rvkxdki

افشای هزاران صفحه چت واتس اپی از مقامات بهداشتی و وزیران کابینه‌ی انگلیس در دوره‌ی موسوم به «همه‌گیری»، و لو رفتن سیاست رسمی «هراس‌افکنی»، به شدت افکار عمومی را در این کشور خشمگین کرده است.

به گزارش سرویس جهان مشرق، مت هنکاک، وزیر سابق بریتانیا در امور بهداشت و مراقبت های اجتماعی، در دسامبر ۲۰۲۰ معتقد بود که باید با "استقرار" سویه‌ی جدیدی از کووید، کاری کرد که "مردم از ترس شلوار خود را خراب کنند" تا راحت‌تر از دستورات قرنطینه‌ی حکومتی تبعیت نمایند. اسناد این سخنان هنکاک اخیرا توسط روزنامه‌ی تلگراف منتشر شده است.

پیام‌های واتس‌اپی وزیر بهداشت انگلیس رسوایی آفرید/آیا کووید ۱۹ یک برنامه‌ی «هراس‌افکنی» عمومی بود؟+عکس
مت هنکاک

به عنوان بخشی از گزارش پرونده‌های «قرنطینه»- بیش از ۱۰۰۰۰۰ پیام واتس اپ که بین مقامات بهداشت عمومی و وزیران بریتانیایی ارسال شده بود، به دست روزنامه‌ی تلگراف رسیده است - این روزنامه متن‌های نگران‌کننده‌ و بهت‌آوری را فاش کرد که "نشان می دهد که چگونه دولت انگلیس از تاکتیک های ترساندن و هراس‌افکنی برای اجبار به تبعیت و پذیرفتن قرنطینه‌ها استفاده می کند."

در یکی از چت‌ها به تاریخ ۱۳ دسامبر، دیمون پول، مشاور رسانه ای هنکاک، به وزیر بهداشت گفت که اعضای حزب محافظه کار پارلمان "همین حالا هم از چشم انداز دستورات سخت گیرانه‌تر خشمگین هستند" و پیشنهاد کرد که "می توان با اعلام سویه‌ی جدید، سمبه‌ را دوباره پرزور کرد."

هنکاک پاسخ داد:

"ما با «سویه»ی جدید همه رو چنان می ترسونیم که شلوراشون رو خراب کنند."

مشاور او این حرف را تایید کرد و در پاسخ گفت:

"بله، این چیزیه که تغییر رفتاریِ درست رو به وجود می آره."

هنکاک سپس پرسید:

"کِی این سویه‌ی جدید رو مستقر کنیم؟"

پیام‌های واتس‌اپی وزیر بهداشت انگلیس رسوایی آفرید/آیا کووید ۱۹ یک برنامه‌ی «هراس‌افکنی» عمومی بود؟+عکس

به گفته این نشریه، این مکالمه تنها دو روز پس از اطلاع هنکاک از نوع "آلفا" کووید انجام شد که به طرز ملموسی تعطیلی کریسمس ۱۹ دسامبر را تحت تاثیر قرار داد.

در پیام مشکوک دیگری از سوی سایمون کیس، وزیر کابینه، او گفت که «عامل ترس/گناه» برای «تشدید پیام‌ها»ی ایمنی و بهداشتی، حیاتی است و این صحبت او مربوط به زمان اجرای دستورات قرنطینه در ژانویه ۲۰۲۱ بود!

تنها یک ماه پس از این که هنکاک، اعلامِ شیوع یک نوع جدید کووید را برای ترساندن مردم به رعایت قوانین پیشنهاد کرد، او و کیس درباره الزام «پوشیدن ماسک بیشتر» از جمله «در همه دستورالعمل‌های بهداشتی خارج از خانه» بحث کردند.

پیام‌های واتس‌اپی وزیر بهداشت انگلیس رسوایی آفرید/آیا کووید ۱۹ یک برنامه‌ی «هراس‌افکنی» عمومی بود؟+عکس

کیس به هنکاک می گوید:

" اصولا ما باید اطلاعت‌پذیری را بالا ببریم. قبل از اینکه اضافه کرد که سیاست‌های خاصی مانند ممنوعیت ماهیگیری «اگر به نظر برسد که ناگهان تصمیم گرفته‌ایم ماهیگیری اولین گام به سمت ردیف ۵ باشد، به‌طور گسترده تقلید می‌شود، گفت: «در اصل، ما باید رعایت کنیم.»

پیام‌های واتس‌اپی وزیر بهداشت انگلیس رسوایی آفرید/آیا کووید ۱۹ یک برنامه‌ی «هراس‌افکنی» عمومی بود؟+عکس

هنکاک پاسخ داد:

"راستش من خیلی مایل نیستم به این امور جزیی ورود کنم، مگر این که بخواهیم(در ماجرای کووید) زیادی پیش برویم. (فعلا) تنها چیزهای بزرگِ باقی مانده، مهد کودک ها و محل های کار هستند."

کیس گفت:

"من موافقم - فکر می کنم دقیقا درست است. (گیر دادن به)چیزهای کوچک مضحک به نظر می رسند. افزایش پیام‌های بهداشتی(مهم است) - عامل ترس/گناه، حیاتی است."

پیام‌های واتس‌اپی وزیر بهداشت انگلیس رسوایی آفرید/آیا کووید ۱۹ یک برنامه‌ی «هراس‌افکنی» عمومی بود؟+عکس

در ژوئن سال ۲۰۲۰، زمانی که بریتانیا از اولین موج قرنطینه ملی خارج می‌شد، هنکاک و سر پاتریک والنس، مشاور ارشد علمی دولت، از این مساله ابراز رضایت کردند که یک مطالعه که نشان می داد روند شیوع و ابتلاء به کووید در انگلستان «در جهت مثبت» است، انتشار عمومی چندانی نیافت، در عوض نظرسنجی‌های «تیره و تلخ» در رسانه‌ها مقبولیت بیشتری داشت.

هنکاک درباره این گزارش‌های متناقض می نویسد:

"اگه می خواهیم مردم خودشان{در تطبیق با خواست ما} رفتار کنند، شاید این چیز بدی نباشد."

به نظر می‌رسد که سر پاتریک با این جمله موافق بود:

"اون‌ها تفسیرهای مایوس‌کننده‌ای که دوست دارند رو جذب می کنند که در حجم زیاد تبلیغ می شه."

پیام‌های واتس‌اپی وزیر بهداشت انگلیس رسوایی آفرید/آیا کووید ۱۹ یک برنامه‌ی «هراس‌افکنی» عمومی بود؟+عکس

تلگراف گزارش داد که برای نمونه، امیدوارکننده‌ترین مطالعه، مطالعه ارزیابی بلادرنگ انتقال جامعه (React) از امپریال کالج لندن بود که نشان می داد نرخ تولید مثل کووید کاهش یافته است. با این حال، این یک مطالعه از دانشگاه کمبریج به سفارش آژانس بهداشت عمومی بریتانیا بود که نرخ انتقال بالاتری را در بخش‌هایی از کشور نشان داد که همین هم برای افزایش «ترس» مردم استفاده شد.

پیام‌های واتس‌اپی وزیر بهداشت انگلیس رسوایی آفرید/آیا کووید ۱۹ یک برنامه‌ی «هراس‌افکنی» عمومی بود؟+عکس

چهار ماه بعد، در اکتبر ۲۰۲۰، دیمون پول در یک چت گروهی واتس اپ درباره ایده خود برای توقف انتشار فهرست پیگیری کووید به تفکیک منطقه نوشت تا به جای مناطق خاص در کشور، همه مردم احساس ترس کنند!

او گفت:

"اگر ما {فهرست تفکیکی} را منتشر نکنیم، این به ترویج «روایت»{رسمی} کمک می کند که «اوضاع واقعاً بد است»."

گفته می شود که که هنکاک از دست‌پروردگان و از مهره‌های رییس «مجمع جهانی اقتصاد»، یعنی کلاس شواب بوده که کاملا هماهنگ با او، قرار بود بخشی از برنامه‌ی «نوآغاز بزرگ»(great reset) را در انگلیس پیش ببرد.

پیام‌های واتس‌اپی وزیر بهداشت انگلیس رسوایی آفرید/آیا کووید ۱۹ یک برنامه‌ی «هراس‌افکنی» عمومی بود؟+عکس

در بخش دیگری از پیام‌های جدیدا فاش شده، متن یک چت از بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق، درز کرده که می گوید دولت باید سیاست «به شدت ستیزه‌جویانه» برای واداشتن مردم به «فاصله‌گذاری اجتماعی» اتخاذ کند، چرا که به زعم او، بدون اتخاذ چنین سیاستی، روند اطلاعت از مقررات کووید ۱۹ با «فروپاشی عمومی» مواجه می شد.

در گفتگویی در واتس‌اپ با سایمون کیس در ژوئیه‌ی ۲۰۲۰، جانسون نوشت:

"ما باید به مردم بگوییم که اگر می‌خواهند اقتصاد را نجات دهند و از سرویس ملی خدمات سلامت(NHS) محافظت کنند، باید قوانین را دنبال کنند."

پیام‌های واتس‌اپی وزیر بهداشت انگلیس رسوایی آفرید/آیا کووید ۱۹ یک برنامه‌ی «هراس‌افکنی» عمومی بود؟+عکس

نکته‌ی وقیحانه‌ی ماجرا این است که این صحبت جانسون یک ماه بعد از آن صورت گرفت که او، همسرش و ریشی سوناک(رییس وقت خزانه و نخست‌وزیر بعدی انگلیس) به دلیل شرکت در یک جشن تولد به افتخار نخست‌وزیر اسبق، شرکت کردند و خشم عمومی را برانگیختند. برای آرام‌تر شدن فضا در پی آن ماجرا، این سه نفر به صورت نمادین «جریمه» شدند.

گفتنی است در ماه‌های اخیر، یک زنجیره‌ی بزرگ از افشاگری‌های تکان‌دهنده درباره ماهیت واقعی ماجرای «کرونا»، سیاست‌های مقابله با کووید ۱۹ و بحث واکسن‌ها، و نقش چهره‌هایی چون آنتونی فائوچی، بیل گیتس، آلبرت بورلا(مدیرعامل فایزر) در غرب به راه افتاده است.

گزارش‌های قبلی مشرق درباره این موضوع:

آیا دانشمند ارشد فایزر به ساخت «سویه‌های جدید» کووید در آزمایشگاه اعتراف کرد؟ +عکس و فیلم

زمام امور دنیا در دوران کووید در دست این «متقلب» بود/ دادستان کل لوئیزیانا «فائوچی» را برکنار کرد

افشای اسناد هولناک از آزمایشگاهی بودن ویروس‌های تنفسی/ نسل‌کشی بی‌رحمانه در لباس خدمت به بشر+اسناد و تصاویر

دستیار جو بایدن اعتراف کرد/ دولت آمریکا پشت پروژه‌ ساخت ویروس کووید بود+فیلم و عکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    11 1
    بزودی معلوم میشه کرونا کار آمریکا و انگلیس و ... است
    • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      4 1
      از همون اول هم معلوم بود کار یه مشت گاوچرون تروریست همجنس باز و نوچه هاشونه!!!
  • NL ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    3 1
    "اون‌ها تفسیرهای مایوس‌کننده‌ای که دوست دارند رو جذب می کنند که در حجم زیاد تبلیغ می شه." توی کشور ما هم از این آدم ها پر هستند. آدم های که تفسیر مایوس کننده رو دوست دارند
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 1
      اوکی ولی راه مقابله اش ؟؟
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    1 0
    و همین صحبت ها و تصمیم گیریها با روان مردم تا همین لحظه چها کرده باشه فقط خدا می‌دونه ،در ضمن نشون میده پیامرسان واتساپ هم مثل اینستاگرام،تلگرام و... که سیستم متا از اونها حمایت میکنه برخلاف ادعاهای بسیار، بهیچوجه قابل اعتماد نیستند ،هرچند عملکرد گذشته و افتضاح جدید زاکر برگ در فروختن اطلاعات کاربران فیس بوک به هکرها و سازمان‌های جاسوسی هم این غیر قابل اعتماد بودن رو باز بخوبی نشون میده
  • شاکی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    5 0
    این بیماری و همه گیری اون فقط تمرین و مانور واقعی بود . برای شروع جنگ اصلی بیولوژیکی در آینده ای نه چندان دور از سوی این اوباش جهانی
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    6 0
    آگاهان با بصیرت از اول این اوضاع را پیش بینی کرده بودند اما عده ای افراطی واکسن پرست کاسب کرونا کاری کردند که ملت از ترس در خانه ها مخفی شدند فامیل خا از هم فراری بودند. ننگ بر سازمان بد داشت جهانی
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    4 0
    بله وزارت بهداشت ما هم در ازای فرو کردن واکسن به بدن مردم ترسیده و فوبیا زده دو فقره وام از صندوق بین المللی پول دریافت کرده و با کرونا هراسی به اهدافش رسید و حالا در نوبت وام سوم هستند
    • IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      1 1
      بله، مزدوران نوکر خارجیها هم در مقابل تبلیغات بر ضد واکسیناسیون و بخصوص واکسن‌های شرقی یا داخلی تا الان پول خوبی از اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس بازشون گرفتن و باز منتظر هستند تقی به توقی بخوره قسط بعدی رو هم بگیرن!!!!
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    1 5
    آهای مشرق مگر خبر نداری که کرونا شده مثل هولوکاست و نباید کوچکترین اشکال و اعتراضی به آن بکنی؟ مواظب باش توقیف نشی
    • IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      1 4
      موساد بابت کامنتهای ضد واکسیناسیون دونه ای چند میده بهتون مناخیم؟؟!!
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    2 1
    درود خدا بر شجاعت مشرق که اخبار رسواکننده بهداشت جهانی و نوکرانش را منتشر می کند. اون کسانی که برای واکسن له له می زدند کاش یک لحظه فکر می کردند اگر واکسن خوب است و جلوی کرونای دروغین می گیرد چرا رییس بهداشت جهانی خودش واکسن نزد؟
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    1 0
    شک نکنید که اکثر مسئولان کشورهای دنیا یا واکسن نزدند یا واکسن نما زدند یا فیلم بازی کردند
    • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      2 1
      شک نکنید که اکثر مسئولان کشورهای دنیا واکسن فایزر و مدرنا نزدن و اداشو درآوردن ولی بقیهٔ کشورها از جمله ایران و کشورهای شرقی مثل چین و روسیه از واکسن‌های خودشون استفاده کردن و خیلی هم موفق بودن!!! یانکی‌ها داشتتن جلوی دوربین اسپوتنیک یا سینوفارم میزدن ولی میگفتن تو سرنگ فایزره!!!!!
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    5 0
    شاید ذکر یک نمونه کوچک از سودی که ماسونهای خبیث صهیونیست از این هراس افکنی کرونا با فروش واک سم و مخلفاتش کردند به روشن شدن اهداف آنها کمک کند بیل گیتس و رفقایش در مایکروسافت با سودی که از سرمایه گذاری در این شرکت های تولید واک سم کردند ابر شرکت ساخت گیم های ویدئویی بلیزارد را به قیمت ۶۴ میلیارد دلار خریدند و آن را به شرکت مایکروسافت الحاق کردند
  • NL ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 1
    چیزهایی که برای اینها اتفاقه برای ما خاطره ست. ما از اول هم می دونستیم همه این موارد بطور کل زیر سر کشورهای غربی است
  • NL ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    دم واتس اپ گرم که انقدر امن هستش!!! خخخخخخخ
  • علی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    1 0
    حساب کنید سازمان ملل و شورای امنیت آن را چه کسانی بوجود آوردند؟ و بعد همان کشورهای پیروز در جنگ جهانی شدند هدایت کننده این سازمان و تا وقتی که دستورالعمل ها و قطعنامه ها ی موثر و نهادهای کذایی توسط اینها ایجاد شود منافع آنها را تامین خواهد کرد نه منافع ملتهای جهان را و ماجرای کووید 19 نیز برای کسب سود حداکثری از قبل فروش واکسن های بی تاثیر به سراسر جهان و همچنین کشتن مردم در اثر این ویروس دست ساخته آنها و مهم تر اینکه خود واکسنها و ترکیبات آنها که در غرب تولید شدند اثرات دراز مدت بر سلامت جسمی مردم جهان را به خطر خواهد انداخت مطلبی که در همین چند وقت اخیر توسط برخی از همین محافل پژوهشی و اندیشمندان غربی بیان شده است
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    2 0
    ای کاش اینجا هم اینقدر آزادی مطبوعات بود که پیام شخصی وزیر و نماینده مجلس رو برای مردم پخش میکردن
  • داریوش KR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    اشتفان لانکا در دادگاه مشهور ویروس بصطلاح سرخک ثابت کرد که چنین ویروسی وجود خارجی نداره و واکسیماسیون سرخک برای مقابله با بیماری نبوده و اهداف شومی پشتش بوده همه واکسم های دیگه هم به بهانه ویروس های خیالی دیگه تزریق شدن
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    کرونا بزرگترین دروغ دنیاست و تأیید و ترویج واکسن بزرگترین رسوایی در تاریخ پزشکی است . در تمام تاریخچه سیاه واکسن یک نقطه روشن وجود ندارد . بنا به فرمایش امام باقر علیه السلام قتی که علم پزشکی و هر علم دیگری را از غیر اهل بیت بگیریم جز ذلت و شر چیزی در انتظارمون نیست . کرونا بزرگترین دروغ دنیاست چون سرایت و بیماری مسری وجود ندارد و در واقع میکروبها عامل هیچ بیماری نیستند و موجوداتی به نام ویروس هم وحود خارجی ندارند . ویروس کرونا ویروس بیولوژیک نیست ویروس سایبری و حمله شناختی است .
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    بلاخره بنیاد جهانی بیلدربرگ که هر ساله محرمانه تشکیل جلسه داده خط مش ها را در عرصه اقتصاد و سیاست و رسانه را برای روسای تمام کشورهای جهان تعریف و تعیین می کند به خوبی می داند چه کند و البته که کرونا پروژه هراس افکنی بود و اصلا هدف اون ایجاد هراسی آخرالزمانی بود! گیج کردن مردم در کورانی از دروغ و شایعه و وحشت مقدمه ای برای سیاست های بعدی! دوم تجارتی سودآوری که برای طبقات ذی نفع در جهان داشته علل بایکوت خبری و در ابهام گنجاندنش هم همین بوده! این که ویروس هر بار دستکاری میشده و واریانت شده چون در هر چرخش توسط طبیعت تضعیف می شده و موج اول او با شدت مرگ و میر بالا و موج هشتم با شدت کمتر همراه بوده نیز گواه این مطلب و حال باید دید ماجراجویان این پروژه های سنگین جهانی و تجار این صنعت مرگبار دیگر چه شوخی و بازی تلخی با سلامتی انسان ها خواهند کرد سوم حذف سالمندان و بیماران لاعلاج و افراد هدف به عناوین غیر انسانی اقتصادی و کاهش جمعیت جهان و تز های احمقانه ایی از این قبیل ولیکن تا شواهد گویاتر به دست نیاید؛ نمی شود به صراحت از حقایق این جعبه سیاه یعنی ویروس کرونا سخن گفت که چه اسرار مرگباری را با خود حمل می کند!
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    مشرق دیر بود اما بازم خوبه.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    حکومت ودولت و وزارت بهداشتی که مردم را از بیماری بترساند حتی اگر بیماری واقعی باشد مورد فبول مردم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس