خطر تعلیق ورزش ایران را تهدید نمی‌کند/ نگاه باخ با توضیحاتم در مورد رژیم صهیونیستی تغییر کرد

رئیس کمیته ملی المپیک به تشریح مذاکرات صورت گرفته با «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک پرداخت و تعلیق ورزش ایران را منتفی دانست.

به گزارش مشرق، سیزدهمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور اعضا برگزار شد.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک بعد از این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه اخیرش با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: هر رئیس کمیته بین سه ماه تا ۵ ماه وقت دارد تا با ساختار کمیته بین‌المللی المپیک آشنا شود. حدود ۲ سال است با توجه به فشارهای همه جانبه به ایران که ریشه استکباری دارد، شکایت‌هایی به دست کمیته بین‌المللی المپیک رسیده و آن‌ها بر مبنای همین شکایات از ما سوال می‌کنند. مثلا پرسیدند فلان ورزشکار محکوم به مرگ شده که کذب بود و ما توضیح دادیم.

وی افزود: با توجه به این که من رسما رئیس کمیته شدم، باخ مرا دعوت کرد و سه ساعت مرا در Ioc گرداند. جلساتی هم داشتیم که یکی از آن ها در خصوص قوانین منشور بود، آنها از همه کشورها می‌خواهند که به منشور پایبند باشند و ما هم نامه دادیم که پایبندیم. بحث‌هایی در خصوص اینکه که چرا بافلان کشور مسابقه نمی‌دهید مطرح شد که صادقانه محدودیت‌ها را توضیح دادم و حل شد.

خسروی‌وفا تصریح کرد: در جریان اغتشاشات اخباری از زندانی شدن ورزشکاران رسیده بود که گفتیم عفو شدند. قوه قضاییه قبلا از رافت عمومی مقام معظم رهبری به ما خبر داده بود و ما با دست پر به سوئیس رفتیم.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص حوزه بانوان گفت: در حوزه بانوان هم گزارشی دادیم که گفتند خوب است، ضمن این که باخ از عملکرد گذشته من در کمیته ملی پارالمپیک هم ابراز رضایت داشت. در نهایت تقاضا کردند گزارشی از عملکرد کمیته بدهیم که این گزارش را با جنبه‌های واقع‌بینانه کشور آماده کردیم تا برای بررسی در هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به صحبت‌های ورزشکاری که از گرفتن ضمانت برای خروج از کشور صحبت کرده بود و مورد سوال باخ قرار گرفته بود، گفت: ورزشکاری گفته بود برای حضور در مسابقات از من ضمانت خواستند که گفتیم درست است اما کمیته این ضمانت را نگرفته و فدراسیون مربوطه خواسته است، ضمن اینکه ضمانت گرفته شده نه پول نقد و در مجموع هر شائبه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک داشت، در این دیدار حل شد.

وی افزود: در نهایت چیزی به نام محرومیت و تعلیق وجود ندارد و برخی بی‌دلیل به آن دامن زدند. عملکرد فدراسیون‌ها در خصوص گرفتن ضمانت از ورزشکاران باید مطابق با دستورالعمل و آیین‌نامه‌هایشان باشد و بررسی این موضوع را در دستور کار جلسات بعدی قرار دادیم.

به باخ گفتم مبارزه نکردن با صهیونیست‌ها اعتقادی است

خسروی‌وفا در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا با باخ در رابطه با رویارو نشدن ورزشکاران کشورمان با نمایندگان رژیم صهیونیستی به توافق رسیدید یا خیر گفت: واقعیت این است که اتفاق نظری با کمیته بین‌المللی المپیک طی ۴۰ سال گذشته نداشتیم. ما همیشه موضوعاتمان را دولتی تعرف کردیم و گفتیم دولت نمی‌گذارد ولی من گفتم این یک موضوع اعتقادی و مذهبی است و مربوط به دولت نیست. با این صحبت من نگاه باخ تغییر کرد.

رئیس کمتیه ملی المپیک اظهار داشت: علیرضا دبیر هم اخیرا در جلسه با رئیس اتحادیه جهانی همین مسئله را عنوان کرد. این اعتقاد ما نسبت به صهیونیسم است نه یهودیت. کمیته بین‌المللی یک خط قرمز دارد که آن هم دخالت دولت در ورزش است که آن را نمی‌پذیرد. ما نتوانستیم این را مدیریت کنیم وگرنه آنها چیز لاینحلی از ما نمی‌خواهند. ما منشور المپیک را امضا کردیم و پذیرفتیم و اگر برخلاف آن عمل کنیم، آنها سوال و برخورد می‌کنند.

بودجه کمیته زیر مجموعه وزارت شود، به مشکل می‌خوردم

وی در خصوص اینکه بودجه کمیته ملی المپیک پاسخگوی فعالیت‌هاست یا خیر؟ توضیح داد: کمیته در جهت استقلال می‌تواند از دولت کمک بگیرد به شرط اینکه در امور ورزش دخالت نکنند؛ این بودجه جوابگوی فعالیت‌ها نبوده و در این دوره هم نسبت بودجه ورزش کشور با توجه به رشد ارز، رشد زیادی نداشته است. این بودجه که پاسخگو نیست و اگر زیر مجموعه بودجه وزارت ورزش‌ باشد که باز هم بحث ورود دولت مطرح می‌شود. امیدوارم در این ردیف قرار نگیریم چون خلاف منشور است و می‌گویم این بودجه جوابگوی جامعه پویا و جوان ما نیست.

از تاج بپرسید چرا حکم کاشانی را امضا نمی‌کند

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به تعیین تکلیف سرمربی و سرپرست تیم امید گفت: ما در خصوص انتخاب سرمربی تیم امید اصلا دخالت نمی‌کنیم ولی درخصوص سرپرست همیشه پیشنهاد دهنده کمیته ملی المپیک بوده و پیشنهاد ما حبیب کاشانی بود. ضمن اینکه بیش از ۵۰ سال که نتوانستیم سهمیه المپیک بگیریم و این مطالبه ماست. امروز هم منتظریم تا فدراسیون فوتبال حکم حبیب کاشانی را صادر کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا در خصوص حبیب کاشانی اختلاف نظری با فدراسیون فوتبال دارید که حکم او زده نمی‌شود، گفت: خیر هیچ اختلاف نظری نداریم و همانطور که گفتم با تاج در این خصوص توافق کردیم. با تاج هم رفیق و هم همکار هستیم اما این را از تاج بپرسید که چرا حکم کاشانی صادر نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    دوره علی آبادی در دولت احمدی نژاد هم همین حرفا بود بعدش دیدیم فیفا چه کرد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    خداروشکر با توضیحات خسروی وفا نگاه باخ با این توضیحات تغییر کرد و مشکل عدم مبارزه با رژیم صهیونیستی حل شد و تعلیق و محرومیت دیگه نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس