کد خبر 1465857
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
قیمت سکه و طلا ۲۸ دی ۱۴۰۱/ سکه امامی ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت‌ انواع سکه در هفته پایانی بهمن ماه بدون توجه به کاهش بهای انس جهانی افزایشی بود.

به گزارش مشرق، نادر بذر افشان روز شنبه درباره وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهارداشت: انس جهانی طلا در هفته گذشته نوسان زیادی داشت و در مجموع ۴۶ دلار کاهش داشت اما در بازارهای داخلی طلا با توجه به نوسانات و افزایش نرخ ارز شاهد رشد قیمت‌ها بودیم.

وی افزود: هفته چهارم بهمن ماه هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۲۹۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۶۷ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: در آخرین هفته بهمن ماه قیمت‌ها در بازار سکه نیز روند افزایشی داشت به طوری که قیمت سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۲۰۰ هزار تومان رشد کرد.

وی ادامه داد: افزایش بها در نیم سکه برابر ۶۵۰ هزار تومان بود که در مقایسه با سایر سکه‌ها بیشتر بود. قیمت ربع سکه ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

بذرافشان اظهارداشت: حباب سکه در هفته پایانی بهمن ماه ۸۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان رشد داشت. به دلیل رشد قیمت‌ها و مناسبت‌ها تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا پنج درصد افزایش یافت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارداشت: با توجه به اینکه قیمت‌ها در بازارهای جهانی افزایش نداشت پیش‌بینی می‌کنیم که نوسانات حدود دو تا پنج درصدی در قیمت‌ها را داشته باشیم.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و تقاضا برای خرید انواع سکه و طلا در این ایام افزایش می‌یابد رشد قیمت‌ها در بازار طبیعی است و بانک مرکزی برای کنترل بازار باید سیاست‌های مناسبی را اتخاذ کند برای مثال با عرضه نیم سکه و سکه کامل در بورس کالا قیمت‌ها را کنترل کرد.

بذرافشان به خریداران توصیه کرد با توجه به افزایش حباب انواع سکه در معاملات خود مصنوعات طلا را خریداری کنند تا علاوه بر استفاده به صورت زینتی و کمک به تولیدکنندگان از ضرر مالی در امان باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس