کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران احداث گلخانه و صنایع فرآوری کشاورزی، گفت: صدور سند ثبتی برای اراضی کشاورزی آغاز شده و تا پایان دولت سیزدهم همه اراضی کشاورزی دارای سند می‌شود.

به گزارش مشرق، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز با حضور در فاریاب دشتستان از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزان این منطقه قرار گرفته و سپس اظهار داشت: صدور سند ثبتی برای اراضی کشاورزی آغاز شده و تا پایان دولت سیزدهم تمام اراضی کشاورزی دارای سند می‌شود.

وی با تاکید بر تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی گفت: تامین نهاده‌های نخل مورد توجه قرار دارد و در این راستا نخل‌های جدید جایگزین نخیلات فرسوده می‌شود تا توجیه اقتصادی داشته باشد و برای حمایت از فعالان اقتصادی، تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران احداث گلخانه و صنایع فرآوری کشاورزی پرداخت می‌شود.

نوذر منفرد مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه طرح‌های مختلف در راستای مطالبات فعالان در استان اجرایی شده است گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان عملیات اجرایی ۶۲۴ واحد مسکونی ویژه کارکنان جهاد کشاورزی آغاز شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۰۰ واحد مسکونی مربوط به کارکنان منابع طبیعی، اداره کل شیلات و سازمان جهاد کشاورزی استان در ۱۰ شهرستان جانمایی شده است و در مدت ۲۳ ماه ساخته خواهد شد.

وی پیش بینی اولیه ساخت این واحدهای مسکونی را ۸۰۰ میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد هزینه ساخت این واحدهای مسکونی از طریق اعتبارات بانکی و مابقی آورده کارکنان خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نخستین شهر مولد کشاورزی کشور ابراز داشت: در این طرح ۴ هزار مسکن مولد، ۸ هزار فرصت اشتغال‌زایی ایجاد و سالانه ۶۰ هزار تومان میگو پرورشی تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    همه زمین خواری های بیرون شهرها و زمین های کشاورزی از نبود سند برای آنهاست و معلوم نیست پس از 45 سال پس از انقلاب اسلامی ایران. چه وقت می خواهند این مشکل را حل کنند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس