پنجمین قهرمانی رئال‌مادرید با ۵ گل/ رئیس عربستان بازنده سربلند بود

در دیدار فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها، رئال‌مادرید با نتیجه پرگل ۵-۳ از سد الهلال گذشت تا برای مرتبه پنجم قهرمان این تورنمنت شود.

به گزارش مشرق، ورزشگاه امیر مولا عبدالله شهر رباط مراکش میزبان دیدار فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۲ بین رئال‌مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و الهلال عربستان نماینده آسیا بود که در پایان با برتری ۵-۳ و قهرمانی کهکشانی‌ها به پایان رسید.

فیلم/ خلاصه دیدار الهلال ۳ - رئال مادرید ۵

بازی با برتری و حملات پردامنه رئالی‌ها شروع شد تا این که در دقیقه ۱۳ دروازه الهلال را باز کردند. پاس کریم بنزما در این دقیقه به وینیسیوس جونیور رسید و ستاره برزیلی موفق شد توپ را به تور دروازه حریف عربستانی بچسباند. دقیقه ۱۸ هم مشخص شد که رئالی‌ها خیال‌شان در این دیدار راحت است. اشتباه عبدالله معیوف سنگربان الهلال و مدافعان این تیم باعث شد تا فدریکو والورده رئال را به گل دوم برساند. بازی هجومی رئال باعث شد تا در ضدحمله‌ای سریع موسی مارگا در دقیقه ۲۶ یکی از گل‌های خورده را برای الهلال پاسخ دهد.

نیمه دوم رئالی‌ها باز هم فاصله را بیشتر کردند. پاس بیرون پای تماشایی وینیسیوس را کریم بنزما در دقیقه ۵۴ به قعر دروازه عربستانی‌ها فرستاد. دقیقه ۵۸ هم پاس دنی کارواخال را فدریکو والورده تبدیل به گل دوم خودش و چهارم رئال کرد. دقیقه ۶۳ لوسیانو ویتو با گل چیپی که زد تعداد گل‌های الهلال را به عدد ۲ رساند. اما دقیقه ۶۹ وینیسیوس دفاع الهلال را بار دیگر به هم ریخت و گل پنجم را به ثبت رساند. لوسیانو ویتو که تک‌ستاره الهلال در نیمه دوم بود در دقیقه ۷۹ پس از هنرنمایی مایکل برزیلی و پاس او، موفق شد گل سوم الهلال را هم بزند. در دقایق پایانی الهلالی‌ها خودشان را پیدا کردند و می‌توانستند باز هم گل بزنند، اما این اتفاق رخ نداد.

رئال‌مادرید با این پیروزی پرگل که پرگل‌ترین فینال تاریخ جام‌جهانی باشگاه‌ها شد، به قهرمانی پنجمش در رقابت‌ها دست پیدا کرد. ۳ قهرمانی از این ۵ قهرمانی برای رئالی‌ها با شکست تیم‌های آسیایی به‌دست آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس