کد خبر 1468444
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
ادامه روند افزایش تورم در آمریکا

آمارهای رسمی نشان می‌دهد، نرخ تورم در آمریکا در ژانویه سال جاری ۰.۶ درصد نسبت به ماه دسامبر افزایش داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد که نرخ تورم در این کشور در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر ۰.۶ درصد افزایش داشته است. در ماه دسامبر هم تورم ماهانه در این کشور ۰.۲ درصد بالا رفته بود.

آمارهای مربوط به افزایش قیمت‌ها در آمریکا در ماه ژانویه بیشتر از پیش‌بینی مورد انتظار کارشناسان بوده و باعث شده تا امیدها برای توقف روند افزایش نرخ بهره در این کشور و پایان یافتن اجرای سیاست‌های پولی انقباضی تیره و تار شود.

از ماه مارس سال گذشته تاکنون بانک مرکزی آمریکا در تلاش برای جلوگیری از افزایش تورم در این کشور هشت بار نرخ بهره را افزایش داده اما تا کنون خیلی در این زمینه موفق نبوده است.

مقامات بانک مرکزی آمریکا این هفته به صورت ضمنی گفتند که پایدار بودن تورم بالا در این کشور به خاطر عوامل متعدد بوده و بعید است در کوتاه‌مدت شاهد پایین آمدن تورم در این کشور باشیم.

فیلیپ جفرسون، یکی از اعضای هیأت مدیره بانک مرکزی آمریکا، می‌گوید که عدم تعادل موجود بین عرضه و تقاضا در بازار کار در کنار سهم بالای هزینه نیروی کار در بخش خدمات نشان می‌دهد که روند پایین آوردن نرخ تورم که در سطح بالایی قرار دارد خیلی آهسته اتفاق خواهد افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    خدازیادکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس