کد خبر 1466827
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
امیر غفور و تیم ملی والیبال؛ بازگشتی رویایی یا تصمیمی تراژیک؟

احتمال دارد امیر غفور به واسطه درخشش در تیم شهداب یزد شانس دعوت به تیم ملی والیبال را پیدا کند.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران سال آینده باید در مسابقات متعددی همچون لیگ ملت‌ها، قهرمانی آسیا شرکت کند؛ مسابقاتی که اهمیت زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارد و به همین خاطر کادرفنی تیم ملی قصد دارد برای موفقیت در این رقابت‌ها از همه ظرفیت والیبال ایران استفاده کند.

یکی از تصمیمات درست بهروز عطایی که برای دور پیشین رقابت‌های لیگ ملت‌ها و همینطور مسابقات جهانی اتخاذ کرد میدان دادن به بازیکنانی بود که به لحاظ فنی سطح بالایی داشتند اما در گذشته مورد بی مهری‌های زیادی قرار گرفته بودند و به خاطر حضور مداوم نسل پیشین به تیم ملی دعوت نمی‌شدند؛ اما با حضور عطایی به این بازیکنان فرصت داده شد و نتیجه این تصمیم سرمربی تیم ملی این شد که او حالا برای انتخاب بازیکنان مورد نظرش همچون سال‌های گذشته با محدودیت‌های زیادی روبرو نیست و دایره بازیکنانی که به لحاظ فنی شانس دعوت به تیم ملی را دارند گسترده‌تر شده است.

بیشتر بخوانید:

فقط نسل پیشین تیم ملی والیبال طلایی بود؟

در حال حاضر هم بازیکنان نسل پیشین تیم ملی و هم بازیکنانی که توسط عطایی به تیم ملی دعوت شدند برای دعوت دوباره به اردوی تیم ملی در شرایط نسبتا یکسانی قرار گرفتند. امین اسماعیل‌نژاد یکی از همین بازیکنان بود. شاید اگر دعوت از بازیکنان به شکل گذشته بود اسماعیل‌نژاد نمی‌توانست به ستاره والیبال ایران تبدیل شود.

امیر غفور که سال‌ها در پست پشت‌خط‌زن عضو تیم ملی بود امسال و بر خلاف فصل گذشته لیگ برتر والیبال که عضو تیم سپاهان اصفهان بود توانسته بازی‌های خوبی برای تیم شهداب یزد انجام دهد. همین موضوع باعث شد حرف‌وحدیث‌هایی پیرامون احتمال دعوت این بازیکن به اردوی تیم ملی مطرح شود.

در صورتی که این اتفاق رخ دهد او باید با بازیکنانی همچون امین اسماعیل‌نژاد که قطعا انتخاب اول عطایی است و همچنین با بردیا سعادت که در لیگ ترکیه بازی‌های درخشانی داشته رقابت کند. در این میان صابر کاظمی هم دیگر بازیکنی است که در دو سه سال اخیر عضو تیم ملی بوده است و احتمالا او هم در لیست عطایی حضور دارد.

البته شاید برخی مشاوره‌های اشتباه یکی از مسئولان سابق تیم ملی به غفور باعث شود این بازیکن به خاطر ترس از نیمکت‌نشینی قید حضور در تیم ملی را بزند. باید دید در آینده چه اتفاقی در خصوص دعوت غفور به تیم ملی رخ می‌دهد و آیاد کادرفنی تیم ملی تمایلی به استفاده از این بازیکن خواهد داشت یا خیر؛ ضمن اینکه اگر این اتفاق رخ دهد واکنش غفور به این دعوت هم می‌تواند مهم باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس