کد خبر 1463133
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
جبهه مردمی فلسطین: محاصره سوریه باید شکسته و قانون سزار کنار گذاشته شود

عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بااعلام همبستگی با مردم زلزله زده سوریه از احزاب، شخصیت ها و انجمن های آزاد در امت عربی واست ابتکار عمل برای شکستن محاصره سوریه استفاده کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، «ماهر مزهر» عضو کیمته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین همچنین از توده‌های مردم فلسطین در داخل و خارج از کشور خواست تا ابتکارات گسترده‌ای برای حمایت از مقاومت سوریه در برابر این زلزله ویران کننده و در از بین بردن محاصره سوریه و قانون سزار (قیصر) انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از پناهجویان فلسطینی در سوریه همچنان زیر آوار هستند و برای نجات به کمک نیاز دارند، افزود: شرایط زندگی فاجعه‌بار پناهندگان فلسطینی نیاز به تخصیص بودجه فوری برای نجات آن‌ها دارد.

عضو کیمته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بار دیگر از سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی خواست برای تسریع در امدادرسانی به اردوگاه‌های فلسطینی در شمال سوریه اقدام کنند.

وی گفت: ما در جبهه مردمی برای ازادی فلسطین موضع و آمادگی کامل خود را برای ارائه هر آنچه در توان داریم جهت کمک به مردم سوریه و کاهش تاثیر فاجعه زلزله در این کشور اعلام می‌کنیم.

مزهر افزود: ما هم صدا با ملت سوریه خواستار لغو فوری تحریم‌ها و محاصره اعمال شده علیه این کشور برای اجازه ورود تجهیزات مورد نیاز امدادت و نجات، مواد غذایی و گرمایشی هستیم.

وی همچنین خواستار افزایش تلاش‌های کشورهای عربی و جامعه جهانی و مردم آزاده جهان برای از بین بردن قانون به اصطلاح جنایتکار و نژادپرستانه سزار شد که به درد و رنج مردم سوریه که زیر بار این قانون له شده اند، شد.

در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی٬ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا٬ لایحه بودجه دفاعی ۷۳۸ میلیارد دلاری را امضا کرد، که قسمتی از آن شامل قوانینی برای افزایش تحریم‌ها علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه و متحدانش بود.
قانون «سزار» بخشی از این قوانین جدید است که به لایحه بودجه دفاعی آمریکا افزوده شده است. این قانون پس از شش سال تاخیر از روز چهارشنبه، ۲۸ خرداد، ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰ به اجرا درآمد و تا سال ۲۰۲۴ اعتبار خواهد داشت. این قانون را دونالد ترامپ دسامبر گذشته امضا کرد.

قانون سزار توطئه‌ای آمریکایی علیه سوریه به منظور تقویت تروریست هاست که هدف آن افزایش انزوای مالی، اقتصادی و سیاسی دولت سوریه و همچنین اعمال تحریم علیه متحدانش است تا اینکه دمشق حل و فصل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیتی را قبول کند.

قانون سزار تمام دولت‌ها، گروه‌ها، شرکت‌ها و افرادی را تحریم می‌کند که مستقیم و غیر مستقیم به دولت سوریه کمک مالی یا نظامی یا در چهار بخش نفت، گاز طبیعی، هواپیماهای نظامی، ساخت و ساز و مهندسی می‌کنند.

زمین لرزه هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنبه خسارت های زیادی در پنج استان سوریه برجای گذاشت که علاوه بر خسارات مادی، تا زمان مخابره این خبر ۲ هزار و ۳۷۰ نفر قربانی داشته است. باتوجه به شدت زمین لرزه پیش بینی می شود رقم قربانیان افزایش یابد و این در حالی است که قانون سزار و تحریم های ظالمانه اعمال شده علیه سوریه کمک رسانی به مردم زلزله زده این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس