فرمانده ارشد آمریکایی: برای پیش بینی حمله ایران از هوش مصنوعی استفاده می کنیم

یک فرمانده ارشد آمریکایی روز چهارشنبه گفته برای پیش‌بینی مبدأ حملات پهپادی ایران از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، یک فرمانده ارشد آمریکایی امروز چهارشنبه گفته آمریکا، متحدان عربی و اسرائیل برای پیش‌بینی مبدأ حملات پهپادی ایران از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، ژنرال «ژاکلین ون آووست»، فرمانده ستاد ترابری ایالات متحده آمریکا این اظهارات را امروز در یک نشست مجازی مطرح کرد. او گفت: «کارگروه ۹۹ آمریکا از پهپادها برای ایجاد یک شبکه توری (mesh network) و برای داشتن یک پدافند هوایی یکپارچه جهت مقابله با پهپادهای ایران و تعیین نحوه اقدام جمعی استفاده می‌کند.»

وی در ادامه همچنین گفت که تیم‌های مشترک پدافندی در منطقه «از هوش مصنوعی برای غربالگری داده‌ها هم در جهت شناسایی تهدیدها و هم در جهت پیش‌بینی مبدا تهدیدهای آتی» استفاده می‌کنند.

این فرمانده آمریکایی اضافه کرد: «کار پکپارچه شرکای شورای همکاری خلیج [فارس] باعث تولید اطلاعات از طرق مختلف از جمله استفاده از توانمندی‌های تکنولوژیکی پیشرفته کشورهای دیگری نظیر اسرائیل می‌شود. این یک مسیر رو به پیشرفت است اما چیزهایی که داریم می‌بینیم بسیار نویدبخش هستند.»

وی در بخش دیگری از ادعاهایش مدعی شد: «بزرگترین نگرانی‌های ما تهدیدهای ناشی از ایران است. سیاست‌های خطرناک آنها باعث بی‌ثباتی می‌شود. لازم است به صورت جمعی با این چالش مقابله کنیم. به این طریق است که می‌توانیم تهدیدها را با کمک هم ببینیم و به صورت مشترک به آن پاسخ بدهیم.»

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا روز گذشته در گزارشی گفتند ایران به رهبر دنیا در تولید پهپادهای ارزان‌قیمت و موثر تبدیل شده است.

روزنامه گاردین روز سه‌شنبه به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شده ایران در حال ظهور به عنوان یک رهبر جهانی در تولید پهپادهای ارزان‌قیمت و مرگبار است.

طبق این گزارش، تحلیلگران در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در حال توضیح درباره این هستند که ایران چگونه از یک بازیگر منطقه‌ای در زمینه پهپادی به یکی از حامیان اصلی روسیه تبدیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    1 0
    زرشک !
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    5 0
    ایران الان صدها موشک هایپرسونیک داره این اباطیل هم درعین الاسد دیدیم وقتی همزمان جنگال منطقه ای وبمباران پادگانی کردیم که ترامپ فاسدقمارباز اونجا برای بدها سخنری میکرد
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      ایرانی جماعت هیچوقت از کابوس عملیات آذرخش کبود خلاص نخواهد شد
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    1 0
    سرور این هوش مصنوعی،علی اکبری انگلیسی نبود که سویچ آف شد!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس