کد خبر 1468730
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
انتخاب متصدیان احتمالی وزارت ورزش با استناد به اصل ۱۳۵ قانونی اساسی

با توجه به احتمال طولانی شدن پروسه درمان وزیر ورزش و جوانان، نام پولادگر و فیروزی به‌عنوان گزینه‌های احتمالی و موقت تصدی امور وزارت ورزش مطرح شد.

به گزارش مشرق، در حادثه سقوط بالگرد وزیر ورزش و جوانان در استان کرمان که پنج‌شنبه گذشته (۴ اسفندماه) رخ داد، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با آسیب‌های متعددی مواجه شد.

با توجه به احتمال طولانی شدن پروسه درمان وزیر ورزش، گمانه‌زنی‌هایی درخصوص انتخاب یکی از معاونان وزارت ورزش برای قبول تصدی موقتی وظایف و اختیارات وی بالا گرفته است.

این درحالی است که به استناد اصل ۱۳۵ قانون اساسی رئیس جمهور می‌تواند برای وزارتخانه‌هایی که وزیر آن‌ها عزل یا استیضاح شده‌اند و وزیر ندارند حداکثر برای مدت سه ماه سرپرست تعیین نماید.

این درحالی است که وزیر ورزش و جوانان نه عزل و نه استیضاح شده اما با توجه به شرایط جسمانی فعلی و تکمیل شده پروسه درمان سجادی به نظر می‌رسد دولت، فردی را برای تصدی موقت امور اداری این وزارت‌خانه تعیین کند.

طبق روال قانونی یکی از معاونان وزیر ورزش باید به‌عنوان متصدی موقت انتخاب شده و حدود و اختیاراتی برای انجام برخی امور(تاکید بر امور اداری است) برای این فرد تعیین شود. این درحالی است که از محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و برنا فیروزی معاون پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان دو گزینه احتمالی نامبرده می‌شود.

هرچند که گمانه‌زنی‌ها، احتمال انتخاب فردی خارج از بدنه وزارت ورزش را هم محتمل است ولی با توجه به عرف رایج این احتمال ضعیف به نظر می‌رسد. حال باید منتظر ماند و دید هیئت دولت و شخص رئیس جمهور درنهایت چه تصمیمی برای ۳ ماه آینده وزارت ورزش و جوانان خواهند گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس