کد خبر 1463288
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
‌

ششمین هواپیمای حامل کمک های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه بامداد امروز جمعه در فرودگاه لاذقیه به زمین نشست.

به گزارش مشرق، دکتر علیرضا فدوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه در گفت و گو با خبرنگاران در سوریه گفت: این دومین هواپیمایی می باشد که در سه روز اخیر به لاذقیه رسیده است و شامل ۱۹ تن انواع کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده شمال غرب سوریه می باشد.

وی اقلام اهدایی این هواپیما را که تحویل مقامات سوری شد، شامل پنج تن خرما، ۲۶۹ کارتن شیر خشک، پنج تن برنج، ۵۰۰ قطعه تشک، ۹۰ تخته چادر و پک مواد غذایی اعلام کرد.

پیش از این نیز دو محموله کمک های هوایی جمهوری اسلامی ایران به دمشق و دو محموله نیز به حلب ارسال شده بود که با ارسال دومین هواپیما به لاذقیه، تعداد هواپیما های اعزامی کمک های جمهوری اسلامی ایران به سوریه در سه روز اخیر به شش فروند رسید.

زمین لرزه هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنبه خسارت های زیادی در پنج استان سوریه برجای گذاشت که علاوه بر خسارات مادی، تا زمان مخابره این خبر ۲ هزار و ۳۷۰ نفر قربانی داشته است. باتوجه به شدت زمین لرزه پیش بینی می شود رقم قربانیان افزایش یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    1 1
    انشاءالله که هیچوقت چنین حوادثی برای هیچ ملتی اتفاق نیافتد و شاهد چنین رخدادهای تلخ و دردناک برای هیچ قوم و ملتی نباشیم. این کمک رسانی ها بجا و کاملاً صحیح است اما توجه بیش از حد مسئولان به کشورهای لبنان، عراق، سوریه و فلسطین باعث شده تا از فکرِ یاری رساندن به فقرا و مستمندانِ مردم مظلوم ایران باز بمانند.
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 0
      سلام اولا ان شاءالله اصله دوما دروغ نگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس