استقلال - گل‌گهر، بازی قهرمانی است/ برخی سعی کردند به تیم ما نفوذ کنند

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: بازی سختی داریم چون حریف نیز برای قهرمانی می‌جنگد.

به گزارش مشرق، روی ماتا در نشست خبری پیش از بازی با گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: طبق معمول بازی فردا بازی بسیار سختی خواهد بود. با تیمی بازی داریم که هم بازیکنان باکیفتی دارد و هم خوب بازی می‌کند. به صورت تجمعی حریف خوب بازی می‌کند. آنها هم برای قهرمانی می‌جنگند و برای سه امتیاز در بازی فردا می‌جنگند. تیم ما هم در شرایط خیلی خوبی است.

وی افزود: در بازی قبلی هم برنده نشدیم، فرصت‌های گلزنی زیادی داشتیم و خوب هم بازی کردیم. بازی فردا هم یک جور بازی قهرمانی است و ما برای سه امتیاز می‌جنگیم. خوشبختانه فردا آخرین بازی است که سرمربی‌مان را روی نیمکت نخواهیم داشت. امیدوارم این جور شرایط کم شود و بگذارد کارمان را انجام بدهیم و شرایط مطلوب برگردد.

مربی استقلال در مورد اینکه در بازی گذشته شهباززاده یک موقعیت خوب گلزنی را از دست داد و ساپینتو از این مسئله ناراحت شد و جایگاه ویژه را ترک کرد، گفت: ما از تیم‌مان خیلی راضی هستیم، وقتی هم می‌بریم کسی چیزی نمی‌گوید، بازیکنانی که در مقابل ملوان و مس کرمان برنده شدند، از آنها خیلی راضی هستیم، اینها همان بازیکنان هستند. من چیزی راجع به این مسائل نشنیدم اینها همان بازیکنان هستند، این فوتبال است. در فوتبال اتفاقات مثل بازی نساجی رخ می‌دهد. فقط یک بازیکن نبود. مشکل یکی دو بازیکن نیست. فوتبال همین است. فقط بحث این است که شوت‌های‌شان گاهی به چپ و راست می‌رود و گل نمی‌شود.

روی ماتا ادامه داد:‌ توپ گرد است، بعضی وقت‌ها وارد دروازه‌ می‌شود، بعضی‌ وقت‌ها گل نمی‌شود، اگر ما موقعیت ایجاد نمی‌کردیم که برنده شویم این مشکل بود. در مورد این هم صحبت می‌کنید که ما ۱۳ امتیاز در این لیگ از دست داده‌ایم، ما نباید راجع به این صحبت کنیم.

وی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه در گذشته می‌گفتند استقلال نیاز به بازی‌ساز دارد اما اکنون می‌بینیم استقلال با همین هافبک‌های خود کارش را پیش می‌رود و مهری و رضاوند احیا شده‌اند و دیگر استقلال نیازی به هافبک ندارد، گفت: در مورد این مسائل قبلاً صحبت کرده‌ام ما به تمام بازیکنان‌مان ایمان داریم. شرایط آرش و مهری برای ما اصلاً شگفت‌انگیز نیست، این دو بازیکن باکیفیت هستند مثل بازیکنان دیگرمان، این برای ما اصلاً سورپرایز نیست.

مربی استقلال در مورد آمار خوب استقلال مقابل گل‌گهر اظهار داشت: ما دوست داریم فردا برنده شویم. آمارها، آمار هستند. در اول صحبت‌هایم گفتم که حریف تیم بسیار خوبی است و بازیکنان خوبی دارد. به همین خاطر گفتم آنها هم برای قهرمانی می‌جنگند و بازی بسیار سختی خواهد بود.ما نمی‌خواهیم از کورس عقب بمانیم.

ماتا در مورد اینکه استقلال همیشه نبرد با مدعیان را واگذار کرده است، عنوان کرد: مقابل پرسپولیس در دقیقه ۹۲ گل خوردیم که نمی‌توانستیم کاری انجام بدهیم. فقط بازی با تراکتور متفاوت بوده اما بازی‌های دیگر نزدیک به هم بوده است. فکر نمی‌کنم در دو بازی که مقابل سپاهان باختیم، آنها از ما بهتر بودند، بازی با پرسپولیس هم خیلی تنگاتنگ بود اگر آنها از ما بهتر بودند یا کیفیت بهتری داشتند ما در بازی خانگی گل‌گهر را بردیم.

وی در مورد اینکه غیبت ساپینتو روی نیمکت به ضرر استقلال تمام می‌شود، گفت: ما بازی‌هایی را با سرمربی یا بدون او برده‌ایم اما قسمت مهم پازل هستند چون رهبر تیم هستند. برخی‌ها سعی کردند به تیم ما نفوذ کنند اما ما مثل یک خانواده‌ایم و یک خانواده مستحکم همان کاری را می‌کند که قبلاً انجام داد و ما همینگونه هم ادامه می‌دهیم. ما بازی قبلی را نبردیم به این خاطر نبود که ساپینتو روی نیمکت نبود به خاطر این بود که توپ وارد گل نشد. اما این موضوع هم اهمیت نداشت. اتفاقات مرموزی تاکنون رخ داده اگر مهم نبودند نمی‌گفتند.

مربی استقلال در مورد اینکه گفته می‌شود ساپینتو به ماتا اختیار تام برای تعویض داده است، اظهار داشت: ما نقش‌های متفاوت بازی را با هم می‌بینیم و می‌چینیم، چه برنده شویم، چه مساوی شود و چه ببازیم. سناریوهای مختلفی را با هم بازخوانی می‌کنیم و با بازیکنانی که روی نیمکت داریم تصمیم‌گیری می‌کنیم.

ماتا ادامه داد: ما یک تمرین داریم و یک نحوه رفتاری با بازیکنان داریم. وقتی با بازیکنان کار می‌کنیم هم از نظر روانشناسی با آنها کار می‌کنیم، هم تاکتیکی و هم تکنیکی، این ۴-۵ قدم همیشه در تمرین ما هستند اگر بازیکنی نیاز به اعتماد به نفس بالا داشت مربی ما به این مسئله مسلط است و به بازیکنان اعتماد به نفس می‌دهد. ولی فوتبال اینجوری است. گاهی روی موقعیت‌های زیاد کار می‌کنید اما شانس با شما یار نیست. بهترین نتیجه‌ای که اتفاق بیفتد این است که برای بازیکن گل شود. رونالدو هم چند سال پیش گفت یک مهاجم مانند سس کچاپ است. وقتی بازیکنان گل می‌زنند حاصلش برای ما خوب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس