کناره گیری وزیر ترابری یونان در پی سانحه مرگبار راه آهن

وزیر ترابری یونان روز چهارشنبه در پی سانحه شبانه برخورد یک قطار مسافربری با باری از روبرو در مرکز این کشور که ده ها قربانی گرفت، از مقام خود کناره گیری کرد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ کاستاس کارامانلیس گفت که تصور می کند وظیفه دارد به عنوان نشانه اصلی احترام به یاد شهروندانی که بسیار ناعادلانه در این حادثه جان سپرده اند، استعفا دهد.

علت اصلی این برخورد در فاصله ۳۸۰ کیلومتری شمال آتن، هنوز مشخص نشده اما رئیس ایستگاه شهر لاریسا در نزدیکی محل وقوع حادثه و ۲ فرد دیگر، دستگیر شده اند.

رسانه دولتی یونان، سرعت قطارها را پیش از برخورد در نیمه شب سه شنبه، بیش از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است.

برخی امدادگران گفته اند که اجساد برخی قربانیان که بر اثر حادثه از درون واگن قطار پرتاب شده بودند، تا فاصله ۳۰ تا ۴۰ متری محل حادثه یافته اند.

شناسایی قربانیان این سانحه به علت رسیدن دمای چند واگنی که پس از خروج از ریل، آتش گرفته بودند به ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد، بسیار دشوار شده است.

بسیاری از ۳۵۰ سرنشین قطار مسافری، دانشجویانی بودند که از یک جشنواره بازمی گشتند که برای نخستن بار از ۲۰۲۰ به صورت کامل برگزار شده بود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ۲۶تن سه‌شنبه شب در پی برخورد ۲ قطار با یکدیگر در شمال یونان، کشته و ۸۵تن دیگر زخمی شده اند.

رویترز به نقل از فرماندار منطقه تسالی افزود: یک قطار مسافربری که از آتن به سمت شمال شهر تسالونیکی در حال حرکت بود با یک قطار باری که از تسالونیکی به شهر لاریسا در خارج از شهر ادامه مسیر می‌داد، در مرکز یونان با هم برخورد کردند.

کنستانتینوس آگوراستوس فرماندار تسالی به تلویزیون اسکای گفت: «برخورد بسیار شدید بود.»

وی تصریح کرد، حدود ۲۵۰ مسافر با اتوبوس به سلامت به تسالونیکی منتقل شدند.

واسیلیس وارتاکوگیانیس سخنگوی آتش نشانی نیز گفت: با توجه به شدت برخورد دو قطار، تخلیه مسافران در شرایط بسیار دشواری در حال انجام است.

رسانه‌های محلی تعداد مسافران را حدود ۳۵۰ نفر اعلام کردند.

بی بی سی انگلیسی نیز گزارش داد که کارکنان اورژانس برای نجات مسافران و اطفای حریق ناشی از این برخورد در نزدیکی شهر لاریسا یونان در تلاش هستند.

فیلم منتشر شده در سایت‌های خبری محلی شعله‌های آتش و دود غلیظی را نشان می‌داد که از واگن‌های خارج شده از ریل بلند می‌شد.

سازمان آتش نشانی یونان اعلام کرد، با تلاش ۱۷ دستگاه خودروی آتش نشانی، آتش خاموش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ss IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    قابل توجه مسئولین ناکارآمد ما که انگار با چسب آهن به پستها چسبوندنشون
  • سروش IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    دقیفا برعکسش در ایران، اگر ده هزارتا ده هزارتا ملت تو جاده و راه اهن و دریا و هوا ازبین برن آب از آب تکون که نمیخوره تازه ارتقا پست هم میگیرند نمونه اش نتیجه تصادف قطار با بیل مکانیکی راه اهن طبس چی شد؟؟!!!!!!
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    ولی اینجا ازین بدتر هم بشه شش قفل به صندلی چسبیدن تازه دنبال توجیه هستند فرق اروپا با اینجا اینه که میزنن تو سر ما رسانه های غربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس