تخلفات برخی دستگاه‌های دولتی از زبان اژه‌ای

رییس قوه قضاییه گفت:مقابله همه‌جانبه با فساد اقتصادی ضروری و لازم است اما این مقابله نباید ذهن ما را از فسادهای اجتماعی و فرهنگی غافل سازد

به گزارش مشرق از مرکز رسانه قوه قضاییه، دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای استان‌های تهران، البرز و سمنان با عنوان «رسالت حوزه‌های علمیه در جهاد تبیین، خدمت به مردم و پشتیبانی از نطام»، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

رئیس دستگاه قضا طی سخنانی در این اجلاسیه، با بیان اینکه حدود ۲۰ ماه است مسئولیت خطیر ریاست قوه قضاییه برعهده‌ام گذاشته شده است، گفت: به عنوان فردی که از جمع شما حوزویان هستم، از شما فضلا و علماء کمک فکری و راهنمایی می‌طلبم.

رئیس عدلیه با اشاره به راهبردهای اصلی خود طی ۲۰ ماه اخیر در اداره و پیشبرد امور قوه قضاییه، گفت: مشی و شیوه ما در دستگاه قضایی در دوره اخیر آن است که ضمن توجه به منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی، مسائل را اولویت‌بندی کنیم و نظارت‌ها را از خودمان شروع کنیم و از بخشی‌نگری پرهیز و جامع‌نگری را در دستور کار داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تلاش دشمن در راستای پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه، تصریح کرد: ما باید با اتخاذ تدابیر لازم، امید به آینده را در بین آحاد جامعه زنده نگه داریم؛ ما باید میان افرادی که دچار لغزش می‌شوند، اما سوء‌نیتی ندارند با افراد معاند و مستکبر، از حیث نوع برخورد با آنها، تفکیک تمایز قائل شویم.

رئیس عدلیه با اشاره به اهمیت نقش مردم در اداره امور کشور، اظهار داشت: ما در زمینه مردمی‌سازی در برخی حوزه‌ها، عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید جبران کنیم. ضروری است همواره توجه کنیم که نظام ما یک نظام مردمی است و بسیاری از مشکلات و خطرات بواسطه حضور مردم رفع و دفع شده‌اند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به اهتمام دستگاه متبوع خود در شناسایی و انسداد بسترها و گلوگاه‌های فسادزا، گفت: از همان ابتدای تصدی ریاست دستگاه قضا، سازمان بازرسی را مکلف کردم که به صورت مجدانه و پیگیرانه، نظارت بر حُسن اجرای قوانین و نحوه استفاده از منابع ارزی و ریالی در کشور را مورد نظارت قرار دهد و گلوگاه‌ها و بسترهای فسادزا را شناسایی و مسدود کند؛ در شهریورماه سال جاری، مقوله مربوط به شناسایی جامع و کامل بسترهای فساد محقق شد و ما در جلسات متعددی که با مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس داشتیم موضوع و روش‌های انسداد گلوگاه‌های فساد را برای آنها تشریح و تبیین کردیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اقدامات عدلیه در راستای مقابله با مظاهر مختلف فساد، گفت: مقابله همه‌جانبه با فساد اقتصادی ضروری و لازم است اما این مقابله نباید ذهن ما را از فسادهای اجتماعی و فرهنگی غافل سازد؛ در این فقره ما نیازمند اقدامات سلبی و ایجابی توأمان هستیم؛ باید بدانیم کجا ضروری است که بدون اغماض با فساد و فاسد برخورد کنیم و در این مسیر با همه وجود و توان وارد شویم و کجا نیاز است تا وسعت نظر به خرج دهیم و مقداری تحمل خود را بالا ببریم و ضمن توجه به مسائل دارای اهمیت، به مسائل اهم و دارای اولویت بیشتر، توجه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت بسط گفت‌وگو با اقشار و طبقات مختلف اجتماعی، اظهار داشت: ما نیاز به گفتگوی بیشتری با آحاد مختلف جامعه داریم و قطعاً از عدم وجود ارتباطات موسّع و استماع و بیان نظرات شفاف، متضرر می‌شویم و زمینه سوء‌استفاده شیطان‌صفتان را فراهم می‌آوریم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به فراخوان روز هجدم مهرماه خود خطاب به تمامی جریان‌های سیاسی، گروه‌ها، دسته‌جات و مردم ناظر بر اینکه هر کس هر ابهام، سوال، انتقاد و یا اعتراضی دارد مطرح گرداند، گفت: من طی مدت اخیر با افرادی که بعضاً نگاه و نظرات‌شان 180 درجه با من تفاوت داشت اما دارای سوء‌نیت و عناد نبودند، گفت‌وگو کردم و نقطه نظرات آنان را شنیدم؛ من تاکید کردم و بازهم تاکید می‌کنم که آغوشمان برای دریافت کمک از افراد دارای ایده و نظر در مسائل مختلف باز است و پذیرای نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات منصفانه و سازنده آنها هستیم.

وی افزود: مقوله گفت‌وگو با افراد و گروه‌های دارای ایده و پیشنهاد و انتقاد در قوه قضاییه توسعه پیدا کرده و به یکی از اقدامات دائمی مدیران دستگاه قضایی تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • nima IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    11 1
    چن ساله همین شعارها
    • وطن پرست DE ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      4 2
      با مستضعفین و مذهبی ها هم کفتگو می کنید یا فقط با پولدار ها و فمینیست ها؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    6 0
    مجلس شفاف سازی بشودجلوی دپوودلالی ونزول بانکها گرفته شود تعیین قیمت ارز دولتی شود
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    7 0
    مگر مردم فساد می کنند....
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      5 0
      مردم بخوان هم نمیتونن دستشون به کجا بنده خزانه یانفوذدارن
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    5 0
    غارت و فساد و استثمار.
  • فدراسیون پرشیا IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    4 2
    نمی‌تونید با فساد مقابله کنید
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    12 0
    مسئول دزدداریم بایدشفاف سازی بشه دست کثیف بانکهاازارزملی دزدی که اشتغال زایی راازبین میبردوتورم زایی میکند بایدقطع شود
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    9 0
    چه خبر از مفسدان قبلی
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    6 1
    نیاز به گفت‌وگوی بیشتری با آحاد مختلف جامعه داریم . مگر ما ملت هم آدمیم
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    9 0
    حاج اقا شما که بهتر می دانی افزایش نقدینگی و خرابی حال مردم بیشتر متوجه بانکهای نزول خوار می باشد چرا برخورد نمی شود با انها یعنی انقدر گردن کلفت شده اند
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    6 0
    حدیث وروایات
  • عقرب سیاه IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    8 0
    بابا حقوق های نجومی چی شد املاک نجومی چی شد
  • :) IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    10 0
    ایی دروغا که میگن راسته؟ پس چرا جناب ارز جهانگیری در رفت.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    3 0
    به سراغ غفاری ربا خوار در تاکستان بروید بپرسید همه میشناسند
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    5 0
    هزینه های دادرسی را که برای عدم استماع دعوا گرفته اید پس دهید اول به فساد مالی سازمانتان رسیدگی کنید
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    4 3
    قوه قضائیه نه با فسادهای اقتصادی مقابله میکند نه با فسادهای اجتماعی و نه با فسادهای فرهنگی این را مردم بخوبی در عمل مشاهده میکنند قوام و دوام این به مملکت فقط به وجود با برکت مقام معظم رهبری امام خامنه ای حفظه الله وابسته است
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    3 0
    برای رسیدگی به یکفقره شکایت (مانند تصرف زمین مردم)فقط برای تحقیق از شاکی دوسال باید منتظر بمانیم درهمین چند کیلومتری پایتخت ،وبه محض خروج شاکی از دادسرا عوامل مزدور مفسدین باچاقو وقمه دخل شاکی را در میارند وپرونده بعلت مرگ شاکی بنفع زمینخواران بسته میشود (قلعه حسنخان )
  • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    5 0
    جناب اقای اژه ای عزیز نیاز به گفتگو اگر لازم هم باشد بیشتر از آن مردم نیاز به عمل شما مسئولین دارند بعداز عمل آن را اطلاع رسانی کنید شعار درمانی پاسخ نداده و نمی دهد
  • علی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    2 0
    مشکلات اقتصادی کشور از دو منظر قابل تحلیل میباشد یکی میزان ارزی که دولت و شرکتها و بخش خصوصی از طریق صادرات وارد کشور میکنند و دوم میزان ارزی که در چرخه اقتصاد کشور برای تامین نیازهای واقعی کشور قرار میگیرد حالا اگر التهابات ارزی کشور را بصورت دقیق مورد کاوش قرار بدهیم ناشی از دو امر میتواند باشد یکی جنگ روانی دشمن برای افزایش قیمت دلار و دیگری کاهش عرضه دلار شرکتهای دولتی و بخش خصوص با هدف سوداگری و افزایش سود از قبل گرانتر فروختن ارز حالا مسئولین دولت و قوه قضائیه و دستگاههای امنیتی بررسی کنند که منافذ سودجویی و سوداگری و دلالی را ببندند تا آرامش به بازار برگردد ایا این کار با گفتار درمانی حل میشود ؟
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    9 0
    ایشون خودش در راس کسانی هست که باید تا الان با مفسدین اصلی اون بالاییها برخورد میکرد طاهرا این چند وقت که اومده فقط شعار میده که باید انجام شود کی باید انجام بده حقوق و دریافتیت حلاله
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    2 2
    پایین برویم ویا بالا برویم چاره ایی جز تحمل نداریم
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    2 1
    مبارزه با فساد نیاز به ابزار های مدرن دارد. اپلیکیشن ها و وبسایت های هوشمند و انواع روشهای اتوماسیون و ابزارهای اقتصادی مختلف و قوانین لازم و البته نظارت مکانیزه و سیستمیک وگرنه چیزی با حرف حل نمیشه مگر اینکه تروریسم لیبرالیسم رو همچنان به مردم گوشزد کرد مانند همین جریان مسمومیت موقت سریالی دختر مدرسه ای ها که بنا بر شواهد افرادی اخیر شده دست به این کار میزنند تا با ایجاد تروریسم مدارس را تعطیل کنند و باعث نارضایتی عمومی گردند. کلا لیبرالیسم بر اذیت مستمر متمرکز هست تا ایجاد ترس کند و از آن بهره برداری کنند. بنا بر شواهد این مسمومیت مشخصات بسیار کوتاه هست و بیشتر ترس عامل حالت تهوع میگردد. موضوع دلار و افزایش روانی هدف دیگر لیبرالیسم هست تا بتواند گرانی مصنوعی را تحمیل کند. اینها. ا میتوان به مردم گفت البته نیاز به درک نیز هست
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    3 1
    چرا سامانه سامع در دسترس نیست؟! بعدازفیلتراینستا چه برنامه داخلی را برای ارتباط بامردم جایگزین کردید؟!(روبیکا وآپارات قبلا بود،جدیدمنظوراست) چرا ازهراستان درسراسرکشور باشماره1580 فقط باحفاظت اطلاعات دادگستری کل همان استان میشودتماس گرفت وامکان تماس با حفاظت اطلاعات کل قوه قضاییه مستقردرتهران،کاخ دادگستری نیست؟! چرا با مفسدین درون دستگاه قضا پیرو گزارشات مردمی برخوردنمیشود؟!
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    2 5
    جنابعالی لطفا ذره ای قاطعیت از خودتون نشان بدید آقای اژه ای. اینا رو که عفو کردید دارن به ریش ماها و شما می خندن و همون خباثت هاشون رو تکرار می کنند. چرا با این دروغ پراکنان برخورد نمی کنید؟ تجربه ۴ ماه قبل بس نبوده براتون؟ به خدا ملت داره از شما ناامید میشه جناب اژه ای!
  • DE ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    3 1
    ادعای نیاز به گفتگو را باور کنیم یا بازداشت ها را ؟؟؟
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    2 0
    چرا با نماینده دادگاه ۳۶ تجدید نظر با تمام نارضایتیهای مردم برخورد نمی شود کدوم را باور کنیم ادعای مقابله با فساد یا دم خروس را
  • شهروند راینی IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 2
    اگر مسمومیت های سریالی دانش آموزان دختر واقعیت دارد چرا در مدارس دخترانه شهر راین واقع در استان کرمان تا الان هیچ مورد مسمومیتی رخ نداده‌است؟! در شهر ما که راین می‌باشد دانش آموزان دختر با خیالی راحت به مدرسه می‌روند و حتی بعد از آن به کافه هم می‌روند، لطفاً شایعه سازی نکنید.
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      0 0
      احمقی دیگه،
  • کارشناس IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    3 1
    سوت بزنیم دزدا فرار کنند؟
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 4
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 3
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 1
    در هر حال ما پشت انقلابمان هستیم امیدوارم مسئولان هم به فکر مردم باشند زندگی روزمره مردم الان با مشکل مواجهه که باید برنامه ها ج.ری باشه که دشمن نتونه از این خلاها سو استفاده کنه
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 0
    زندگی روزمره مردم الان با مشکل مواجهه که باید برنامه ها ج.ری باشه که دشمن نتونه از این خلاها سو استفاده کنه
  • کارشناس IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 0
    مبارزه با فساد یعنی سوت بزنید تا دزدان فرار کنند. شما باید در دادگاه الهی محاکمه شوید.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    فقط حرف و حرف و حرف خسته نشدید انقد حرف میزنید و دریغ از رفع این اختلاس و فساد مالی
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    شفافیت،مدرک،مستندات،عامل وآمران اول بعد حرافی
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    شفافیت،مدرک،مستندات،عامل وآمران اول بعد حرافی
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    اول خودت وخاندان وابستگانت را معرفی کن وانواع پست،امتیاز مشاغل ومقام مدرک تخصص تجربه دارائیها وشرکتها وکارخانه ها ووابستگان خودیهاودلالهایتان را معرفی کن مدارک مستندات آمر وعاملان را مشخص کن بعد حرافی کنید
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ننگ ومرگ برهرچی(آدم دروغگو
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    برای( مسئولین،نمایندگان،مشاوران،کارکنان،نهادیها،حکومتیها،دولتیها،خصولتیها،خصوصی وابسته وخودیهای قدرت ثروت رسانه وسلاح...) که بدون(شفافیت،مدرک،مستندات،معرفی آمران وعاملان خودی وغیرخودی،به آماروگزارشات غیرمطمئن بسنده میکنند....)حرافی شعار تظاهروعده وعید اطاله لاپوشانی دروغ خدعه مصلحتی به اسم امنیت ملی ....میگویند که خودشان،خودیهاوترکیبیهاشان،باندهاشان ووابستگان خائن،جنایتکار،غارتگرشان امتیاز بگیرندباید جرم سنگینی داشنه باشه-وبرای مسئولین کمترین جرمش محاربه واعدام باید باشه
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    1 0
    برای( مسئولین،نمایندگان،مشاوران،رسانه ها،کارکنان،نهادیها،حکومتیها،دولتیها،خصولتیها،خصوصی وابسته وخودیهای قدرت ثروت رسانه وسلاح...) که بدون(شفافیت،مدرک،مستندات،معرفی آمران وعاملان خودی وغیرخودی،به آماروگزارشات غیرمطمئن بسنده میکنند اطلاع رسانی بموقع وموثق ودقیق نمیکنند....)که(انحراف،تشویش اذهان عمومی،حرافی شعار تظاهروعده وعید اطاله لاپوشانی افترا تطمیع تهمت خدعه ودروغ مصلحتی....) به اسم(امنیت ملی،نظام،دین ومردم..)کنندتا(خودشان،خودیهاوترکیبیهاشان،باندهاشان ووابستگان خائن،جنایتکار،غارتگرشان ...)امتیاز بگیرندباید جرم سنگینی گذاشته بشه-وطبق شکایات اعتراضات ودادخواستهای مردمی ومدعی العموم با حفظ کامل امنیت مردم معترض وشاکی،برای مسئولین کمترین جرمش محاربه واعدام باید باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس