کد خبر 1463033
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
مسیرهوایی 8 کشور به سوریه باز شد/ کمک‌های بشردوستانه به دمشق می‌رسد

کشورهای متعددی با گشودن پل هوایی با سوریه و ارسال کمک‌های بشردوستانه خود برای مردم زلزله زده این کشور تحریم‌های غرب را به چالش کشیدند.

به گزارش مشرق، در حالی که غربی‌ها با سیاسی کردن فاجعه انسانی زمین لرزه مرگبار در ترکیه و سوریه از ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه خودداری می‌کنند، سایر کشورها با گشودن خط هوایی با این کشور به یاری مردم آن شتافتند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا ) گزارش داد که چندین فروند هواپیما شامگاه چهارشنبه و صبح امروز پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی دمشق شدند که حامل کمک‌های امدادی، غذایی و کمک‌های بشردوستانه پزشکی برای زلزله زدگان بودند.

این هواپیماها از ارمنستان، امارات، اردن، هند، پاکستان، تونس، لیبی، ونزوئلا در فرودگاه دمشق به زمین نشستند.

«شاهد اختر» سفیر پاکستان در سوریه گفت: کمک‌های پاکستانی بیش از ۴۰ تن تخمین زده می شود که اکثراً چادر و پتو است و در روزهای آینده و با هماهنگی دو دولت کمک‌های بیشتری به عنوان مواد غذایی و پزشکی به سوریه خواهد رسید. انتظار می‌رود که فردا جمعه مواد غذایی و دارو و کالاهای پزشکی با هواپیما برسد.

ساتیندر کومار یداو، کاردار سفارت هند در دمشق نیز با اشاره به اینکه هواپیمای امدادی هندی شش تن تجهیزات پزشکی و دارو را حمل می‌کند، گفت: هواپیمای امدادی دیگر ظرف ۲۴ ساعت به سوریه می رسد.

مسیرهوایی ۸ کشور به سوریه باز شد

باسل الکاید، کاردار سفارت اردن در دمشق هم اعلام کرد که هواپیمای این کشور حامل ۱۰ تن مواد امدادی، غذایی و پزشکی برای مردم سوریه است.

مالک بحظوه، رئیس دفتر اطلاع رسانی نیروهای مسلح لیبی هم گفت که یک پل هوایی برای رساندن و ارائه کمک‌های بشردوستانه باز شده و حجم بزرگی مواد غذایی و دارویی به همراه سه خودروی آمبولانس به سوریه ارسال شده و این خط هوایی برای انتقال دیگر محموله کمک ها به مناطق زلزله زده سوریه باز خواهد بود.

دومین هواپیماها از ارمنستان و عراق نیز حامل کمک‌های امدادی صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی حلب شد

شامگاه دیروز چهارشنبه سه فروند هواپیما، دو فروند از امارات متحده عربی و سومین هواپیما از ونزوئلا با ده‌ها تن کمک‌های امدادی به زلزله‌زده‌ها وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شدند.
دو هواپیمای اماراتی حاوی بیش از ۲۰ تن کمک‌های امدادی بود که شامل چادر، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی است.
دولت ونزوئلا علاوه بر ارسال ۱۵ تن کمک‌های بشردوستانه به سوریه، ۲۵ نیروی امدادگر و متخصص و چند سگ آموزش دیده را برای مشارکت در عملیات نجات در مناطق آسیب‌دیده از زلزله در این کشور اعزام کرد.
خوزه گرگوریو بیومورجی موساتیس، سفیر ونزوئلا در دمشق هم گفت: ما اینجا هستیم تا به مردم سوریه در مواجهه با اثرات زلزله کمک کنیم و به آنها بگوییم که در مواجهه با همه شرایطی که آنها در معرض آن هستند و با وجود همه تحریم‌های اعمال شده بر دو کشور ما با آنها هستیم.
معین نصر، نماینده مجلس خلق و رئیس کمیته دوستی پارلمانی سوریه و ونزوئلا نیز به نوبه خود، از کمک بشردوستانه ونزوئلا به سوریه تقدیر و بر عمق روابط دوستی دو کشور و دو مردم دوست تاکید کرد.

لبنان، کشور همسایه سوریه نیز ضمن اعزام ده‌ها نفر از نیروهای داوطلب اعم از پزشک، پرستار، امداد رسانی و روانشناس به سوریه کاروان هایی هم حامل ده‌ها تن لباس، دارو، و مواد غذایی به این کشور فرستاده است.

مسیرهوایی ۸ کشور به سوریه باز شد

الحشد الشعبی عراق نیز تحت نظارت فالح الفیاض رئیس این سازمان به کمک زلزله زدگان در سوریه شتافته است.

مسیرهوایی ۸ کشور به سوریه باز شد

نیروهای الحشد الشعبی از طریق عملیات امداد، جستجو و نجات زیر آوار زلزله زدگان در ساختمان‌های فروریخته و همچنین ارائه کمک‌های اولیه و تاسیس بیمارستان‌های صحرایی در سوریه وارد عمل شدند.

در همین راستا اکیپ‌های مهندسی، خدماتی، پزشکی، لجستیکی و تیم های تخصصی امداد و نجات وارد خاک سوریه شده‌اند و در شهر زلزله زده حلب هستند.

چهارمین هواپیمای حامل کمک‌های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه شامگاه چهارشنبه (لحظاتی قبل) در فرودگاه بین المللی حلب (شمال غرب سوریه) به زمین نشست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 1
    بیمارستان صحرایی و کمکهای پزشکی هم جزو تخصص های ارتش و سپاه و هلال احمر ایران هست که میتواند برای مردم زلزله زده سوریه تسکینی باشد- از مسئولین محترم نقاضا داریم که امکانات خود را از انبارها خارج کنند و به شایعات و حواشی کمتر توجه کنند - حقیقت پشت ابر نمیماند- درگیر حاشیه نشوند
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    4 0
    زمستلن مردم سوریه تمام می شود ورو سیاهی بر سران اعراب منطقه می ماند که از،ترس اسراییل وامریکا از یاری مسلمان سر باز زدند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 2
    خوب شد سوریه هم کشته داد تا یه عده دشمن ترکیه کمتر زر بزنند
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 0
    من دوس دارم برم سوریه کمک کنم.
  • بنده خدا IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 1
    خداروشکر خدا به اردوغان یک گوش مالی درست داد تا کمتر زر بزنه... و خدا به خود گرفتارش کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس