آیت‌الله فاضل لنکرانی: قوای سه‌گانه برای رفع مشکلات اقتصادی تدبیری ویژه کنند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: امروز همه نهادها از جمله دولت، قوه قضاییه و مجلس باید برای کاهش فقر و مشکلات اقتصادی تدبیری ویژه کنند و در کنار کمیته امداد به دنبال رفع مشکلات نیازمندان باشند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای هیأت امنای کمیته امداد که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: امروز کمیته امام خمینی(ره) در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استمرار پیدا کرده و افرادی در این مجموعه حضور دارند که هر کدام می‌توانند منشأ خلق یک راه جدید در این مجموعه باشند.

وی بر لزوم کاهش جمعیت مددجویان کمیته امداد با بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در کشور تاکید کرد و افزود: امروز که قوای سه‌گانه به یک وحدت متفاوت رسیده‌ و تعامل میان کمیته امداد و سایر مجموعه‌ها از جمله دولت و حوزه به شیوه مطلوب برقرار است باید تدابیری ویژه برای رفع مشکل فقر اندیشیده شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: امروز همه نهادها از جمله دولت، قوه قضاییه و مجلس باید برای کاهش فقر و مشکلات اقتصادی تدبیری ویژه کنند و در کنار کمیته امداد به دنبال رفع مشکلات نیازمندان باشند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آیات و روایات اجر خدمت به مردم قابل محاسبه نیست، عنوان کرد: همه مردم بنده خداوند متعال هستند و برای کمک به یک نیازمند برای ما فرقی نمی‌کند که فرد عضو کمیته امداد هست یا نیست همانطور که فرقی میان مسلمان و غیرمسلمان نیست و ما در این کشور باید به دنبال حمایت از همه افراد باشیم.

فاضل لنکرانی بر لزوم گسترش برنامه‌های فرهنگی برای خانواده‌های کمیته امداد تاکید کرد و گفت: کمیته امداد ارتباط مطلوبی با خانواده‌های مددجو دارد و باید از این ارتباط برای حفاظت از نسل جوان در مقابل هجمه‌های دشمن استفاده کند و در این راستا نسبت به تقویت اعتقادات جوانان اهتمام داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه کمیته امداد باید حیثیت انقلاب را در حد توان خود حفظ کند، اظهار کرد: این افتخاری برای نظام اسلامی است که این مجموعه بدون هیچ منتی به قشر نیازمند جامعه کمک می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عبدالله IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    خوبه
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    منتظر دستور بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس