کد خبر 1463928
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
فوتبالیستی که سودای قهرمانی کشتی جهان دارد

دارنده مدال نقره و برنز کشتی فرنگی امیدهای جهان گفت: در کشتی فرنگی مدعیان زیادی در وزن ۶۰ کیلوگرم حضور دارند و هدف من رسیدن به خوشرنگ‌ترین مدال این وزن در مسابقات جهانی و المپیک هستم.

به گزارش مشرق، رقابت‌های رنکینگ اوپن زاگرب کرواسی در حالی ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه در این کشور برگزار شد که تیم کشورمان با کسب ۴ طلا، ۴ نقره و پنج برنز توانست با اقتدار کامل قهرمان این تورنمنت جهانی شود. مهدی محسن‌نژاد یکی از آینده‌سازان کشتی فرنگی چند صباحی است نام و آوازه‌ای را برای خود دست و پا کرده است. او در جام جهانی باکو و تورنمنت زاگرب اوج تیزهوشی و توانایی خود را به نمایش گذاشت. این جاه‌طلبی کشتی‌گیر خوزستانی می‌رود تا محسن‌نژاد را به عنوان مدعی وزن ۶۰ کیلوگرم در جهان معرفی کند هر چند که در پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ بلگراد حذف ناباورانه‌ای از دور مسابقات داشت.

محسن نژاد هرچند در مسابقات جهانی بلگراد مغلوب کرم کمال ترک شد، اما نمایش درخشان وی در چند ماه گذشته کارشناسان را بر این باور رساند که آن شکست اتفاقی و نتیجه بی‌تجربگی دارنده مدال طلای مسابقات زاگرب در وزن ۶۰ کیلوگرم بود. این دو رقیب مجدد در جام جهانی باکو مقابل یکدیگر قرار گرفتند که قهرمان ترک در مقابل محسن‌نژاد حرفی برای گفتن نداشت.

قدرت‌نمایی فوتبالیست کشتی‌گیر ایرانی باعث شد تا گفتوگویی با مهدی محسن‌نژاد انجام شود. وی در این گفت‌وگو از علایق، آرزوها و آینده حرفه‌ای خود سخن به میان آورده است.

مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانیم:

فوتبالیستی که سودای قهرمانی کشتی جهان دارد

بعد از ناکامی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ نمایش درخشانی در جام جهانی کشتی فرنگی باکو و مسابقات اوپن زاگرب داشتید؛ چگونه توانستی آن شکست تلخ را فراموش کنی؟

به طور قطع شکست و ضربه فنی شدنم در جهانی بلگراد روح و روان من را تحت تاثیر قرار داد و تا مدتی اوضاع خوبی را سپری نکنم. این شکست مقدمه‌ و درس بزرگی بود که تا افکار خود را دوباره احیا کنم تا در رقابت جهانی ۲۰۲۳ بتوانم مدال طلای این وزن را بدست آورم. رقابت‌های اوپن زاگرب به لحاظ تجربه و حضور رقبای جهانی از سطح بالایی برخوردار بود. امیدوارم با حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، جام جهانی و رقابت‌های رنکینگ‌دار بتوانم تجربه خود را بالا ببرم.

وزن ۶۰ کیلوگرم هم در داخل و خارج با توجه به حضور رقبا پرستاره است؛ آیا برنامه خاصی برای موفقیت در این وزن دارید؟

وزن ۶۰ کیلوگرم با توجه به المپیکی بودن آن همیشه وزنی پر ترافیک برای مدعیان به حساب می‌آید، برخی از کشتی‌گیران داخلی و خارجی برای کسب نشان طلا از اوزان بالاتر و پایین‌تر به این وزن نقل مکان می‌کنند تا بتوانند نام وآوازه خود را در المپیک به سر زبان بیندازند. تمام تلاش خود را نیز خواهم کرد تا در رقابت قهرمانی آسیا، رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد و المپیک ۲۰۲۴ پاریس بتوانم موفقیت خود را مجدد تکرار کنم. در این مسیر تجربه زیادی را کسب کردم و در صدد هستم تا در رقابت با حریفان خارجی آنان را شکست دهم.

از کسب تجربه صحبت کردید، یکی از تجربه‌های شما باخت برابر کرم کمال ترک که ناباورانه رخ داد. آن مسابقه چه درسی به شما آموخت؟

در این مسابقات با امتیار عالی جلو بودم و با بی‌دقتی خودم و با بدل حریف ضربه فنی شدم. با صحبت‌های به موقع کادر فنی، حضور در لیگ، جام جهانی و تورنمنت کرواسی این شکست را فراموشی کردم، چرا که معتقدم همیشه بعد از هر شکستی موفقیتی نهفته است.

فوتبالیستی که سودای قهرمانی کشتی جهان دارد

در چند ماه گذشته کادر فنی کشتی فرنگی دچار تغییر شد. شما هم با محمد بنا و حسن رنگرز کار کردید. دانش این دو مربی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

افتخارات و توانمندی محمد بنا در تیم ملی برای هیچ فردی پوشیده نیست. او مربی قرن کشتی ایران و افتخارات زیادی را با تیم ملی کشورمان بدست آورده است. من نیز از وی درس‌های زیادی فرا گرفتم. بعد از رفتن آقای خاص کشتی، حسن رنگرز هدایت تیم ملی را بدست گرفت. او نیز مربی جوان، بادانش و باتجربه در سطح جهانی است. وی در گذشته قهرمانی‌های را در سبک وزن کشتی فرنگی گرفته است و می‌تواند فنون زیادی را از وی بیاموزم و کاستی تکنیکی و تاکتیکی خود را برطرف کنم.

بعد از مساباقت کرواسی برنامه شما چیست؟

با توجه به کسب نشان طلا در تورنمنت زاگرب، به عنوان نفر نخست وزن ۶۰ کیلوگرم شانس موفقیت خود را در قهرمانی آسیا محک خواهم زد.

غیر از کشتی ورزش دیگری را دنبال می‌کنید؟

قبل از کشتی فوتبالیست بودم و در خط حمله بازی می‌کردم. دوست داشتم تا موفقیت ورزشی خود را در سطح فوتبال ادامه دهم ولی در این مسیر به کشتی نیز علاقه‌مند بودم و این موضوع باعث شد تا ادامه فعالیت ورزشی خود را در کشتی فرنگی دنبال کنم.

استقلالی هستی یا پرسپولیسی؟

من هم خیلی از جوانان طرفدار یکی از دو تیم هستم، اما به احترام هواداران ۲ تیم علاقه خود را اعلام نمی‌کنم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس