گل‌محمدی: امروز سالگرد شهادت فوتبالیست‌های چوار بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متأسفانه تمام ارکان فدراسیون برعلیه پرسپولیس تصمیم‌گیری می‌کند و واقعاً این موضوع آدم را نگران می‌کند. 

به گزارش مشرق، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با هوادار، اظهار داشت: امروز سالگرد شهادت فوتبالیست‌های چوار بود. ۱۵ نفر از هم وطنان عزیز خود را از دست دادیم‌ که ۱۱ نفر فوتبالیست، ۳ نفر تماشاگر و یک داور بود. به خانواده های آن‌ها تسلیت گفته و یادشان را گرامی می‌داریم.

*به خانواده ۳ فوتبالیست قطع عضو کشورمان تسلیت می گویم

وی افزود: همچنین به خانواده ۳ فوتبالیست قطع عضو عزیزمان که در حادثه ترکیه جان خود را از دست دادند، تسلیت می‌گویم. محمدرضا میراحمدی، حامد محجوبی و مهدی سعیدی این عزیزان بودند که امیدوارم روحشان شاد باشد. همچنین باید یک بار دیگر در مورد خوی صحبت کنیم. نباید مشکلات آن‌ها را در این شرایط سخت اقتصادی فراموش کنیم. با فشار اقتصادی زیادی به مردم به ویزه زلزله‌زده‌ها می‌آید جا دارد مردم و مسئولان همت و توجه بیشتری داشته به مردم خوبی داشته باشند، آن هم در این سرمایی که واقعا طاقت فرسا است. امیدوارم در این شرایط سخت مشکلات آن‌ها را حل کنیم و برای همه اهالی این شهر آرزوی سلامتی دارم.

*همه بازی ها برای ما مثل فینال است؛ بازی راحتی مقابل هوادار نداریم

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: بازی مهمی است‌. هر بازی که در لیگ برتر داریم با توجه به شرایطی که در بالای جدول وجود دارد، در همه بازی‌های آینده به چشم فینال نگاه می‌کنیم. با تیم جوانی بازی داریم که کادرفنی خوبی دارد و فوتبال خوبی ارائه می‌دهد. هوادار از تیم‌هایی است که همیشه می‌خواهد فوتبال بازی کند. قطعا بازی راحتی برای ما نخواهد بود.

*انگیزه بالایی برای کسب ۳ امتیاز داریم

گل‌محمدی تصریح کرد: آماده این مسابقه هستیم. امروز با توجه به شرایط جوی موجود نتوانستیم تمرین کنیم‌. در هتل تمرین را برگزار کردیم اما انگیزه زیادی برای کسب ۳ امتیاز بازی فردا داریم. امیدوارم با تمرکز خوب و رعایت نکات تاکتیکی، بتوانیم بازی خوبی ارائه بدهیم. امیدوارم بازیکنانم فردا بتوانند قابلیت‌های خود را خوب نشان بدهند آن هم مقابل تیمی که سختکوش است و راحت امتیاز از دست نمی‌دهد.

*اجحاف بزرگی در حق پرسپولیس کردند تا تیم ضربه بخورد

وی درمورد اینکه سهیل مهدی اعلام کرده برگزاری دیدار سپاهان و زنیت که سبب تعویق بازی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی شده است‌، دستاوردهای زیادی برای فوتبال ما دارد، عنوان کرد: از سهیل مهدی می‌خواهم در این مورد توضیح بهتری بدهد. این بازی چه دست آوردی برای فوتبال ما دارد جز اینکه تقویم بازی‌ها را عوض کرده است‌. البته فقط برای تیم ما این اتفاق افتاد. پیش از این هم گفتم اجحاف بزرگی در حق پرسپولیس شده و فقط این برنامه ریزی را کرده‌اند تا فقط تیم ما ضربه بخورد.

*صحبت های سهیل مهدی ما را بیشتر عصبانی کرد

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: این برنامه به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست‌. صحبت‌های سهیل مهدی هم داغ دل ما را بیشتر و ما را بیشتر عصبانی کرد. هیچ توجیهی نبود که در کوران مسابقات و وسط بازی‌ها، ناگهان چنین اتفاقی بیفتد. می‌توانستند به شکلی برنامه ریزی کنند که پرسپولیس شرایط بهتری داشته باشد. دنبال این نیستیم که از فدراسیون و سازمان لیگ امتیاز بگیریم بلکه دنبال این هستیم که حق همه تیم‌ها از لحاظ برنامه ریزی رعایت شود. این برنامه واقعا برای ما قابل قبول نیست.

*باشگاه پرسپولیس در این باره کوتاهی کرد

گل‌محمدی تصریح کرد: این موضوع را چند بار هم به باشگاه هم گفتم. متاسفانه باشگاه پرسپولیس هم در این زمینه کوتاهی کرد. در شرایطی که یک ماه قبل به باشگاه گفتم، هیچ عکس العملی نشان ندادند که نمی‌دانم دلیلش چیست. این برنامه ریزی فقط به ضرر پرسپولیس بود. برنامه ریزی کردند که خودشان دوست داشتند. در شرایطی که اگر خودشان می‌خواستند چنین برنامه‌ای بچینند، شاید نمی‌توانستند.

* هیچ پاسخی برای ما ندارند

وی افزود: خیلی خوب، برنامه‌ریزی شده و سازماندهی شده برای آن‌ها برنامه ریزی کردند و سازمان لیگ باید پاسخگو باشد. پاسخی که سهیل مهدی داد، اصلا مورد قبول ما نیست. دنبال یک جواب بهتر هستیم و امیدوارم بتوانند پاسخی داشته باشند. البته می‌دانم پاسخی ندارند و این ظلم بزرگی بود که در حق پرسپولیس کردند. نمی‌دانم چگونه می‌خواهند پاسخ این اجحافی که در حق پرسپولیس شده بدهند.

*نگران بازی با سپاهان نیستم

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه پرسپولیس در ماه بهمن دیدارهای دشواری مثل بازی با سپاهان در جام حذفی، تراکتور و سپاهان در لیگ برتر را پیش‌رو دارد، گفت: من اکنون به فکر بازی با سپاهان نیستم هرچند داریم تیم را آماده این مسابقات کنیم ولی نگران اتفاقاتی هستم که همیشه برای تیم ما می‌افتد. از وضعیت داوری بگیرید که فشار زیادی را تحمل کردیم، حرفی نزدیم و همین‌طور ادامه داشت. امتیازهای مهمی را از پرسپولیس گرفتند. این هم از وضعیت برنامه‌ریزی مسابقات که اگر حرف بزنیم کمیته انضباطی خیلی زود ما را جریمه می‌کند. احساس می‌کنم تمام ارکان فدراسیون بر علیه پرسپولیس تصمیم‌گیری می‌کنند نگران این مسائل هستم. بارها هم به باشگاه گفته‌ام چنین مسائلی اتفاق افتاد. ما هم باید نسبت به آنها قوی‌تر و محکم‌تر برخورد کنیم و اجازه ندهیم حق پرسپولیس ضایع شود.

گل‌محمدی افزود: در مورد بحث‌های فنی سعی داریم با تمام وجود کار کنیم، بیشتر زحمت بکشیم و بیشتر وقت بگذاریم ولی وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد تمام انرژی ما گرفته می‌شود. متأسفانه چنین اتفاقاتی تمام ذهن‌ما را درگیر خودش کرده و کسی هم پاسخگو نیست و این مسائل را هم پیگیری نمی‌کند. در همین حد در این کنفرانس خبری می‌توانم در این موارد صحبت کنم و کار دیگری از دست من برنمی‌آید.

*تمام ارکان فدراسیون علیه پرسپولیس تصمیم‌گیری می‌کنند

وی در مورد اینکه پیش از این گفته بود تا وقتی من هستم اجازه نمی‌دهند پرسپولیس قهرمان شود و آیا صحبت‌های امروزش در ادامه صحبت‌های قبلی است یا موارد جدیدی را مطرح می‌کند، توضیح داد: همه چیز مشخص است.نمی‌خواهم در مورد جزئیات صحبت‌هایم حرف بزنم. گفتم همه اتفاقات رخ داده در حوزه فوتبال بوده است. متأسفانه تمام ارکان فدراسیون برعلیه پرسپولیس تصمیم‌گیری می‌کند و واقعاً این موضوع آدم را نگران می‌کند.

*گل دوم ما به صنعت نفت سالم بود و هیچ شک و شبهه‌ای نداشت

سرمربی پرسپولیس در خصوص واکنش مربی تیم هوادار به بیانیه اخیر سرخ‌پوشان گفت: (در این لحظه علیرضا اشرف مدیر رسانه‌ای پرسپولیس اعلام کرد ما بیانیه‌ای علیه هوادار نداده‌ایم) پس از بازی پرسپولیس و صنعت نفت متأسفانه برخی صحبت‌هایی کردند. به ویژه علی فیروزی صحبت‌هایی کرد که ممکن است از لحاظ داوری علیه تیم ما فشار ایجاد کند.او از بازیکنان قدیمی پیشکسوت و فوتبالیست‌های عزیز ما است اما صحبتی را مطرح کرد، گل دومی را زدیم را از زوایای مختلف ببینید آن گل تمام سالم بود و هیچ شک و شبهه‌ای نداشت اما به حدی موضوع را وارونه جلوه دادند که ممکن است فشار داوری را علیه پرسپولیس کند.با توجه به صحبت‌های خداداد افشاریان، علی فیروزی صحبت‌هایی علیه پرسپولیس کرد.

*تیم ما ۱۳ پنالتی با اشتباهات داوری طلب دارد

گل‌محمدی افزود: اگر قرار به طلب باشد تیم ما باید ۱۳ پنالتی طلب داشته باشد اما در سخت‌ترین شرایط هیچ‌وقت نیامدم در مورد این مسائل حرف بزنم بلکه دوست داشتم روی بحث فنی تمرکز کنم. متأسفانه واقعاً تعداد اتفاقات داوری زیاد شده و پشت‌سر هم اتفاق افتاد ما هم از این موضوع ضربه دیدیم. جایگاه پرسپولیس به خاطر این مسئله عوض شد. دنبال این نیستم که با چنین صحبت‌هایی دنبال امتیاز گرفتن از داوری باشیم. اصلاً به چنین موضوعی اعتقاد ندارم فقط دوست داریم عدالت در همه بازی‌ها برقرار باشد. می‌دانیم کار داوران هم واقعاً سخت است.

وی ادامه داد: من براساس مدرک، فیلم و سند صحبت می‌کنم اصلاً حرف غیر واقعی نمی‌زنم. بروید و بازی‌های پرسپولیس را نگاه کنید. اشتباهات داوری را علیه پرسپولیس و تیم‌های رقیبش ببینید که چه اتفاقاتی رخ داده است.

*پس از جام جهانی در۷-۸ بازی اشتباهات داوری علیه ما وجود داشت

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه تیمش چند امتیاز را به خاطر اشتباهات داوری از دست داده و اگر چنین اشتباهاتی نبود اکنون در چه جایگاهی قرار داشتند، عنوان کرد: من هم قبول دارم اشتباهات داوری جزیی از بازی است حتی ممکن است با وجود VAR داوران اشتباه کنند. ما روی درصد اشتباهاتی که ممکن است در هر بازی اتفاق بیفتد بحثی نداریم. بعد از جام جهانی ۹ بازی کردیم که فکر می‌کنیم در ۷-۸ بازی اشتباهات داوری علیه پرسپولیس بود. البته در برخی از آنها برنده شدیم. به صورت مثال در بازی با ذوب آهن دقیقه ۸۰ برای ما پنالتی نگرفتند در شرایطی که یک بر صفر جلو بودیم و اگر این نتیجه ۲ بر صفر می‌شد ۱۵ -۲۰ دقیقه استرس بی‌دلیل نمی‌کشیدیم.

گل‌محمدی تصریح کرد: نمی‌خواهم در مورد تک تک بازی‌ها صحبت کنم اما در صحبت‌های خود گفتم کار داوری بسیار سخت است. البته داوران ما از لحاظ امکانات و مالی واقعاً ضعیف هستند. داوران ما نیاز به حمایت بیشتری دارند. جایگاه آنها می‌تواند خیلی بالاتر باشد. باید بیشتر برای رفع مشکلات‌شان قدم برداریم تا بتوانند تمرکز بهتری روی بازی‌ها داشته باشند.

*پریرا احتمالا از فردا در ترکیب پرسپولیس قرار می‌گیرد

وی در مورد آخرین وضعیت لئاندرو پریرا و اینکه آیا از لحاظ آمادگی جسمانی به سطحی رسیده که در بازی فردا در لیست حضور داشته باشد، عنوان کرد: او حدود دو ماه و نیم از مسابقات رسمی دور بود اما فیزیک خوبی دارد و بازیکنی نیست که با کیلوهای اضافی آماده باشد. بدن خوب و مناسبی دارد. از بازی فردا و شاید دیدارهای آینده پریرا آرام آرام به تیم اضافه کنیم.

* از لحاظ امکانات نسبت به رقبا خیلی عقب هستیم

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه در شرایطی که سرخ‌پوشان همچنان درگیر کسب مجوز حرفه‌ای هستند تیم الهلال با استفاده از نفرات باکیفیت خارجی خود شب گذشته در فینال جام باشگاه‌های جهان به مصاف رئال مادرید رفت و بازی خوبی هم انجام داد و در این وضعیت تیم‌های ایرانی چگونه می‌توانند با حریفانی مثل الهلال عربستان در آسیا رقابت کنند، گفت:‌ در خصوص این موضوع زیاد صحبت کردم. از لحاظ امکانات و شرایط موجود واقعاً خیلی عقب هستیم و تعارف هم نداریم. در بحث زمین تمرین استادیوم‌ها، ساختارها و امکانات ابتدایی فوتبال واقعاً مشکلات زیادی داریم. همه چیز مشخص است و فکر نمی‌کنم کسی چنین مسائلی را نداند. نمی‌بینیم قدمی هم برای حل این مشکلات بردارند.

*هم فوتبال ایران نتیجه‌گرا شده و هم امکانات در فوتبال پایه ضعیف است

گل‌محمدی ادامه داد: ما استعدادهای فراوان و بازیکنانی با فیزیک عالی داریم اما هیچ‌وقت این استعدادها کشف نشده‌اند و اراده‌ای هم در این زمینه ندیده‌ایم. خیلی کم اتفاق افتاده یک بازیکن از لیگ ما به عنوان بازیکن جوان بالا بیاید. هم فوتبال ایران نتیجه‌گرا شده و هم امکانات در فوتبال پایه خیلی ضعیف است. کشورهای عربی کنار ما هستند و جای دوری نیستد. قطر جام جهانی برگزار می‌کند یا امارات عربستان فینال جام باشگاه‌های جهان برگزار می‌کنند. واقعاً امکانات آنها با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌گویم در حد آنها باشیم زیرا از امکاناتی برخوردارند که فکر نمی‌کنم حالاحالاها بتوانیم به آن مرحله برسیم. حتی در مقایسه با تیم‌های متوسط آسیا نیز از لحاظ امکانات ضعیف هستیم. از کشورهایی مثل عراق، اردن، بحرین و ... در بحث ساختاری نیز عقب افتاده‌ایم.

*دیاباته در خیلی از مواقع گره‌گشا است

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه شیخ دیاباته هر زمان که به کار گرفته شده با وجود تمرینات کم برای سرخ‌پوشان مثمرثمر واقع شده است، عنوان کرد: این حرف درست است. متأسفانه در دو مقطع دیاباته را به دلیل مصدومیت از دست دادیم. او می‌تواند کیفیت خیلی خوبی به تیم ما بدهد. در خیلی از مواقع گره‌گشا است. امیدوارم بتواند همین روند را ادامه بدهد.

*در شرایط موجود مربی ایرانی می‌تواند کمک حال تیم ملی باشد

گل‌محمدی در مورد اینکه آیا بهتر است در مقطع فعلی از سرمربی ایرانی در تیم ملی استفاده کنیم یا خارجی، اظهار داشت: دو بار در این مورد صحبت کرده‌ام. با توجه به وضعیت موجود و شرایط فعلی مربی ایرانی می‌تواند خیلی کمک‌ حال تیم ملی ایران باشد به این شرط که حمایت شود. باید مثل کی‌روش از مربی ایرانی هم حمایت کنیم. ۹-۱۰ سال امکانات خوبی به کی‌روش دادیم و باید به مربی ایرانی هم چنین امکاناتی بدهیم. کی‌روش زحمات زیادی برای تیم ملی کشید. از او ممنون هستیم. تأثیرات خاص خودش را در فوتبال ما گذاشت ولی در مقطع فعلی می‌توانیم به مربی ایرانی اعتماد کرده و شرایطی را برای او فراهم کنیم تا با در اختیار گرفتن امکانات خوب با توجه به شناختی که از فوتبال کشورمان دارد به تیم ملی ایران کمک کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحیمی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 2
    چه شیوه ی خوبی برای تحت تاثیر و فشار قرار دادن داوران و مسئولان برگزاری مسابقات فوتبال برای امتیازگیری بار اولشم نیست از معلم خودش برانکو خوب یاد گرفته
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    بشه بابا یک تنه پرسپولیس را کلا به حاشیه بردی . میترسم امسال با این دست فرمون حاشیه دار شما تیم زمین بخوره
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      دقیقاً همینطوره. این‌آدم با عدم تمرکزش در بسیاری از مواقع روی تیم توجهش به مسائل سیاسی و مو کوتاه کردن و حمایت از اغتشاشگرا و..‌ تیم رو بهم ریخت و اتحاد تیم رو تضعیف کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس