کد خبر 1469904
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
آبگیری سد باغان آغاز شد

مراسم آغاز آبگیری سد باغان در استان بوشهر با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم آغاز آبگیری سد باغان در استان بوشهر صبح جمعه با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو و مسئولان استان بوشهر برگزار شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: سد باغان با حجم مخزن ۳۲ میلیون متر مکعب و ارتفاع ۵۶ متر با هزینه سرمایه گذاری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان جم احداث شده است.

علی محمدی بیان کرد: با احداث این سد آب پایدار شرب شهرهای ریز، انارستان و روستاهای تابعه شهرستان جم و روستاهایی از شهرستان دشتی با جمعیت تحت پوشش بالغ بر ۱۷ هزار نفر (افق طرح) به میزان ۱.۲ میلیون متر مکعب در سال تأمین خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر آب شرب این شهرها از طریق چاه تأمین می‌شود که با توجه به خشکسالی‌های اخیر و پایین رفتن سطح آب سفرهای زیرزمینی کیفیت و کمیت آب چاه‌ها به شدت کاهش یافته است.

تأمین آب پایدار صنایع

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر بیان کرد: همچنین این طرح آب پایدار صنایع وابسته به وزارت نفت در منطقه رابه میزان ۶ میلیون متر مکعب در سال را تأمین می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر تأمین آب این صنایع از طریق چاه انجام می‌شود و این امر تأثیر منفی قابل ملاحظه‌ای بر روی سفره آب زیرزمینی دشت ریز و انارستان داشته و باعث نارضایتی مردمی شده است.

محمدی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر هم کیفیت و هم کمیت این چاه‌ها به شدت کاهش یافته به طوری که در فصل تابستان تأمین آب مورد نیاز پالایشگاه فجر جم از آب شیرین کن‌های موجود در شهر سیراف و حمل آن تا پالایشگاه با کامیون و تانکر انجام می‌شود.

بهبود شبکه آبیاری

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این طرح تأمین آب پایدار برای حقابه بران پایین دست سد باغان (روستاهای سرچشمه و باغان) به میزان ۸۲.۴ میلیون متر مکعب در سال و بهبود شبکه آبیاری به مساحت حدود ۷۰۰ هکتار است که در حال حاضر از قنات و سیلاب در فصل زمستان استفاده می‌کنند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: این طرح از سال ۱۳۹۳ آغاز شد تا مرداد ماه سال ۱۴۰۰ پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد و از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تا کنون پیشرفت آن به ۸۷ درصد رسیده و طرح به مرحله آبگیری رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    خدا قوت
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    هدف فقط پالایشگاه فجر جم بوده و بس. خدا به کشاورزان رحم کند
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    مافیای سدسازی تا همه ایران را غیرقابل سکونت نکند ول کن نیست.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 1
    اینجا یک منطقه باستانی عجیب ناشناخته ای هست-با این سد نابود میشه-یا قبلا غارت شده ومیشه
  • حمیدرضا IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 1
    فاتحه قناتهای منطقه خوانده میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس