نخست وزیر سوئد با «زلنسکی» دیدار کرد+ فیلم

نخست وزیر سوئد امروز در شهر کی یف با رییس جمهور اوکراین دیدار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد امروز چهارشنبه پس از ورود به شهر کی یف پایتخت کشور اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش اوکراین فُرم، یک از موضوعات مهم و مطرح در این دیدار بحث و بررسی پیرامون کمک های تسلیحاتی سوئد به اوکراین خواهد بود.

این در حالیست که نخست وزیر سوئد هفته گذشته حمایت از اوکراین را از مهمترین اولویت های این کشور در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا دانسته بود.

«اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد، که کشورش به تازگی به ریاست دوره ای اتحادیه اروپا رسیده، می گوید که اولویت اصلی در دستور کار ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا، حمایت از اوکراین در برابر روسیه خواهد بود.

نخست وزیر سوئد در یک کنفرانس مطبوعاتی در استکهلم تاکید کرده بود که اولویت اصلی اوکراین است تا کار به نحوی ادامه یابد که اطمینان حاصل شود که اتحادیه اروپا از نظر حمایت از اوکراین، از نظر تحریم ها علیه روسیه، از نظر نظامی، اقتصادی و سیاسی متحد باقی می ماند. همچنین در بحث اتحاد بین کشورهای اروپایی و ایالات متحده متحد، این وحدت بسیار مهم است.

نخست وزیر سوئد اشاره ای هم به ارسال سلاح به کی یف داشت و اضافه کرده بود که کشورش می خواهد کارهای بیشتری در این باره انجام دهد و در این زمینه با شرکای خود هماهنگ است. به گفته وی، تصمیماتی در این خصوص در ژانویه اتخاذ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    اینا به این یارو، بدهکاری، چیزی هستند؟؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس