چین: پاسخ قاطعانه‌ای به تحریم‌های آمریکا خواهیم داد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه شرکت‌های چینی به دلیل حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین را، غیرقانونی خواند و تاکید کرد که پکن پاسخ قاطعانه‌ای به این تحریم‌ها خواهد داد.

به گزارش مشرق، مائو نینگ در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاری درباره تحریم شرکت‌های چینی به دلیل حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین گفت: اقدامات آمریکا نه مبنایی در قوانین بین‌المللی دارد و نه حکمی از سوی شورای امنیت سازمان ملل. آنها تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی بوده که به منافع چین ضربه می‌زنند.

وی ضمن ابراز تاسف از تحریم شرکت‌های چینی از سوی آمریکا، تاکید کرد که پکن این تحریم‌ها را رد کرده و اعتراض جدی خود را به طرف آمریکایی انتقال داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، موضع این کشور درباره جنگ اوکراین را عینی و منصفانه توصیف کرد و گفت: ما به طور فعال مذاکرات صلح را ترویج کرده و بدنبال راه حل سیاسی برای این موضوع هستیم. با این حال، آمریکا شعله آتش را با ارسال تسلیحات بیشتر شعله‌ورتر کرده و به ادامه درگیری‌ها دامن زده است.

نینگ تصریح کرد که آمریکا تا به امروز، بیش از ۳۲ میلیارد دلار کمک نظامی از جمله مقادیر زیادی تسلیحات پیشرفته در اختیار اوکراین قرار داده است. همین چند روز پیش، واشنگتن یک بخش دیگر از کمک نظامی به اوکراین را به ارزش ۲ میلیارد دلار اعلام کرد.

وی ادامه داد: آمریکا سلاح‌ها را روانه یک طرف درگیری می‌کند، در نتیجه جنگ را طولانی‌تر کرده و صلح را دور می‌سازد. با این حال آمریکا اطلاعات نادرستی را منتشر می‌کند که چین به روسیه سلاح می‌دهد و شرکت‌های چینی را به این بهانه تحریم می‌کند. این هژمونیسم و استاندارد دوگانه و ریاکاری مطلق است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت: در سالگرد تشدید کامل بحران اوکراین، چین سند موضع خود را در مورد حل و فصل سیاسی بحران منتشر کرد، در حالی که آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های چینی و دیگر شرکت‌های خارجی اعمال کرد. چه کسی صلح و تنش زدایی را ترویج می‌کند و چه کسی به تنش‌ها دامن می‌زند و جهان را بی ثبات تر می کند؟ پاسخ این سوال نسبتا واضح است.

نینگ خاطرنشان کرد: ما از آمریکا می‌خواهیم تا در رفتار خود تأمل کند، آنچه برای جهان خوب است را در نظر داشته باشد و کاری انجام دهد که در واقع به کاهش تنش و ادامه مذاکرات صلح کمک کند.

وی ادامه داد: آمریکا همچنین باید از انتشار اطلاعات نادرست دست بردارد و تحریم‌های شرکت‌های چینی را لغو کند. طرف چینی به انجام اقدامات لازم برای حفاظت از حقوق قانونی و منافع شرکت های چینی ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: ما در پاسخ به تحریم‌های آمریکا اقدامات متقابل قاطعانه‌ای انجام خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    کشورهای اسلامی امریکا را تحریم کنند
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 1
    چین هم داره یک محور شرارت در دنیا میشه از طرفی داره مسلمانان رو سرکوب میکنه نگاه اشغالگرانه به تایوان داره از روسیه اشغالگر در اوکراین دفاع میکنه جزایر همیشه ایرانی رو متعلق به امارات میدونه به خاک بوتان هند تاجیکستان چشم نظر داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس