کمک های تسلیحاتی بکار میرود مسئولان مختلف نظر داده بودند و احتمال دارد در صورت بازسازی و استفاده باز هم اتفاق افتد
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    7 3
    🤣😂هههخخخ......پ قرار بود این همه تسلیحات از نظیر ترقه و فشفشه های ارسال شده از سوی ناتو به داد و نجات اوکراین شوند🤔
  • روجا IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    13 6
    روسیه نباید در مقابل شرارت ناتو و آمریکا و دنیای سرمایه داری کوتاه بیاید باید تهاجم را شدید تر کند تا زلنسکی از اوکراین بگریزد.
  • سید IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    11 2
    تقدیم به غرب پرستانی که گمان می کردند قدرت روسیه همان جنگ بازی ماه های اخیر بود! اگر روسها می خواستند مانند یانکی ها با طرف مقابل شان بجنگند یعنی روزهای پی در پی موشک باران و بمباران شدید به مانند حمله به عراق آن طور که شهرها را از چرخ گوشت رد کنند، مسلماً این جنگ فقط چند هفته طول می کشید! نه این که در طول جنگ مقامات سیاسی حامیان اوکراین بتوانند به راحتی به این کشور رفت و آمد کنند آن گونه که اکنون می بینیم!!!
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    16 6
    بله خب، معلومه که روسیه بهش موشک میزنه دست پوتین درد نکنه صبر کنه تا این سرسپرده مردمش رو نابود کنه؟، وقتیکه زلنسکی پهبادهای اوکراین رو بجای مناطق جنگی و نظامی، می‌فرستاد روی سر تک تک آدمهای غیر نظامی در شهرهای مسکونی روسیه و موشک ول میکرد روی سرشون و همزمان ازین کار هم فیلم میگرفتن و پخش میکردن و غش غش میخندیدن، زالونسکی باید فکر این روزش رو هم میکرد، مردک دلقک تلخک خدا نابودش کنه الهی
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      4 7
      خدا پوتین جنایتکار رو نابود کنه
  • حسام بیگ IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    11 0
    درود بر ایران
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    6 19
    خوب وقتی یکساله روسیه حمله کرده و نتونستن در مقابل اکراین پیروزی چشمگیری بدست بیارن و هزاران سرباز و افسر ارشد تلفات داده خوب معلومه که وحشی شده میخواد جبران کنه.
    • علی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      15 3
      چیزی حدود ۲۰ درصد خاک اوکراین دست روسیه است
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      5 2
      اوکراین به خرابه تبدیل شده است حدود یک / سوم خاکش را از دست داده است تجزیه شده است حدود ۱۰ میلیون اوکراینی آواره شده اند . اوکراین به قرن هجدهم برکشته است . این است نتیجه بازیچه دست آمریکا و ناتو شدن .. دم پوتین گرم.
    • US ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      1 3
      روسیه دیگه هیچ حرفی نخواهد داشت در دنبا بزند. همه دارن مسخرش میکنن که یه ساله نتونسته به کشور کوچیک رو شکست بده. البته بجز نوچه های پوتین البته.
    • حقیقت گو IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      3 1
      در جواب اون کسی که حرف از مسخره کردن روسیه و نوچه زد ، اولا آمریکا با کمک تمام ناتو توی بیست سال حریف یک مشت طالبان موتورسیکلت سوار نشد و طوری در رفت که تنبونشون رو جا گذاشتن ، ضمناً ایران مثل یک قدرت بزرگ داره اسلحه میفروشه و پولش رو نقد می گیره مگر اینکه حرف اربابان آمریکا یی تون رو قبول نداشته باشی که البته فرقی هم نمیکند چون غربگدا اهل فهمیدن نیست اهل گدایی کردنه ... ضمنا این دفعه یک اسمی برای خودت بذار تا جواب بگیری ، نترس کاریت نداریم !!!
  • تورج IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    15 4
    دَم روسیه گرم. مرگ بر آمریکا و حامیانش بویژه انگل های افساد طلب داخلی
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      5 13
      مرگ بر تو که شدی مدافع یه کشور متجاوز کمونیست
  • US ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    6 2
    اتفاقا کار خوبی کرده
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    5 2
    ملت بدونید اونایی که حامی زلنسکی هستند همون منافقین داخلی و خارجی اند که مثل کفتار منتظرند تا ایران رو بعد روسیه تکه تکه کنن
  • محمد IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 0
    اون آدمهایی که از اوکراین حمایت میکنن،یکم فکر کنن،اصلا چرا جنگ شروع شد،دلیلش چی بود، اگر به ناتو و امریکا نرسیدین، اگر ناتو گسترش پیدا میکرد،شاید همین بلا سر ما میامد،البته از جانب ناتو
  • محمد IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 0
    روسیه فعلا داره بازی میکنه،واقعا عملیات نظامیه ،مثل یه اردو، والا 3روز بیشتر طول نمی‌کشید این تاوان تکیه به آمریکا ست رییس جمهور احمق اکراین
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 5
    مرگ بر پوتین .درود بر زلنسکی و ملت اکراین که قهرمان شجاعت و مقاومت در برابر وحشی گری روسیه و متحدان کاسه لیس آن هستند.
  • محمد IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 0
    انشا الله روسیه به رهبری پوتین پیروز می شود و کل معادلات و برنامه های کثیف آنها به زباله دان تاریخ خواهد پیوست و نظم جدیدی در جهان شکل خواهد گرفت .و دیگر خبری از ناتو و غیره .... نخواهد بود .انشا الله .
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    3 0
    روسیه برای نبرد سال آینده و نابودی ذخایر موشکی اوکراین به 25000 پهباد شاهد نیاز دارد خود ایران هم باید برای خودش 50 هزار عدد باید ذخیره نماید ناتو تنها زبان زور را می فهمد
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 1
    بازگشت تدریجی اوکراینی ها به کشور اوکراین نشان دهنده قطع نشدن 80 درصدی برق و آب و هتل شدن کشور اوکراین است باید سریع روسیه زیرساخت ها را هدف قرار دهد هم پلها و هم مخابرات و برق اوکراین را
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 0
    باید پوتین میدان جنگ اوکراین را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم نماید و اینطور نباشد که ارتش و بسیج مردمی روسیه در یک خط و نزدیک به هم نبرد کنند و بعدش به همدیگر بپرند و مرتب دعوا کنند هر کدام کم کاری کردند پوتین آنها را برکنار نماید بدون رودربایستی
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    1 0
    روسیه بهتر است یک بسیج نسبی 300 هزار نفری دیگر جهت پای میز مذاکره آوردن اوکراین مجددا اعلام کند یا خدمت سربازی را 4 ساله اعلام نماید
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 0
    اوکراینی ها در این جنگ از تاکتیک گرونگیری مردم وسپر انسانی دارند استفاده می کنند که مانع استفاده از تمام ظرفیت نظامی دسته های تانک و توپخانه ارتش روسیه می شود روسیه باید با کوچاندن روستاها و شهرهای مسیر عملیات اش باید مانع این اقدام شود
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    2 3
    عراق هم بارها صدها موشک به شهرهای ما زد ،ما بودیم و دیدیم ،ولی عاقبتش که شکست و عقبنشینی تا مرز ها بود رو تغییر نداد . ارتش عراق دست پرورده همین روسیه بود که میشه عاقبتش رو نشخیص داد .‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس