به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۸ اسفند ماه در یک رشته توئیت درباره روز جهانی زن نوشت: روز جهانی زن به جای آنکه انگیزه‌ای برای تامل در کارنامه فاجعه آمیز فرهنگ غربی دز تعامل با حقوق زن و خانواده باشد، به سوژه سوءاستفاده سیاسی مقامات غربی برای تکیه ناروا بر کرسی مدعی حقوق زنان و اتهام‌زنی و مواخذه دیگر کشورها و ملت‌ها به رغم تنوع تمدنی و فرهنگی آنها تبدیل شده است.

وی در توئیت دیگری نوشت: آمریکا و چند کشور مغرور اروپایی با کارنامه سیاه نقض حقوق بنیادین بشر و زنان در جوامع خود و دیگر نقاط جهان، نقص قوانین موضوعه و نیز آموزه‌های دینی و اخلاقی حقوق بشر و زنان اصلا در جایگاهی نیستند که مدعی دیگران باشند، بلکه در موضوع حقوق بشر و زنان بدهکار جهان و جامعه بشری هستند.

گفتنی است در پی مسمومیت‌ مشکوک تعدادی از دانش آموزان در مدارس دخترانه در ایران، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی اظهاراتی مداخله جویانه در این خصوص مطرح کردند. از جمله سخنگوی کاخ سفید اخیرا با دستمایه قراردادن گزارش رسانه‌های ضدانقلاب و معاند درباره مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدارس دخترانه در ایران، خواستار تحقیق سازمان ملل در این‌باره شد. گفتنی است ناصر کنعانی پیش از این هم به این اظهارات مداخله جویانه واکنش نشان داده و نسبت به سوءاستفاده از موضوعات انسانی برای تحقق اهداف سیاسی هشدار داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    یادمه سه ماه پیش مجله اینسایدر که از سخنرانی بایدن در یک مدرسه گزارش داد نوشت بایدن در سخنرانی اش گفته کسانی که علیه دولت اسلحه میکشند نیاز به هواپیمای آف ۱۵ و یا حتی تعدادی بمب اتمی دارند تا بتوانند دولت را ساقط کنند! بعد از سه ماه شهادت یک روزنامه نگار در کنگره درباره پرونده های توییتر نشان داد که سازمانهای دولتی آمریکا مثل آف بی ای و سی آی ای و غیره چقدر خودسر هستند و در واقع در حمله به ساختمان دولت این عناصر وجود داشتند و مردم را تحریک به ورود میکردند.‌همین ها نشان میدهد که آمریکا تا چه اندازه در فساد سازمان یافته فرورفته اند در صورتی که برای ایرانی ها موعظه مبکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس