رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین درباره نشست آتی شورای حکام

نمایندگان دائم ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز چهارشنبه دیدار و درباره نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه با انتشار پیامی در توئیتر از انجام این دیدار خبر داد و نوشت: ما درباره سفر آتی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی به تهران و نشست شورای حکام که از ۶ مارس شروع به کار می‌کند، تبادل نظر کردیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است ظرف روزهای آینده، پیش از آغاز نشست شورای حکام به ایران سفر کند. برخی منابع خبری از سفر وی به تهران در روز جمعه خبر داده و اعلام کردند که جلسات او با مقامات کشورمان روز شنبه برگزار خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمان انتشار این خبر، زمان سفر گروسی را رسما اعلام نکرده است. با این حال گروسی پیشتر تمایلش را برای سفر به تهران اعلام و مقامات کشورمان نیز تائید کرده‌اند که از وی برای انجام این سفر دعوت بعمل آمده است.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ساعاتی پیش درباره آخرین تعاملات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تماس‌ها با مدیرکل و معاونین آژانس در حال انجام است و هیات‌هایی از آژانس در تهران حضور پیدا کردند و مواردی که عدم انطباق سانتریفیوژها یا وجود ذره اعلام شده بود، حل و فصل و پرونده پس از کارشناسی‌ها بسته، نهایی و مشخص شد که انحراف خاصی وجود ندارد و موضوعاتی است که در حقیقت با توجه به بحث های کارشناسی واجد اهمیت نبوده است که بخواهد به عنوان یک بحث مورد پیگیری قرار گیرد.

اسلامی اضافه کرد: دلیل برجام همین موارد اتهامی است. ۲۰ سال است که این اتهامات مطرح است و مذاکرات به سند برجام تبدیل شده است. امکان ندارد چیزی که مربوط به گذشته بوده نو شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر آتی گروسی تاکید کرد: این سفر می‌تواند کره گشای مذاکرات برجامی باشد. ما موارد غیرعادی که سیاسی و با اعمال فشار باشد را نمی‌پذیریم.

معاون رئیس‌جمهور گزارش آژانس درباره غیرشفاف بودن اقدامات ایران را رد کرد و گفت: در گزارش چنین موردی ذکر نشده است.

وی درباره ادعاهای پادمانی آژانس هم گفت: برای روشنگری درباره پاسخ‌های ایران جلساتی برگزار شد و گرچه اینگونه القا می‌کند که پاسخی داده نشده است اما پاسخ‌ها در چند صد صفحه ارائه شد و بار دیگر با حوصله این پاسخ‌ها را بررسی کردیم.

وی افزود: مذاکراتی که با معاون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام و از آقای گروسی دعوت به عمل آمد که در یکی دو روز آینده به تهران سفر خواهد کرد تا موارد باقی مانده را بررسی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس