کد خبر 1467638
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
‌

چین پیشنهادات خود را درباره حل بحران اوکراین منتشر کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از تاس، وزارت خارجه چین روز جمعه پیشنهادات خود را برای حل و فصل سیاسی بحران اوکراین در وب سایت خود منتشر کرد.

طرح حل و فصل ۱۲ ماده ای که توسط طرف چینی ارائه شده است، شامل درخواست آتش بس است.

همچنین بر اساس سندی که در مورد حل بحران اوکراین روز جمعه توسط وزارت خارجه چین منتشر شد، همه طرف‌ها باید عقلانیت و خویشتن‌داری نشان دهند، از دامن زدن به تنش‌ها یا اتخاذ گام‌هایی برای تشدید درگیری و تشدید بیشتر و از خارج شدن اوضاع از کنترل خودداری کنند و در مقابل به سوی کمک به تماس‌های روسیه و اوکراین و از سرگیری گفت‌وگوهای مستقیم، کمک به کاهش تدریجی تنش ها حرکت کنند.

چین در طرح خود خواسته است تا زمانی که آتش و خصومت ها به طور کامل متوقف نشده، این مجموعه اقدامات ادامه یابد.

چین روز جمعه در سند خود درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین گفت: «گفتگو و مذاکره تنها راه حل بحران اوکراین است.»

وزارت امور خارجه چین در این سند که در وب سایت خود منتشر شده، گفت: «مذاکرات مسالمت آمیز باید آغاز شود. گفت و گو و مذاکره تنها راه حل بحران اوکراین است. همه تلاش ها برای حل و فصل صلح آمیز بحران باید تشویق و حمایت شوند.»

سه پیش از انتشار رسمی این طرح صلح، وزیر خارجه اوکراین مدعی شده بود که کیف در جریان نکات کلیدی طرح صلح چین برای بحران این کشور قرار گرفته است. «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز سه شنبه گذشته مدعی شده بود که «وانگ یی» وزیر خارجه چین، نکات مهم طرح صلح چین برای حل بحران اوکراین را با کی یف در میان گذاشته است.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه ادعاهایش آورد که کیف در نظر دارد این طرح صلح را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد و سپس در این باره جمع بندی نماید.

همچنین روز گذشته نیز «ویکتوریا نولند»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی در گفتگو با واشنگتن پست گفته بود: «ایالات متحده می‌خواهد از طرح صلح چین در مورد اوکراین مطلع شود، اما واشنگتن همزمان اصرار دارد که پکن نباید به سادگی بدنبال مطرح کردن پیشنهاد آتش بس باشد.»

نولند گفت: «اول از همه، در مورد طرح صلح چین، ما منتظریم ببینیم چینی‌ها چه چیزی را روی میز [مذاکرات] قرار می‌دهند. ظاهراً این طرح به زودی اعلام خواهد شد.» به گفته این مقام آمریکایی، واشنگتن با هر طرحی که آتش بس را فقط به نفع روسیه در نظر بگیرد، مخالف است.

ؤ

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    0 0
    بنظرم ایران هم بایستی یک طرح عدم جنگ هسته ای رو‌ به سازمان ملل ارائه بده. بنظر من ابتدا بایستی خطر جنگ هسته ای رفع بشه بعد در مورد صلح صحبت کرد. بخصوص برای اروپاییان به تفصیل شرح داد که در صورت جنگ هسته ای به چه سرعت مردم اروپا ممکن هست دسته دسته کشته شوند
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      1 0
      آره فقط تو زنده میمونی و داعش
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    اگر این اقدام منجر بشود که ایرانیان بتوانند با خانواده تاکید می کنم با خانواده خود با حداکثر حقوق یک ماه یک کارمند متوسط یک هفته به چین مسافرت کنند طرح بسیار خوبی است و آمریکا حق مخالفت ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس