کد خبر 1470166
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
حکم بازداشت چهار مقام دولت سابق عراق در ارتباط با پرونده سرقت قرن

کمیته شفافیت عراق از صدور حکم بازداشت و تحقیقات قضایی علیه چهار مقام ارشد دولت مصطفی الکاظمی به اتهام مشارکت در پرونده موسوم به «فساد قرن» خبر داد.

به گزارش مشرق، کمیته شفافیت دولت فدرال عراق از صدور حکم بازداشت و تحقیقات علیه شماری از مقامات ارشد دولت سابق این کشور به اتهام تسهیل در ضبط مبالغ سپرده‌های مالیاتی خبر داد.

بر اساس این گزارش، اداره تحقیقات کمیته شفافیت فدرال عراق با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: در پی پیدا شدن شواهد جدید مبنی بر دست داشتن شماری دیگر از چهره‌های دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق در جرم سرقت مبالغ سپرده‌های مالیاتی، دادگاه «کرخ» قرار بازداشت و تحقیقات علیه چهار نفر از مقامات دولت قبل را صادر کرد.

این اداره اعلام کرد که حکم دستگیری و تحقیقات قضائی علیه «علی عبد الامیر علاوی» وزیر دارایی، «رائد جوحی» مدیر دفتر، «مشرق عباس» مشاور سیاسی و «أحمد نجاتی» منشی شخصی نخست وزیر در دولت سابق عراق صادر شده است. همچنین دستور توقیف وجوه منقول و غیرمنقول آنها به استناد مفاد ماده (۱۸۴/ الف) قانون آئین دادرسی کیفری عراق صادر شده است.

گفتنی است که منوظر از «سرقت قرن»، ناپدید شدن ۳.۷ تریلیون دینار عراقی (حدود دو و نیم میلیارد دلار) از درآمد سپرده‌های مالیاتی است که حدود دو ماه قبل از پایان دوره دولت سابق به ریاست مصطفی الکاظمی، توسط چند مقام ذیربط فاش شد. «سرقت قرن» به بحث رایج مردم عراق و محافل سیاسی تبدیل شد تا اینکه صدای آن به خارج از عراق رسید و رسانه‌های عربی و غربی آن را پوشش دادند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس