ثروتمندترین افراد جهان 10 درصد از دارایی خود را در سال 2022 از دست دادند

نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۰ درصد از دارایی خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، بر اساس مطالعه ثروت مرکز مشاوره نایت فرانک، ثروتمندترین افراد جهان در سال گذشته ۱۰ درصد از ثروت خود را پس از اینکه سبد سرمایه گذاری آنها تحت تاثیر افزایش نرخ بهره ناشی از جنگ در اوکراین و افزایش تورم قرار گرفت، از دست دادند.

طبق این مطالعه، مجموع ثروت ثروتمندترین ثروتمندان، یعنی کسانی که دارایی آنها حداقل ۳۰ میلیون دلار است، با احتساب ارزش اقامتگاه اصلی آنها، حدود ۱۰ هزار و یکصد میلیارد دلار (۱۰.۱ تریلیون دلار) کاهش یافته است.

لیام بیلی، کارشناس مطالعات جهانی در نایت فرانک، گفت که بحران اوکراین بحران انرژی اروپا را تشدید کرد و تورم را افزایش داد، در نتیجه، سال ۲۰۲۲ شاهد یکی از بزرگترین افزایش نرخ بهره در تاریخ بود.

این مرکز تاکید کرد که افزایش نرخ بهره توسط تعداد زیادی از بانک‌های مرکزی در جهان برای مهار تورم بر سبد سرمایه‌گذاری ثروتمندان تأثیر منفی گذاشته است، اما با وجود آن این مرکز تحقیقات می‌گوید که دارایی ۴۰ درصد ثروتمندان در سال گذشته افزایش یافته است.

در اروپا با کاهش ۱۷ درصدی ثروت، بیشترین کاهش را تجربه کرد. پس از آن استرالیا (یعنی استرالیا، نیوزیلند، پاپوآ گینه نو و جزایر مجاور) با کاهش ۱۱ درصدی قرار گرفت. سپس قاره آمریکا با کاهش ۱۰ درصدی و آسیا با کاهش هفت درصدی و آفریقا با کاهش پنج درصدی قرار دارد.

به گفته مرکز نایت فرانک، ۶۹ درصد از ثروتمندترین سرمایه گذاران انتظار دارند که سبد دارایی آنها در سال جاری رشد کند، اما این مرکز هشدار داد که اگر اقتصاد جهانی در طول سال ۲۰۲۳ در معرض خطرات بزرگ باقی بماند، با وجود فرصت‌های واقعی در بازارهای املاک و مستغلات، جو بازارها به سرعت تغییر خواهد کرد.

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، ۲۰۰ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است و حدود یک ماه پیش ثروت وی به ۱۳۷ میلیارد دلار کاهش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس