کد خبر 1464545
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
کارشناس داوری: گل هوادار به پرسپولیس سالم بود

۳ کارشناس داوری فوتبال ایران، درباره تنها گل دیدار پرسپولیس - هوادار نظرات متفاوتی داشتند.

به گزارش مشرق، نوذر رودنیل در گفت‌وگو با فارس در مورد نحوه قضاوت حسن اکرمی در بازی پرسپولیس و هوادار اظهار داشت: در نیمه اول ما چیزی به نام فوتبال ندیدیم فقط انواع و اقسام خطاها در بازی رخ داد و در واقع کلیسیونی از خطاها را دیدیم. اما اخطارش در اواخر نیمه اول به دانیال اسماعیلی‌فر بازیکن پرسپولیس بی‌مورد بود.

وی افزود: در نیمه دوم هم در دقیقه ۷۸ در محوطه جریمه هوادار خطای پنالتی رخ نداد و ادامه بازی تصمیم درست داور بود. اما در دقیقه ۸۷ که تیم هوادار گل اول مسابقه را به پرسپولیس زد باید بگویم این گل کاملاً سالم به ثمر رسید و قبل از اینکه مهاجم هوادار صاحب توپ شود خطایی رخ نداد و حسن اکرمی و کمک‌هایش در این بازی قضاوت خوبی داشتند.


حیدر سلیمانی هم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحنه‌های مشکوک این بازی گفت: در دقایق ابتدایی بازی، داور به یحیی گل‌محمدی تذکر داد که کاپشن خود را عوض کند چون همرنگ لباس بازیکنان هوادار بود و باعث خطای دید کمک داور دوم می‌شد و او هم به درستی اطاعت کرد. در دقیقه ۲۲، خطا روی دیاباته دیده نشد که باعث خون‌ریزی سرش هم شد و باید بازیکن هوادار اخطار می‌گرفت.

او ادامه داد: دقیقه ۳۸ اسماعیلی‌فر روی بازیکن هوادار خطا کرد اما نیازی به اخطار نبود و شاید داور کارت زرد را برای اعتراض به او داده باشد. در دقیقه ۴۰، اکرمی در کنار زمین بیش از حد با نیمکت هوادار حرف زد که باعث اعتراض بازیکن پرسپولیس هم شد و کارت زرد هم گرفت اما اکرمی نسبت به اتلاف وقت، بیش از حد خون‌سرد بود و باید در هر دو نیمه ۷، ۸ دقیقه وقت تلف شده می‌گرفت.

سلیمانی همچنین درباره صحنه مصدومیت بیرانوند گفت: در اواخر نیمه اول بیرانوند سرنگون شد اما برخورد با بازیکن هم‌دسته بود و خطایی رخ نداد اما داور باید بازی را متوقف می‌کرد تا به وضعیت او رسیدگی شود.

این کارشناس داوری درباره نیمه دوم بازی نیز گفت: در دقیقه ۷۸، محمد عمری داخل محوطه جریمه هوادار سرنگون شد و اعتقاد به پنالتی داشت اما ادامه بازی تصمیم درستی بود که داور گرفت. در دقیقه ۸۰، پورعلی‌گنجی با دست به سینه مهاجم هوادار زد و خطا کرد اما شدت خطا به حدی نبود که بازیکن هوادار نشان داد.

او درباره تک گل بازی هم توضیح داد: قبل از گل هوادار، شماره ۲۰ این تیم روی بازیکن پرسپولیس خطا کرد که داور ندید و در ادامه همان توپ به گل هوادار تبدیل شد.


به گزارش مشرق، حسین عسگری در این خصوص به طرفداری گفت: حسن اکرمی در مجموع روز خوبی نداشت. او از همان ابتدای بازی یکی دو سوت اشتباه زد و یک تشخیص اشتباه داشت و کار را برای خودش سخت کرد. دقیقه ۳۱ بازی، بازیکن هوادار با آرنج به صورت شیخ دیاباته کوبید که این کار بی تردید یک کارت زرد داشت اما حسن اکرمی حتی خطا هم اعلام نکرد چرا که زاویه دید خوبی نداشت و اصلا صحنه برخورد را ندید. بازی متوقف شد و سر و صورت شیخ دیاباته را باندپیچی کردند و از همین لحظه داور خودش را تحت فشار مضاعف قرار داد و نامتعادل سوت زد.

داور در این بازی برخوردهای دو گانه ای با بازیکنان و خطاهای آنها داشت. برخی خطاهایی را با کارت زرد جریمه می کرد که خیلی معمولی بود و در عوض از کنار بازی خطرناک و برخی خطاها بی تفاوت عبور می کرد. به طور نمونه خطای مرتضی پورعلی گنجی روی مهاجم هوادار که می توانست یک موقعیت گل باشد را اصلا تشخیص نداد و در ادامه در صحنه ای که باید به مهدی ترابی بابت اعتراض به کمک داور کارت زرد می داد، نداد. همچنین در دقیقه ۷۸، محمد عمری در محوطه جریمه هوادار اقدام به شبیه سازی کرد که باید با کارت زرد داور جریمه می شد اما این یکی را هم داور نادیده گرفت. 

قبل از آن که هوادار به گل برسد، روی بازیکن پرسپولیس خطا شد. محمد عمری پشت محوطه جریمه هوادار با خطا متوقف شد، همان توپ در ادامه با اشتباه مدافع پرسپولیس، هوادار را در موقعیت ضدحمله قرار داد و این هم از شانس بد داور بود که در روز بد او، یک خطایی که نادیده گرفت، به تنها گل بازی منجر شد.

از حسن اکرمی قضاوت های خوبی به یاد داریم، او یک داور بین المللی است که در سطح بالا قضاوت می کند اما امروز روز موفقی نداشت و متعادل سوت نزد. توقعی که از یک داور بین المللی داریم، خیلی بیشتر از این است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    چقدر زیبا بازی ها داره میره جلو.. از فولاد گرفته تا آلومینیوم و آمرزش هوادار. و قطعا طبق همین برنامه ریزی دقیق تیم های دیگه به نوبت
  • دادا IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 3
    وقتی اشتباهات داوری علیه پسپولیس،دراین مقطع حساس ادامه پیدا می‌کند تشکیلات فوتبال بخصوص کمیته داوران چه اسمی روی اینکار می‌گذارند که دریک مسابقه جلوی تیمی را سد میکنندتا تیم در به هدف برسد آنهم نه یکبار بلکه مکرر پس بجای رقابت ورزشی،بگویید رقابت مدیریتی برای قهرمانی
  • دادا IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 1
    جالبه باعرض شدن داوران اشتباهات همچنان بجای خودباقی است وانگار یک نیروی عجیب نتایج را مدیریت می‌کند که ازعهده همه خارج ویک نیرو وقدرت خارق العاده
  • Hamid IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 3
    دیگه مهم نیست فدای سر کمیته داوران و کارشناسان داوری و داوران زمین و هواداران و پیشکسوتان استقلال و تیم هایی که قبل از بازی بیانیه دادن و فدای سر همه که پرسپولیس اینچنین ضرر میبینه و عده ای و تیم هایی هنوز گلات قهرمانی پرسپولیس در گلوی آنها گیر کرده 🤷‍♂️
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      جناب پرفسور بیشترین ضرر از داوری را استقلال دیده
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    در و تخته روی هم جوره، همه چیز از بیخ ایراد داره، و این بار کج هرگز به منزل نمیرسه بلا شک
  • سیرک عبده IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    کاش از هفته های آینده بابا حمید و بابا خداداد افشاریان لنگی خودشان شرت بپوشند و وارد زمین شوند و برای سوگلی حکومت گلزنی کنند تا شاید یایا هوچیگر حمله به زمین و زمان کنار بگذارد وقتی سوگلی ها از کمک های ماورایی و کمکهای غیبی بیشتر انتظار دارند از این پس باید از همان اول فصل بابا حمید آفتابه را به سوگلی اسنپ کنند تا مابقی تیمها فوتبال بازی کنند
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    گل محمدی برای پرسپولیس تمام شده است دیگرانگیزه نشان نمی‌دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس