افزایش 10 درصدی قیمت اوراق مسکن / قیمت وام مسکن چقدر شد؟

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به برنامه ریزی جهت ساخت۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت گفت: سه میلیون واحد مسکونی کم داریم،

به گزارش مشرق، حمیدرضا صارمی تصریح کرد : یکی از سیاست‌های کشور ما افزایش جمعیت به ۱۵۰ میلیون نفر است و با این وجود برای جمعیت فعلی نیز نمی‌توانیم مسکن تامین کنیم؛ لذا اگر برای جمعیت حاضر مسکن تهیه کنیم سرمایه اجتماعی خواهیم داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین افزود: ۱۰ درصد از واحدهای مسکونی کشور کمتر از ۵۰ متر مربع وسعت دارند؛ همچنین ۲۲ درصد از واحدهای مسکونی ۷۰ تا ۸۰ متر هستند و در مجموع نزدیک به ۷۰ درصد از واحدها کمتر از ۱۰۰ متر مربع است.

وی با بیان اینکه اگر سکونتگاه رسمی مدیریت نشود سکونتگاه غیر رسمی ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: حالا که تقسیم جمعیتی در گذشته انجام نشده، تقاضای ما این است که این تقسیم‌بندی انجام شود و بلندمرتبه‌سازی در پایتخت مورد توجه قرار بگیرد و امیدواریم سخت‌گیری نشود چراکه معتقدیم جمعیت‌پذیری با این اقدام افزایش پیدا نخواهد کرد.

صارمی تاکید کرد: جمعیت ۱۲ منطقه تهران هنوز حتی به افق جمعیتی نیز نرسیده است و پایتخت به راحتی می‌تواند ۱۲ میلیون نفر جمعیت را مدیریت کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به برنامه ریزی جهت ساخت۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت گفت: بر اساس برآوردها در تهران می‌توان در طول ۹ ماه ۱۵ طبقه ساختمان بنا کرد.

حمیدرضا صارمی با بیان اینکه سال گذشته تحلیل آماری در تهران انجام دادیم، اظهار کرد: دهه ۹۰ کشور به طور نسبی تعطیل بوده؛ به طوریکه در سال ۹۰ تعداد ۳۴ هزار فقره پروانه صادر می‌شده، اما در سال گذشته صدور پروانه به پنج هزار فقره کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سالیانه در تهران ۵۱ هزار ازدواج و ۳۹ هزار مهاجرت خالص ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بُعد خانوار به ۲.۹۹ درصد، وجود یک میلیون پارسل در سطح شهر تهران و عمر ۵۰ ساله ساختمان‌ها در تهران به ۲۰ هزار فقره پروانه نیاز داریم که سال قبل پنج هزار و ۴۰۰ فقره بوده است.

صارمی یادآور شد: شهرداری نمی‌تواند نسبت به دغدغه فقر مردم بی‌تفاوت باشد همچنین امروز مسکن از رکود خارج شده و در مرز صدور ۹ هزار فقره پروانه هستیم و سال آینده در صورت عدم کارشکنی به ۲۰ هزار فقره پروانه دست خواهیم یافت.

وی با اعلام اینکه ۴۸۹ هزار واحد تفاهم‌نامه امضا شده و در حال پیش‌روی به سمت اجراست، تصریح کرد: ۲۰ کلانشهر با ۲۷ میلیون نفر جمعیت داریم و از ۶۵ میلیون جمعیت شهری کشور، ۳۵ میلیون نفر در ۷۷ شهر زندگی می‌کنند و اگر بتوانیم برای این ۲۰ کلانشهر مسکن را مدیریت کنیم، کشور به آرامش خواهد رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سرعت در اجرای پروژه‌های جهادی به مردم امنیت می‌دهد، یادآور شد: جامعه هدف خاصی وجود ندارد و برای ۱۰ میلیون نفر باید مسکن تامین کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین با تاکید بر اینکه ما از پروژه‌های مشارکتی استقبال می‌کنیم، گفت: صدور پروانه در منطقه یک و سه کاهش پیدا کرده و در منطقه ۱۸ صدور پروانه چهار برابر شده که نشان می‌دهد هدف‌گذاری ما درست بوده است.

وی با بیان اینکه دولت زمین برای ساخت مسکن دارد و می‌تواند در اختیار قرار دهد، گفت: استراتژی ما این است که توسعه شهری تهران متوازن باشد و این پروژه می‌تواند به عدالت شهری کمک کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • A IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    الله ایران باید حد اکثر ۵ ساله یکی از بهترین در جهان باشد ، چون ایران بهترین استعداد انسانی را در جهان دارد ، و از نظر مادیات یکی از بهترین در جهان است ، اگه نشده !،....... - [ ] باید همه انجام و اجرای این متون شرعی ی زیر را از مسولین بخواهند ، تا وضعیت مملکت درست شود!،... بنام خدا در یک مملکت اسلامی که نباید، دزد و خلافکار وجود داشته باشد !!!،.... چرا کشور غیر مسلمان ن امثال ژاپن این امر مهم دینی را ، انجام داده! ولی مای مسلمان نمیتوانیم!؟،!!!!؟.......... - [ ] رییس جمهور و بقیه ی مسوولین - [ ] این مقام یک امانت الهی است( ارثیه ی کسی نیست!،) ، او و بقیه ی مسوولین، خدمتگذار ملت هستند ، و باید این را عملا روزانه ثابت کنند . مردم باید در طرح ها ی عمومی و افتتاح آنها شرکت داشته ، و روزانه مراحل پیشرفت انرا نظاره کنند ، که اگر غیر از این باشد ، طرح ها از نظر زمانی و مادی و معنوی ، منحرف خواهند شد ، و شخص مسوول و رییس و معاون او و سکوت کننده ، بدهکار حق الناس و لازم المحاکمه و....... - [ ] - [ ] امکان ندارد رییس یک اداره یا سازمان ،......سالم باشد ، و زیر دست او خلافکار !، چون باید زود فهمیده و او را معرفی کند !!!، و بالعکس !،...... امام حسین ( ع) ، شب عاشورا به یاران و همرزمان خود فرمود: هر کس مدیون است( انواع حق الناس بدهکار است، که در ایران زیاد است...)، برگردد ، که اگر فردا کشته شود ، شهید راه خدا و حق محسوب نمی شود و..... رستگار و عاقبت بخیر واقعی ، کسیست که ، هیچ نوع حق الناسی بدهکار نباشد( که در ایران بدهکار آن زیاد است)، شفاعت و توبه پذیر هم نمی باشد و..... - [ ] نیمه خالی ی لیوان باید تفکیک قایل شد بین مسوولی که حقوق می‌گیرد با دوست و آشنا که برای کارش مزد نمی گیرد ،.... چه برای مسئولین گذشته و چه حال و آینده ،در دین(خدا)برای مسوولین ، نیمه خالی ی لیوان دیده می شود، پر نبود بیت المال و حق الناس پایمال شده( هر مسوولی کم یا بد کار کرده باشد، عمدا یا سهوا، حق الناس پایمال کرده...) ! راه نجاتی جز جبران ندارد، شفاعت و توبه پذیر هم نمی باشد، هر کس سکوت کند، شریک جرم بوده و عذاب خواهد شد، سوره انفال آیه ۲۵ وتقو .... چون مقوله حق الناس خدایی و قرآنی می باشد، لذا تا زمانیکه مردم انواع انرا نشناخته و به آن عمل نکنند، تذکر و تکرار آن در جاها
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    هر مستاجر زنو مردی بغیر خودشون چهار مستاجر دیگه بجامعه اضافه کنند .واگه مسئولین بوعدشون عمل کنند خانه ای به این خانواده میدن باچه شرائطی وبقیمت چند .خبر ازشرائط وقیمتش تدارم.واویلاس بعداز 15 یا 20 سال دیگه ده ها ملیون زوج مستاجر. مثل ملا نصرالدین که نمیتونست بار بوته کندشده شو ببره .هی میکندو میذاشت روی بار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس