دیپلمات روس: جنایات آمریکا و ناتو در افغانستان بی‌مجازات ماند

عضو هیات روسیه در سازمان ملل، با تاکید بر اینکه مشکلات امروز افغانستان نتیجه ۲۰ سال حضور نیروهای آمریکایی در این کشور است، اعلام کرد: آمریکا و ناتو هنوز برای جرائم خود در افغانستان مجازات نشده‌اند.

به گزارش مشرق، آرتور چرنیاکوف در سخنانی در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: شرایط نامساعد فعلی در افغانستان حاصل حضور ۲۰ ساله نظامی آمریکا و سایر اعضای ائتلاف ناتو است.

وی با اشاره به خروج آشفته آمریکا از افغانستان در ۲۰۲۱، افزود: آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و ماهواره‌هایشان، خرابی و فقر به جای گذاشتند و اکنون بی‌شرمانه به دنبال مقصر جلوه دادن مقام‌های افغانستانی هستند.

این دیپلمات روس با بیان اینکه آن‌ها [آمریکا و متحدانش در ناتو] در ازای کمک‌های بشر دوستانه از کابل امتیازهای سیاسی می‌خواهند، تاکید کرد: هیچ ارزیابی قانونی صحیحی از جنایات نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان به عمل نیامده و این جرائم همچنان مجازات نشده باقی مانده‌اند.

چرنیاکوف تصریح کرد: مقام‌های افغانستان منابع لازم را برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور در اختیار ندارند، به ویژه به این دلیل که ۹ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور به طور غیرقانونی بلوکه شده است.

افغانستان طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا بود که از سال ۲۰۰۱ و پس از حملات یازده سپتامبر آغاز شد و در ۱۵ ماه اوت سال ۲۰۲۱ (۲۴ مرداد ۱۴۰۰) به پایان رسید.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خاتمه طولانی‌ترین جنگ این کشور، ۱۷ روز تاریک و دلهره آور را در سال ۲۰۲۱ برای آمریکایی ها و جهان و پایانی مرگبار و پر از درد و رنج را برای مردم افغانستان رقم زد تا پایان پروژه ناکام «ملت سازی» آمریکا را اعلام کند.

در پی خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان، شبه‌نظامیان طالبان که در سال ۲۰۰۱ از قدرت بیرون رانده شده بودند، دوباره به قدرت رسیدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    روسیه الان داره در اوکراین جنایت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس