زمان احتمالی استفاده از کمک داور ویدئویی در لیگ ایران مشخص شد

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره زمان استفاده از کمک داور ویدئویی در لیگ برتر توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش مشرق، مشکلات داوری و سوت‌های پرحرف و حدیث در فصل جاری لیگ برتر سبب شده تا استفاده از کمک داور ویدئویی تبدیل به یکی از مطالبه‌های اصلی اهالی فوتبال شود.

علی خسروی عضو کمیته داوران درباره آخرین خبرها درباره اینکه ماجرای استفاده از VAR در لیگ ایران به کجا رسید، گفت: در این باره اعضای کارگروهی که در فدراسیون تشکیل شده است، اطلاع‌رسانی می‌کنند اما همان طور که مدیریت فدراسیون تاکید کرده، تلاش می‌شود که هر چه زودتر استفاده از این تکنولوژی در دیدارهای لیگ عملی شود.

خسروی افزود: برای راه‌اندازی کمک داور ویدئویی رایزنی‌های لازم انجام شده است و امیدواریم که با همکاری نهادهای نظارتی و صداوسیما، بتوانیم هر چه سریعتر تجهیزات این سیستم در استادیوم‌ها نصب شود و شاهد استفاده از این سیستم باشیم.

عضو کمیته داوران درباره زمان ورود VAR با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، خاطرنشان کرد: همان طور که بارها اشاره شده ورود این سیستم مستلزم مراحل مختلف است که زمانبر است و ۵ آیتم ورود تجهیزات، نصب، تست آفلاین، آموزش داوران و تست آنلاین باید طی شود تا بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم.

خسروی تصریح کرد: با توجه به این مراحل، خیلی خوشحال خواهم شد که در نیم فصل دوم لیگ برتر بعدی بتوانیم از کمک داور ویدئویی در مسابقات استفاده کنیم و انتظارات جامعه فوتبال برآورده شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس