کد خبر 1468089
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
پرواز اسکادران‌های جنگنده‌های چین اطراف تایوان

شماری از جنگنده‌ها و کشتی‌های رزمی ارتش چین ماموریتی را اطراف حزیره تایوان انجام دادند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان روز یکشنبه اعلام کرد که شماری جنگنده و کشتی رزمی ارتش چین اطراف این جزیره رویت شدند.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که ۳۷ جنگنده و ۶ کشتی جنگی ارتش چین ساعت ۶ صبح به وقت محلی اطراف جزیره تایوان شناسایی شدند.

این وزارتخانه در بیانیه خود مدعی شده که نیروهای مسلح تایوان وضعیت را زیرنظر گرفته و هواپیماهای شناسایی، جنگنده‌ها، شناورهای نیروی دریایی و سامانه‌های موشکی به هرگونه تهدید پاسخ خواهند داد.

چین معمولا از جنگنده‌های «جی-۱۶» خود برای اینگونه ماموریت‌ها استفاده می‌کند. تایوان در بیانیه خود به نوع جنگنده‌های چین در این ماموریت هیچ اشاره‌ای نکرده است.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که علیرغم تجهیز تایوان به سامانه‌های دفاع موشکی، نیروی هوایی این جزیره توان ایستادگی برابر نیروی هوایی قدرتمند چین را ندارد. نیروی هوایی تایوان در سال‌های اخیر متحمل یک سری سوانح مرگبار شده است. حد نصابی که نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره همزمان با جولان جت‌های نظامی چین در منطقه ایجاد کرده است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس