رئیسی

رئیس‌جمهور گفت: ما به عنوان همسایه اعلام کردیم که وظیفه انسانی خودمان را برای کمک به دو ملت ترکیه و سوریه در این ایام سخت و دشوار انجام خواهیم داد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بعداز ظهر امروز پنج‌شنبه در جمع سفرا و اعضای نمایندگی‌های خارجی در کشورمان، با اشاره به اینکه برگزاری این نشست هم‌زمان شد با زلزله دلخراش در کشورهای همسایه ما، گفت: همه ما در غم عزیزان از دست رفته در حادثه‌ دلخراشی که در کشور دوست و برادر ما سوریه و کشور دوست و همسایه ما ترکیه اتفاق افتاد، سهیم هستیم و برای بازماندگان آرزوی صبر و برای درگذشتگان از خداوند متعال درخواست مسئلت داریم.

وی افزود: ما به عنوان همسایه اعلام کردیم که وظیفه انسانی خودمان را برای کمک به دو ملت ترکیه و سوریه در این ایام سخت و دشوار انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: بخش مهمی از مشکلات امروز جامعه بشری و درگیری‌های موجود در سطوح بین‌المللی میان کشورها و آسیب‌های ایجاد شده، متأثر از اجرای سیاست‌های برگرفته از رویکرد سلطه و یکجانبه‌گرایی ‌است که بدون در نظر گرفتن منافع دیگر کشورها منجر به کاهش اعتماد جهانی و برانگیخته شدن شعله‌های جنگ و خونریزی شده است.

رئیسی در مورد زمینه‌های بروز انقلاب اسلامی بیان کرد: دهه‌ها مداخله خارجی، کودتا، وابستگی و تحقیر همه‌جانبه ملتی بافرهنگ منجر به قیام تاریخ‌ساز ملت ایران علیه رژیم مستبد پهلوی شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشورهای غربی با تکیه بر اطلاعات سراسر غلط خود را در مقابل ملت ایران قرار دادند، گفت: در جریان اغتشاشات اخیر و با اطلاعات کاملا نادرست در مورد وضعیت زنان و تحولات ایران سعی بر مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی کردند؛ این تلاش‌ها محکوم به شکست مفتضحانه‌ای است که شاهد آن بوده و بعد از این نیز خواهید بود.

وی با بیان اینکه قیام تاریخ‌ساز ملت ایران، پاسخی به دهه‌ها مداخلات خارجی بود، اظهار کرد: دهه‌ها مداخله خارجی، کودتا، وابستگی و تحقیر همه جانبه ملتی بافرهنگ منجر به قیام تاریخ‌ساز ملت ایران علیه رژیم مستبد پهلوی شد. جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آموزه‌های دینی و رأی مردم است. ملت ایران همواره مقابل ستمگران قیام کرده و اسارت را نه برای خود و نه دیگر ملت‌ها تحمل نمی‌کند.

رئیسی با تأکید بر اینکه آمریکا و تروئیکای اروپایی دچار «توهم» و «محاسبات غلط» در قبال ایران شدند، گفت: جمهوری اسلامی از ماه‌ها پیش آمادگی خود جهت نهایی‌کردن مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرده و حُسن‌نیت خود را هم نشان داده است. متأسفانه دولت آمریکا و اخیرا سه کشور اروپایی دچار دو مشکل، یعنی توهم و محاسبات غلط شدند. در چند ماه گذشته، شاهد طراحی پیچیده برخی از کشورهای غربی در تحولات داخلی ایران بوده‌اید. این کشورها با تکیه بر اطلاعاتی کاملا اشتباه، خود را در مقابل ملت ایران قرار دادند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از همان ابتدا توجه ویژه‌ای به ارتقای جایگاه بانوان داشته است، اظهار کرد: آمارهای حضور و مشارکت بانوان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در دوران انقلاب اسلامی نشانه روشنی از جایگاه آنان است. افزایش قابل توجه بانوان در اعضای هیئت علمی و حضور درخشان در عرصه‌های ورزشی تنها بخشی از حضور درخشان بانوان ایرانی است.

رئیسی با بیان اینکه کشورهای منطقه در اقدامی هماهنگ، منشاء مالی و فکری گروه‌های تروریستی را هدف قرار دهند، خاطرنشان کرد: مبارزه همه‌جانبه با گروه‌های تروریستی و اشرار یکی از اولویت‌های اصلی همکاری ما در منطقه است. همه کشورهای منطقه باید در یک چارچوب همکاری نزدیک، حامیان فکری و مالی این گروه‌ها در منطقه را هدف قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس