سه خبر اخیر از اوکراین؛ رژیم کی‌یف به‌کدام سو می‌رود؟

اخباری که اخیرا از اوکراین و بالاخص مواضع کی‌یف درباره جمهوری اسلامی ایران به‌گوش می‌رسد، این سوال را در ذهن ناظران ایجاد کرده که نتیجه رویکرد اتخاذ شده از سوی دولت زلنسکی در نهایت چیست؟

به گزارش مشرق، اوایل بهمن‌ماه وقتی رسانه‌های غربی تلاش می‌کردند از یک حمله تروریستی شکست‌خورده به یک مجتمع کارگاهی در اصفهان، موفقیتی برای هم‌پیمانان صهیونیست خود بسازند، موضع‌گیری یک مشاور «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین عجیب به‌نظر می‌رسید.

«میخائیل پودولیاک»، مشاور رئیس دولت اوکراین با مستمسک قرار دادن این اقدام تروریستی در یک توییت اقدام به کنایه‌زنی کرد و در پایان آن نوشت: «اوکراین به شما هشدار داده بود.»

در پی این اظهار نظر غیرمسوولانه، کاردار اوکراین در ایران به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت رسمی اعتراضی به او تسلیم شد. اما روند اخباری که از اوکراین به تدریج مخابره شدند، نشان می‌داد که رژیم کی‌یف در اتخاذ رویکرد ضدایرانی اصرار دارد.

دیروز دو خبر در رسانه‌ها منتشر شد که بیش از پیش تعجب‌برانگیز به‌نظر می‌رسید. اولین خبر برگرفته از یک ویدئوی منتشر شده توسط خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس بود. در این ویدئو با اندکی دقت می‌شد متوجه شد که برخی نیروهای اوکراینی که ظاهرا دست‌کم یکی از آنها در رده فرماندهی میدانی است، آرم گروه تروریستی داعش را بر روی بازو دارند.

گروه تروریستی داعش که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دست‌کم دو بار صراحتا گفته بود برساخته دولت دموکرات «باراک اوباما» بوده، جنایات بی‌شماری را علیه مردم منطقه غرب آسیا انجام داده و ایران در جنگ در برابر این گروه تروریستی نقشی غیرقابل انکار داشت. تروریست‌های داعش اخیرا در بحبوحه اغتشاشات ضدایرانی یک عملیات تروریستی علیه شهروندان ایران در حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز انجام دادند که به شهادت تعدادی از هموطنان انجامید. داعش همچنین در ماه‌های اخیر به کرات اقدام به حملات تروریستی علیه مردم افغانستان کرده است.

اما خبرها به همین‌جا ختم نشد. دیروز شهر جنگ‌زده و عموما دچار خاموشی کی‌یف میزبان «الی کوهن»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بود، رژیمی که این روزها با اعتراضات گسترده در سرزمین‌های اشغالی مواجه است. یک اظهار نظر از سوی زلنسکی در دیدار با وزیر خارجه صهیونیست‌ها، شب‌ گذشته توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرد: «ایران، دشمن مشترک ماست.»

وزیر خارجه شرورترین رژیم حاضر در صحنه بین‌المللی هم از این سخنان زلنسکی ظاهرا استقبال کرده و گفته است: «چهره شرور ایران در اوکراین رو شده است.»

ولودیمیر زلنسکی، کمدینی که اکنون رئیس‌جمهور اوکراین است و علی‌رغم دریافت دست‌کم ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی از ناتو، در جنگ نیابتی این ائتلاف با روسیه حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را از دست داده و رسانه‌های غربی را مجبور کرده هرنقطه‌ای را که از دست می‌دهد، منطقه غیرراهبردی بخوانند، ظاهرا در حال هدایت سیاست کشورش در مسیری غیرسازنده و تقابل‌آمیز با ایران است.

ایرانیان طبعا مواضع رژیم کی‌یف در همسویی با صهیونیست‌ها علیه ایران و اتحاد این رژیم با خون‌خوارترین گروه تروریستی منطقه را فراموش نخواهند کرد. البته بدیهی است نمی‌توان از سیاستمداری که به‌عنوان یک «سلبریتی سینمایی» پا به عرصه سیاست گذاشته و با تهدید همسایه بزرگ خود با ابزار ناتو، کشورش را به یک ویرانه بدل ساخته، انتظار تعقل سیاسی داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 9
    خدايي حق با اوكراين است
    • ایرانی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      5 1
      تو از خدا بخواه وجدانتو برات پیدا کنه
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      4 0
      خدایی یروز باید جلوی خدا پاسخ بدیم مخصوصا که به اسم خدا تمومش کرده باشیم
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      1 0
      باش
  • ج ح IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    4 0
    آرم نازی ،داعش، صهیونیسم، آرم دزدان دریای رو یادشون رفته اما فکر کنم تروریست های امریکایی به زودی به دستشون برسونن!!!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    سرزمین های اکراین قلمرو قدیمی ایران و آریایی ها بوده امیدوارم روزی به آغوش میهن برگرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس