کد خبر 1467442
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
افزایش تورم در فرانسه؛ خرید شهروندان محدود شد

نتایج بررسی موسسه تحقیقات صنعتی IRI نشان می‌دهد که روند تورم مواد غذایی در فرانسه همچنان در حال افزایش است و در ماه فوریه به ۱۴.۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش مشرق، تارنمای روزنامه لو فیگارو روز پنجشنبه با انتشار نتایج این بررسی، اعلام کرد: این ماه نیز قیمت‌ مواد غذایی در قفسه‌ها به افزایش خود ادامه و مصرف‌کنندگان با محدود کردن خرید خود پاسخ دادند.

بر اساس این گزارش، قبض خرید همچنان در سوپرمارکت‌ها افزایش می‌یابد و برخی متخصصان یک ماه مارس سرخ را پیش‌بینی می‌کنند.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که این تورم سرسام‌آور به شکل مستقیم بر کیف پول فرانسویان تاثیر می‌گذارد چراکه مجبورند برای مدیریت بودجه، خریدهای خود را محدود کنند.

بر این اساس فروش کالاهای مصرفی در سوپرمارکت‌ها در هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۹ درصد و از ابتدای سالجاری پنج درصد کاهش یافته است.

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه نخستین برآورد خود از نرخ تورم ۵.۲ درصدی در ماه می امسال را تایید کرد؛ رقمی که حکایت از شکسته شدن نرخ تورم این کشور در ۳۷ سال گذشته دارد.

همچنین نتایج تحقیق موسسه CSA Research (شرکت مستقل در تحقیقات بازار) که اواخر اردیبهشت امسال برای موسسه Cofidis (متخصص در امر فروش اعتباری) انجام داد، نشان می‌دهد که فرانسویان ماهیانه ۴۹۰ یورو برای زندگی آبرمندانه کم دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    3 1
    خداوکیلی خیلی رودارید...
  • علی افصحی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 3
    همین روزها بود که امام خامنه‌ای فرمود «ما مشکل کم نداریم اما این ما نیستیم که فقط مشکل داریم خیلی از کشورها فرانسه انگلیس هم مشکل دارند» پس از این فرمایشات گزارش های جدیدی از غرب وحشی انگلیس ، فرانسه و آمریکا و... رسید گه طی سی سال گذشته هزینه های زندگی طاقت فرسا شده و تورم شدید بر مواد غذایی حاکم است اما برخی غرب پرستان با دیدن تورم نزدیک چهار یا شش درصد فرانسه یا انگلیس و آمریکا پوزخند می زنند که ای بابا ما تورم بالای چهل درصد داریم و همچنان غرب را قبله آمال خود قرار می دهند اما هرگز وارد قیمت های ریز اقلام غذایی و خدماتی نمی شوند تا ببینند رقم پنج در صد تورم در قیمت مثلا بلیط یک طرفه مترو در فرانسه شش یورو یعنی یعنی چه؟ و یا نان دو تا چهار یورو، سیب زمینی چهار تا شش یورو، تاکسی اسنپ بیست و هشت تا چهل و پنج یورو،گوشت گاو دوازده تا بیست وپنج یورو ، پیاز سه تا شش یورو،و...این نرخ هاست که هر هفته طی شش سال تمام فرانسوی ها را به خیابان ها آورده و حتی سر آن هزاران کشته و زخمی داده و دولت مکرون را دولت یک درصدی های ثروت اندوز خطاب می کنند و انگلیس هم همین طور! در آمریکا توصیه می شود صبحانه حذف شود در انگلیس بین گرمای منزل و غذا یک گزینه انتخاب می شود در فرانسه خرج و دخل با هم نمی خواند و در آلمان پنج نقطه از بدن باید شسته شود و...این ها مشکلاتی است که غرب وحشی با آن رو به روست و در سند راهبرد امنیت آمریکا نیز یکی از چالش های امنیتی سال بیست بیست و پنج مسئله غذا عنوان شده است! ما هم به فرموده امام خامنه‌ای این مشکلات را داریم اما با چند تفاوت مهم ترین این که بخش اعظم مشکلات ما تحمیلی و نیز تحریمی است منابع مالی هنگفت ما توسط امریکا و کشورهای اقماری اش بلوکه شده، تحریم های چند هزار گانه بر ما تحمیل شده ، مزدوران فارسی زبان آموزش دیده غرب وحشی خرابکاری می کنند و در کنار این ها مشکلات مدیریتی نیز داریم اما از نظر مواد غذایی و امنیت آن و دسترسی مردم به غذا از جمله کشورهای «سیر»دنیا هستیم. میزان مصرف گوشت ، مرغ ،برنج ،لبنیات و... ازجمله کشورهای پر مصرف به شمارمی آییم.آن چه در ایران اسلامی شاهدیم گزینه بین سبری و گشنگی نیست بلکه بین نحوه سیری است برخی برنج صدو بیست تومانی ترجیح می دهندبرخی برنج تایلندی از دوازده تا بیست و پنج هزارتومانی،برخی شیشلیک چهارصد هزارو یا گوشت برزیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس