کد خبر 1464122
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
نمک پاشیدن نیمار روی زخم‌ پاریسن‌ژرمن بیمار

غیبت دو ستاره اصلی خط حمله تیم فوتبال پاریسن‌ژرمن در بازی‌های اخیر، ضربات سنگینی به تیم تحت هدایت کریستوف گالتیه زده است.

به گزارش مشرق، بعد از واگذاری نتیجه لوکلاسیک به مارسی و کنار رفتن از جام حذفی فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن شب گذشته (شنبه) در لیگ هم به یکی از مدعیان و رقبای قدیمی‌اش، موناکو ۳ بر یک باخت. این شکست در حالی در کارنامه مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها به ثبت رسید که دو ستاره اصلی خط حمله‌اش لیونل مسی و کیلیان امباپه را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

با وجود این باخت پاریسی‌ها هنوز هم با حاشیه امنیتی قابل قبول (فعلاً هفت امتیاز) صدرنشین جدول رده‌بندی لوشامپیونه هستند، اما پیامد این شکست فراتر از تنها از دست دادن سه امتیاز بود. طبق گزارش نشریه اکیپ فرانسه، پس از بازی در رختکن پاریسی‌ها میان لوئیس کامپوس مدیر ورزشی باشگاه و چندین بازیکن از جمله مارکینیوش و نیمار درگیری لفظی رخ می‌دهد که این اتفاق جو رختکن را به تنش می‌کشاند.

شکی نیست که متشنج شدن رختکن پاریسی‌ها بی‌ارتباط با نتایج بد اخیر این تیم در بیش از ۴۰ روز سپری شده از سال ۲۰۲۳ نیست. PSG در هفت بازی‌اش در لوشامپیونه در سال جدید میلادی سه بار باخته و یک بار هم مساوی کرده است. علاوه بر این، شاگردان کریستوف گالتیه دیگر جایی در جام حذفی ندارند و با وضعیت فعلی خیلی نباید به صعود آنها به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با گذر از سد رقیبی مانند بایرن مونیخ امیدوار بود. مصدومیت لیونل مسی و کیلیان امباپه هم که آنها را خانه‌نشین کرده، بر دردسرهای مدافع عنوان قهرمانی لوشامپیونه افزوده است.

مشکلات تیم پایتخت فرانسه اما متنوع هم است. شاگردان گالتیه در حالی به ورزشگاه لوئی دوم رفتند و ۳ بر یک به موناکو باختند که همه آنها به یک بیماری ویروسی مبتلا شدند که سیستم گوارشی آنها را درگیر کرده بود، هرچند که این نمی‌تواند دلیلی برای توجیه ناکامی‌های اخیر تیم فرانسوی باشد. در واقع دلیل قابل باورتر برای این ناکامی همان چیزی است که درباره‌اش گمانه‌زنی می‌شد، تفرقه در رختکن تیم.

طبق گزارش اکیپ و به نقل از تسنیم، درگیری لفظی شدید میان چند بازیکن ارشد تیم و لوئیس کامپوس پس از آن آغاز شد که مدیرورزشی باشگاه برخی از بازیکنان را به کم‌کاری و نداشتن تعهد کافی متهم می‌کند و این حرف او به همه آنها به خصوص زوج برزیلی نیمار و مارکینیوش برمی‌خورد و آنها را به نشان دادن واکنش وا می‌دارد، اما نه یک واکنش عادی بلکه همراه با پرخاش و خشونت، طوری که برای بهتر متوجه کردن طرف مقابل هر سه نفر به زبان مادری‌شان (پرتغالی) به یکدیگر بد و بیراه می‌گویند و این تعجب سایر نفرات حاضر در رختکن را هم به دنبال داشت.

ابراز خشم نیمار اما تنها در رختکن رخ نداد، چرا که او در پایان بازی هم در حالی که زیر لب غُر می‌زد و با الفاظی ناشایست اعتراض خود به عملکرد برخی از هم‌تیمی‌هایش را نشان داد، زمین را ترک کرد که این حرکات او نیز روی بعضی از بازیکنان به خصوص اوگو اکیتیکه تأثیر فراوانی داشت.

اینطور که پیداست افتادن تمام بار مسئولیت گلزنی روی شانه‌های نیمار و ناتوانی او در برآوردن کردن انتظارات آستانه تحمل وی را پایین آورده است و به همین دلیل هم به نفع کریستوف گالتیه است که مسی و امباپه هرچه زودتر به تمرینات برگردند.

بازی بعدی پاریسی‌ها سه‌شنبه شب در پاریس برابر بایرن مونیخ در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس