کد خبر 1466837
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
بلاروس

وزارت دفاع بلاروس ضمن اعلام تجمع تعداد قابل توجهی از نیروهای ارتش اوکراین در مجاورت مرز دو کشور، گفت این موضوع امنیتش را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق، بلاروس سه‌شنبه اعلام کرد تعداد قابل توجهی از نیروهای اوکراینی در نزدیکی مرز این کشور جمع شده‌اند و هشدار داد این امر امنیتش را تهدید می‌کند.

وزارت دفاع بلاروس در پستی تلگرامی اعلام کرد: در حال حاضر، گروه‌بندی قابل توجهی از ارتش اوکراین در مجاورت بخش بلاروسی-اوکراینی مرز تمرکز کرده است.

این وزارتخانه افزود: «احتمال اقدامات تحریک‌آمیز مسلحانه که می‌تواند به حوادث مرزی تبدیل شود، مدتهاست که بالا بوده است». مینسک در ادامه اعلام کرد اقدامات برای پاسخ کافی را اتخاذ خواهد کرد اما به شیوه‌ای خویشتن‌دارانه عمل می‌کند.

در حالی که نیروهای ارتش بلاروس ماه‌هاست همراه با نیروهای روسی در حال آموزش هستند، وزارت دفاع بلاروس همچنین اعلام کرد بیش از ۱۵۰ رویداد مشترک با روسیه برای امسال از جمله رزمایشی به نام «سپر اتحادیه ۲۰۲۳» در سپتامبر برنامه‌ریزی شده است.

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس اخیراً ضمن یادآوری این که روسیه متحد بلاروس است و دو طرف گروه نظامی مشترک دارند، گفت اما مسکو هرگز از مینسک برای آغاز جنگ علیه اوکراین درخواست نکرده است. وی سپس هشدار داد اگر کشورش مورد حمله قرار بگیرد، آماده است در کنار روسیه متحد اصلی خود در اوکراین بجنگد.

به گزارش الجزیره به نقل از خبرگزاری دولتی بلتا، لوکاشنکو در یک کنفرانس خبری گفت: «فقط در یک مورد آماده‌ام کنار روس‌ها از خاک بلاروس بجنگم: اگر حتی یک سرباز از آنجا (اوکراین) برای کشتن مردم من وارد خاک بلاروس شود». او در ادامه تاکید کرد این امر نه تنها درباره اوکراین بلکه درباره سایر همسایگان بلاروس هم صدق می‌کند.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، تنش‌ها در مرز اوکراین و بلاروس در حالی که مقامات کی‌یف درباره حمله بهاری روسیه هشدار می‌دهند، بالا گرفته است.

بعد از ابراز نگرانی‌های مقامات کی‌یف و کشورهای غربی درباره احتمال ورود بلاروس به عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، «الکسی پولیشچوک» مدیر دپارتمان دوم کشورهای مستقل همسود در وزارت خارجه روسیه گفته بود اگر حمله توسط اوکراین به خاک بلاروس یا روسیه انجام شود، مینسک هم وارد جنگ می‌شود.

پولیشچوک با هشدار درباره شرایط وارد شدن بلاروس به جنگ با اوکراین، اظهار داشت که رزمایش‌های نظامی مشترک بین مینسک و مسکو با هدف جلوگیری از تشدید تنش است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 1
    خوب روسها می دانند اوکراین مثل یک گنجیشک به مشت روسها نوک می زند عاقبت اوکراین قربانی شدن به پای امریکاست یک عاقبت غم انگیز
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    خوب چین نبرد نیابتی با امریکا یعنی حمایت تسلیحاتی از روسیه را مفیدتر از جنگ مستقیم خود و شهرهای از دیوار طلای خود با امریکا و ژاپن می داند چین می داند تا زمانی که امریکا با روسیه در حال جنگ است هیچ موقع نمی تواند جنگی با چین شروع کند از این رو باید به چین کمک تسلیحاتی بنماید
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    حمله از سمت شمال کیف و چرنیهوف نه جهت تصرف کیف اما برای نابودی قوای اوکراینی خصوصا روحیه انان لازم بود
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 1
    روسها بدر کنار حمله به شمال خارکف بهتر است که خطوط ارتباطی دو سوی رود دنیپرو پلهای ارتباطی ارتش اوکراین را مورد هدف قرار می دادند اینطوری براحتی این ارتش نابود می شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس