کد خبر 1470256
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
چالش بزرگ سرمربی روسیه برای دیدار با ایران/ زیوبا دست‌بردار نیست!

«آرتم زیوبا» مهاجم سابق تیم ملی فوتبال روسیه گفت: اگر برای بازی تدارکاتی با ایران به تیم ملی دعوت بشوم با کمال میل به تهران می‌روم!

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه در دیداری تدارکاتی روز سوم فروردین در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهند رفت. روسیه که با تصمیم فیفا و یوفا و پس از حمله نظامی به اوکراین از حضور در مسابقات بین المللی محروم شده است، به دیدار با ایران به چشم یک محک جدی و شانس بزرگ نگاه می‌کند.

روس‌ها پیش از این حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را هم به خاطر محرومیت از سوی فیفا از دست دادند و در ماه‌های گذشته تنها چند بازی تدارکاتی ضعیف با کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان انجام دادند.

چالش بزرگ سرمربی روسیه برای دیدار با ایران/ زیوبا دست‌بردار نیست! زیوبا با سرمربی روسیه اختلافاتی از گذشته دارد

«والری کارپین» سرمربی روسیه از اینکه تیمش شرایط ایده آلی برای آماده سازی ندارد گلایه کرده است اما بازی با ایران و سپس عراق می‌تواند بخشی از مشکلات روس‌ها را در فیفادی فروردین ماه برطرف کند.

هنوز مشخص نیست کارپین چه کسانی را به اردوی بعدی تیم ملی روسیه دعوت می‌کند اما در روزهای گذشته چالشی برای دعوت از آرتم زیوبا مهاجم سابق تیم ملی روسیه و باشگاه زنیت شکل گرفته است.

کارپین قصد ندارد زیوبا را به تیم ملی دعوت کند. ظاهراً بین این دو در سال‌های گذشته و در تیم‌های دیگر درگیری‌های لفظی صورت گرفته بود و کارپین از کاپیتان سابق روسیه دلخور است.

چالش بزرگ سرمربی روسیه برای دیدار با ایران/ زیوبا دست‌بردار نیست!

زیوبا در کنار آزمون با پیراهن تیم زنیت

البته دوری زیوبا از شرایط ایده آل پس از جدایی از زنیت هم مزید بر علت است. این مهاجم که با سردار آزمون در تیم زنیت تشکیل دهنده یک خط حمله زهردار و خطرناک بود، پس از زنیت به تیم آرسنال توندلا روسیه و سپس آدانا ترکیه رفت و از مسیر آمادگی دور شد.

زیوبا این فصل مجدداً به روسیه بازگشت و برای لوکوموتیو مسکو بازی می‌کند به این امید که بتواند بار دیگر پیراهن تیم ملی روسیه را بر تن کند. این چیزی است که زیوبا در گفتگوهای خود با رسانه‌های روسی بر آن تاکید کرده است.

این مهاجم در مصاحبه اخیر خود هم به صراحت بر علاقه اش برای بازگشت به تیم ملی اشاره کرد و گفت: اگر آنها تماس بگیرند و مرا برای بازی با ایران دعوت کنند، با کمال میل به تهران خواهم رفت. اگر با بنگلادش هم بازی داشتیم همینطور بود. من می‌خواهم دوباره سرود کشورم را بخوانم.

زیوبا همچنین افزود: من دشمن کارپین نیستم. یک تیم ملی روسیه وجود دارد که همه باید برای آن تلاش کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    این ذوق زدگی برای آمدن به ایران تنها دلیلش اینه که هم تابلو فرش نفیس هدیه میگیرن و هم یک مقدار دولار ناقابل به عنوان یارانه میزنن به حسابش.!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس