محسن رضایی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موافقت رهبر انقلاب با عفو محکومان و متهمان اغتشاشات نشان‌دهنده حساسیت فوق‌العاده رهبر انقلاب نسبت به جان و مال و آبروی مردم است.

به گزارش مشرق، دشمنان مردم و کشور ما بعد از پیروزی انقلاب تمام تلاش‌ خود را به کار بستند تا بتوانند این انقلاب مردمی را از بین ببرند که علیرغم همه تهدیدها، تحریم‌ها، تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان، انقلاب اسلامی ۴۴ ساله شد و مردم ما این روزها در حال برگزاری جشن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب هستند. از سویی در دی ماه سال جاری هم شاهد تلاش‌های گسترده دشمنان برای قراردادن مردم در مقابل نظام و ضربه زدن به انقلاب بودیم که با هوشیاری مردم در این فتنه هم با شکست مواجه شدند.

با توجه به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین با توجه به مسائل اخیر با محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اقتصادی رییس جمهور گفت‌وگو کردیم که مشروح آن در در ادامه آمده است:

مردم در ۲۲ بهمن نشان می دهند سر اصل انقلاب و نظام اتفاق نظر دارند/ سکوت برخی خواص در حوادث به دلیل عدم درک آنها از پایبندی مردم نسبت به انقلاب است

غربزده‌ها و غربی‌ها اگر این نهضت اسلامی و تاریخی مردم ایران را پیش روی خود بگذارند باید از درگیری با ملت ایران ناامید شوند

در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، اینکه علیرغم همه تلاش‌ها و دشمنی‌ها امروز مردم ما چهل و چهارمین سالگرد انقلاب‌شان را جشن می‌گیرند، چه پیامی برای دشمنان دارد؟

بله. امسال ۱۳۰ اُمین سال نهضت اسلامی را به همراه ۴۴ اُمین سال انقلاب اسلامی جشن می‌گیریم. نهضت اسلامی در این ۱۳۰ سال بدون وقفه و خستگی ناپذیر مسیر خود را از پیچ و خم‌های حوادث مهمی چون کودتا و جنگ و استبداد با مقاومت و فداکاری‌های بزرگ در جنبش تنباکو، نهضت مشروطه، نهضت ملی شدن صنعت نفت و ۱۵ خرداد طی کرد و در نهایت آخرین رویداد این نهضت انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن بود.

این سابقه تاریخی ثبات قدم ملت ایران در راهی بزرگ را نشان می‌دهد که با کودتاهای رضاخان‌ها و زاهدی‌ها و جنگ‌ها خللی در آن ایجاد نشد؛ لذا ما باید در سالگرد پیروزی انقلاب از این نهضت تاریخی یاد کنیم.

غربزده‌ها و غربی‌ها اگر این نهضت تاریخی را پیش روی خود بگذارند باید از درگیری با ملت ایران ناامید شوند و بگذارند ایران راه خود را پیش رود.

عفو محکومان اغتشاشات نشان‌دهنده حساسیت فوق‌العاده رهبر انقلاب نسبت به جان، مال و آبروی مردم است

رهبر انقلاب اخیرا به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب، با عفو تعداد زیادی از اغتشاشگران بازداشت شده و محکومین امنیتی موافقت کردند؛ در میان افرادی که آزاد شدند کسانی بودند که حتی علیه رهبر انقلاب و نظام شعار داده بودند و دیوارنویسی کرده بودند، تحلیل شما درباره این اتفاق چیست؟

در بین مسئولین کشور از ابتدا تا کنون پس از حضرت امام هیچ شخصی مهربان‌تر و دلسوزتر از حضرت ‌آقا نسبت به مردم نمی‌شناسم. ایشان نسبت به جان و مال مردم ارزش فوق‌العاده‌ای قائل هستند و حتی در زمان جنگ روی تعداد شهدا و مجروحین بسیار حساس بودند و بارها اشک رهبری برای یتیمان و محرومین را دیده ام.

در جریان مبارزه با داعش هم روی محدودیت حضور نیروهای ایرانی در خارج از کشور تاکید داشتند و همچنین در موضوع حادثه سیستان و بلوچستان به محض اینکه از تخلفات مطلع شدند بلافاصله عکس العمل نشان دادند.

مردم در ۲۲ بهمن نشان می دهند سر اصل انقلاب و نظام اتفاق نظر دارند/ سکوت برخی خواص در حوادث به دلیل عدم درک آنها از پایبندی مردم نسبت به انقلاب است

عفو اخیر که بخشی از مشمولان آن از محکومان اغتشاشات و بخش عمده آن دیگر متهمان بودند، با معیارهایی انجام شده است و این نشان‌دهنده حساسیت فوق‌العاده رهبر انقلاب نسبت به جان و مال و آبروی مردم است.

دخالت‌های تحریک‌آمیز آمریکا و اروپا در مطالبه‌گری مردم ما صورت نگیرد اغتشاش بوجود نمی‌آید

در دی ماه سال جاری شاهد اعتراضات پراکنده‌ای بودیم که با توطئه دشمنان نظام، این اعتراضات به اغتشاش کشیده شد و موجب شد تا صحنه های ناراحت کننده ای رقم بخورد، به نظر شما چه مسئله ای موجب شد تا این اغتشاشات رقم بخورد و چه باید کرد تا شاهد اتفاقات مشابه نباشیم، دشمنان نتوانند از بستر مطالبات مردم سواستفاده کنند؟

مطالبه گری روی دوم دموکراسی است و در دموکراسی حقیقی هم مشارکت و هم مطالبه‌گری به جد دیده می‌شود؛ منتها تفاوت کشور ما با دیگر کشورها این است که در دموکراسی‌های دیگر مانند فرانسه یا ‌آمریکا، سایر کشورهای خارجی دخالت ‌و مردم آنجا را در اعتراضات تشویق به اغتشاش نمی کنند.

مثلا روس‌ها یا ‌آمریکایی‌ها در اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه دخالت نمی‌کنند؛ شبکه‌های تبلیغاتی گسترده درست نمی‌کنند و صبح تا شب در رسانه‌هایشان آن‌ها را تشویق به اغتشاش نمی کنند. برخی اوقات در رابطه با اعتراضات در چین وهنگ گنگ پوشش رسانه‌ای دادند و دخالت‌هایی می‌کنند.

اما در مورد ایران از اول انقلاب آمریکا و انگلیس و اروپا در مطالبه‌گری مردم دخالت تحریک‌آمیز می‌کنند و گروهی از مردم را به انحراف، درگیری و اغتشاش تشویق می کنند.

اگر این دخالت‌ها صورت نگیرد اغتشاش بوجود نمی‌آید. مردم خواسته‌شان را می‌گویند و نظام با ‌آنها گفت و گو می‌کند و به توافق و نتیجه می‌رسند و این مطالبه گری مردم از مسولان پایه های مردم‌سالاری در ایران را تقویت می‌کند؛ اما غرب و آمریکا نمی‌خواهند دموکراسی در ایران تقویت شود و دخالت آمریکا در حوادث اخیر نشان داد اینها نه طرفدار دموکراسی و نه طرفدار آزادیند. حمایت انها از منافقین و تجزیه طلبان و جنایاتی که صورت گرفت سند این ادعاست.

اساسا این انقلاب برای مشارکت مردم در سرنوشت خود و شنیده شدن صدای آن‌ها و مطالبه گری از حکمرانان به وقوع پیوست و این افتخار جمهور اسلامی بوده و است؛ اما مشکل دخالت تجاوزگرایانه غربی‌هاست که مطالبه‌گری مردم را منحرف ‌می‌کنند.

غرب باید عقب نشینی واضح و صریح در مقابل ایران نشان دهد

در حوادث اخیر غرب و رسانه‌های معاند به نسبت گذشته بسیار واضح و علنی بازی کردند و حتی به اغتشاشگران برای ایجاد ناآرامی، آسیب زدن به نیروهای امنیتی و تخریب اموال عمومی آموزش می‌دادند؛ نظر شما در این مورد چیست و اساسا چرا این رسانه‌ها پرده را کنار زده و برخلاف آنچه تا کنون درباره استقلال خود ادعا داشتند، عمل کردند؟

دخالت اخیر غربی‌ها اوج یاس و ناامیدی آن‌ها رانشان می‌دهد که چنین دست به اقدامات شتابزده، علنی و سخیف زده‌اند.

اینکه آنها به صراحت از کسانی که مردم، بسیجی‌ها و نیروی‌های انتظامی را شهید کرده اند دفاع می‌کنند با ادعای خودشان هم در تعارض است.

از طرف دیگر غربی‌ها آخرین تیرهایشان را امتحان کردند تا شاید به نتیجه برسند.حالا آن‌ها اگر سیاست داشته باشند دیگر نباید ملت ایران را برای چندمین بار آزمایش کنند و بهتر است یک عقب نشینی واضح و صریح در مقابل ایران نشان دهند.

البته ممکن است دوباره تحرکاتی داشته باشند. ولی موفق نمی شوند چون مردم با آن‌ها همراهی نمی‌کنند.

سکوت برخی خواص در حوادث اخیر به دلیل عدم درک آنها از پایبندی و تعهد مردم نسبت به انقلاب است

در اتفاقات اخیر شاهد سکوت بعضی خواص بودیم و برخی هم آنطور که باید از نظام دفاع نمی‌کردند؛ تحلیل شما در این باره چیست؟

از ابتدای انقلاب تا کنون این مسائل بوده است؛ برخی در حوادثی پیشرو بوده اند و در حوادث بعد عقب افتادند. این بخاطر عدم درک برخی دولتمردان و سیاستمداران از پایبندی و تعهد مردم نسبت به انقلاب و این مسیر است. مردم ایران سرمایه‌گذاری عظیمی برای انقلاب کرده‌اند و به این سادگی دست از انقلاب بر نمی‌دارند و همه در ۲۲ بهمن شاهد حضور میلیونی مردم خواهیم بود.

۲۲ بهمن امسال تفاوتی با سال‌های قبل دارد. مردم در راهپیمایی امسال هم جواب اسرائیل و هم جواب بعضی از همسایه‌های شمالی را می‌دهند و هم نشان می‌دهند که با وجود برخی اختلافات و مطالبات، همه بر سر اصل انقلاب و جمهوری اسلامی اتفاق نظر دارند.

اخیرا به آقای رییس جمهور پیشنهاد دادم بخش‌های پیاده نشده قانون اساسی را پیاده کنند

در روزهای گذشته برخی افراد سعی کردند بر خاکستر فتنه خاموش شده دی ماه بدمند، در همین راستا هم می بینیم یکی از سران فتنه در بیانیه‌ای خواستار تدوین قانون اساسی جدید برای ایران می شود و برخی از جریان‌ها هم از آن حمایت می‌کنند؛ نظر شما چیست؟

قانون اساسی بسیار مترقیانه است؛ خودش هم شیوه اصلاح در آن‌را مشخص کرده ولی مشکل عدم اجرای کامل همه اصول قانون اساسی است.

اخیرا به آقای رییس جمهور پیشنهاد دادم که ایشان به عنوان مجری قانون اساسی بخش‌های پیاده نشده قانون اساسی را پیاده کنند. مثلا ما در قانون اساسی دو نوع مردم سالاری داریم. یکی مردم سالاری سیاسی که مربوط به انتخاب مسئولان سیاسی توسط مردم است و دیگری فصل هفتم قانون اساسی از اصل ۱۰۰ تا ۱۰۷ است که من نام آن را مردم سالاری اجتماعی گذاشته‌ام.

مردم در ۲۲ بهمن نشان می دهند سر اصل انقلاب و نظام اتفاق نظر دارند/ سکوت برخی خواص در حوادث به دلیل عدم درک آنها از پایبندی مردم نسبت به انقلاب است

این فصل، دولت و شوراها را برای سرعت دادن به پیشرفت کشور ملزم به مشارکت دادن مردم در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی می‌کند.

اکنون فقط حدود ٣٠تا٤٠ درصد این اصول و آن هم در قالب شهرداری‌ها اجرا شده است؛ در حالیکه این فصل بسیار فراتر از شهرداری‌هاست و در همه حوزه‌ها باید اجرا شود؛ حتی در مسأله امر به معروف و نهی از منکر.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ناصر IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 14
    درود
  • حیدری IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    5 34
    من22 بهمن می آیم
  • خاکی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 14
    درود
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    5 3
    رنگ قالی با مبل ست نیست
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    16 4
    راستی از هزار تومانی که همیشه در مناظرات داشتی چه خبر
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    17 2
    توی مناظره ۱۴۰۰ گفتی کاری میکنم که ریال بشه دومین پول قدرتمند بعد از دلار!!!
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      2 8
      با گندی بعضی احمقها زدند و با به آشوب کشیدن کشور چه انتظاری داری شما
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      دوست عزیز
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 2
    فقط بخاطر رهبری می آییم و گرنه گند زدید به زندگیمون.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    شما به مردم چی نشون میدید؟
  • وتو IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    با تمام کاستی ها ولی ما پای انقلابمان هستیم و پشت سر ولایت میمانیم
  • مینا.مروی IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    چی بگم والا
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    ما می ۀییم
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    4 0
    اگر امریکا بودم حتما در راهپینایی بزرگ روز 22 بهمن شرکت میکردم
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 2
    به به، آقای اقتصاددان با معدل ۲۰ از دانشگاه تهران
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 1
    ساندیس میدن ؟
  • سعید IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    بهای استقلال ایران عزیز
  • دلیر IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 1
    ما دوست داریم برای 22بهمن بیاییم به شرطی که روحانی ممنون التصویر شود کلا ازش بدم میاد
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 2
    خواهیم آمد
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    بیداد میکنه
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    برای حرفهایی که میزنی وفادار باقی بمان انقلاب مال یکی ویا دو روز نیست .
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 2
    فقط بخاطر اطاعت از رهبری
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 2
    ساندیس ساندیس بدو بیا
  • کارمند ساده IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 1
    جمهور ملت ایران به الگوی رهبری در دوران غیبت صغری و کبری یا همان ولایت فقیه مطلقه غیر معصوم واقفند، شما به خدمت رسانی از جمله به 70، درصد مردم که کارمند و کارگر ساده و کسبه و کشاورز خرد هستند واقفید، آیا بر اساس افزایش تورم ، افزایش حقوق را می دهید، آیا کسبه و کشاورزان خرد را برای ۳, سال از مالیات معاف می کنید؟....
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    1 1
    معلومه سر اصل انقلاب و نظام اتفاق نظر داریم
  • کاظم IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 1
    متاسفانه از ۱۴۰۰ به این طرف افت کردید
  • محمدسلمان IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    1 2
    سردار رشید اسلام و خاطره ی روزهای جنگ
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 1
    این چه مسخره بازی سر واریز یارانه راه انداختید ؟ یک ماه به من 350 میدن و ماه بعدش 250 ؟!
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    1 1
    والله کاش جای شما بودم
  • ب IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 1
    دو ریال حرمت ندارید ، فکر می کنم حداقل یک مدت خاموش بمانی مردم راحت تر باشند به حرف شما تره هم خرد نمیشود
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 1
    من شرکت نمیکنم.چون دلم خونه از اینا
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    1 1
    ایکاش تو و امثال تو از مردم نمی خواستید که در راهپیمائی 22 بهمن شرکت کنند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس