کد خبر 1465533
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
آمریکا ۴ جنگنده دیگر روسیه را در آلاسکا رهگیری کرد

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی(نوراد ) اعلام کرد که  چهار هواپیمای روس را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در منطقه دفاع هوایی آلاسکا ردیابی و رهگیری کرده است.

به گزارش مشرق،مرکز فرماندهی دفاع هوا فضای آمریکای شمالی (نوراد) امروز پنجشنبه به وقت محلی جزئیات یک حادثه تقریباً مشابه با اولین حادثه رهگیری هواپیما های روس را فاش کرد.

به گفته این مرکز, در هر دو روز, هواپیماهای نظامی روسیه در حریم هوایی بین‌المللی ماندند و به آمریکا و کانادا نرسیدند.

بر اساس اعلام مرکز فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی، هواپیماهای رهگیری شده روسیه شامل تی یو ۹۵ و سوخوی ۳۵ در روز دوشنبه و تی یو ۹۵،سوخوی ۳۰ و سوخوی ۳۵ در روز سه شنبه بوده است.

مرکز فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) روز چهارشنبه به وقت محلی نیز اعلام کرد که روز دوشنبه دو جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی آمریکا برای شناسایی و رهگیری یک بمب افکن تی یو ۹۵ و جنگنده سوخو ۲۵ در نزدیکی آلاسکا پرواز کردند.

سپس مرکز فرماندهی نوراد دو جنگنده اف-۳۵ را نیز برای کمک به منطقه اعزام کرده است. در بیانیه این مرکز آمده است: هواپیماهای روسی در حریم هوایی بین‌المللی باقی ماندند و وارد حریم هوایی آمریکا یا کانادا نشدند.

مرکز فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی افزود: این فعالیت روسیه در فضای آمریکای شمالی به طور منظم رخ می دهد و به عنوان یک تهدید یا اقدام تحریک آمیز تلقی نمی شود.

هواپیماهای روسیه در این ماموریت شامل بمب افکن توپلوف-۹۵ و جنگنده سوخو-۳۵ بوده است که آمریکا با دو فروند جنگنده ف-۱۶، دو فروند اف-۳۵، هواپیمای ایی-۱سنتری و یک سوخت‌رسان پاسخ داده است.

به گزارش فاکس نیوز, از سال ۲۰۰۷، سالانه شش تا هفت بار هواپیماهای روسی در منطقه آمریکای شمالی رهگیری شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 1
    میگویند قبلا دهه ها پیش روسیه بخشی از آلاسکا را فروخته به آمریکا و اکنون مانند ما که با بی عرضگی پادشاهان بیش از نیمی از سرزمین خود را در سینی واگذار و پیشکش کردیم از جمله آخرین آنها پهلوی های اول و دوم که آرارات را برای دلخوشی ترکیه و آتاتورک و اعراب و انگلیس و آمریکا بقول اسدالله علم بحرین را شوهر دادند رفت حسرت گذشته را ببرند که چطور و چگونه چنین خبط های بزرگ و عمیقی صورت پذیرفته و ما بابت آن درد جانکاه تحمل میکنیم و امیدوارانه آرزومندیم همه سرزمین های جدا افتاده باز به آغوش مام میهن مان ایران بزرگ و مقتدر باز گردند و این فراق پایان پذیرد
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 2
    آمریکا مثل سگ ترسو هست چون گوشه دنیا تک افتاده و هیچکس نیست به دادش برسه اگه بری سمت خاکش میره توی لاک دفاع و اونجا مشغول میشه و دست از تجاوز به جاهای دیگه برمیداره. روسیه و چین باید استراتژی خود در برابر آمریکارو از دفاع به حمله تغییر بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس